• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Sompa

Cartier
CF27692B-0F85-44A8-B437-592BD4389DEA.png

Nu snackar vi! Riktigt nice!
Den dÀr Àr lÀcker och den Àr Ànnu snyggare med mesh.
FruktansvÀrt snygg klocka.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
44mm sÄ borde vara perfekt storleksmÀssigt (i alla fall för mig). Hoppas fÀrgen Àr ljusare Àn pÄ hemsidan.
Kul för dig kompis. De flesta nya ”vintage”-klockor gĂ„r fetbort för mig dĂ„ bandhorn Ă€ven Ă€r lĂ„nga. 44mm gĂ„r an pĂ„ Chronomat med korta bandhorn, Seiko och andra men med vintage-inspirerat case med lĂ„nga bandhorn fungerar det inte för mig. UngefĂ€r som LLD som bara Ă€r 42mm men bĂ€r större (och lĂ€ngre) Ă€n de flesta 44or andra mĂ€rken. Det Ă€r sĂ„ synd för majoriteten av folk som ligger mellan 17-18 pĂ„ handleden.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul för dig kompis. De flesta nya ”vintage”-klockor gĂ„r fetbort för mig dĂ„ bandhorn Ă€ven Ă€r lĂ„nga. 44mm gĂ„r an pĂ„ Chronomat med korta bandhorn, Seiko och andra men med vintage-inspirerat case med lĂ„nga bandhorn fungerar det inte för mig. UngefĂ€r som LLD som bara Ă€r 42mm men bĂ€r större (och lĂ€ngre) Ă€n de flesta 44or andra mĂ€rken. Det Ă€r sĂ„ synd för majoriteten av folk som ligger mellan 17-18 pĂ„ handleden.
Jag syftar ju givetvis pÄ SOH-caset som upplevs vÀldigt litet i 42mm.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag syftar ju givetvis pÄ SOH-caset som upplevs vÀldigt litet i 42mm.
Tycker du den upplevs sÄ liten? Jag tycker den Àr aningen för stor. 42an har 52mm lug2lug, typ samma som LLD som dock bÀr lite större ovanifrÄn. Jag tycker det Àr pÄ grÀnsen. 46an vet jag Àr absurd pÄ 56mm, och 44an vet jag inte, sÀkert mittemellan?
 

Camo00

Patek
Tycker du den upplevs sÄ liten? Jag tycker den Àr aningen för stor. 42an har 52mm lug2lug, typ samma som LLD som dock bÀr lite större ovanifrÄn. Jag tycker det Àr pÄ grÀnsen. 46an vet jag Àr absurd pÄ 56mm, och 44an vet jag inte, sÀkert mittemellan?
HÄller med, SOH kÀnns lÄng i boetten, dÀremot kÀnns tavlan rÀtt liten...
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Börjar kÀnna ett breitlingsug! StÄlfisken Àr ju cool men för stor...

SnestÀlldlÀnk/super pro? Eller mesh:nailbiting:
 

Boletini

Breitling
Hei,
Ska höra om ni i denna trÄd haft samma problem som jag rÄkade ut för idag.
Har en Avenger II gmt. PÄ vÀg till jobbet som blev jag varm och svettig i samma handled som jag har klockan. Handleden svullnade upp sÄ jag knÀppte upp lÄset och skulle ta av mig klockan dÄ flög pushpinsen ut frÄn bÀgge sidor av lÄset. Haft klockan i ett och ett halvt Är. Haft samma justering pÄ lÄset sedan jag fick klockan. LÄset rör sig ocksÄ lite sida till sida mellan pushpinen, den sitter inte helt fast ska den vara sÄ?. Har ni haft liknande problem? Har jag bara haft klockan lite för tight under en lÀngre period df pushinsen flög? Borde jag byta ut pushpinsen? Tacksam för svar, önskar Er en god fredag.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hei,
Ska höra om ni i denna trÄd haft samma problem som jag rÄkade ut för idag.
Har en Avenger II gmt. PÄ vÀg till jobbet som blev jag varm och svettig i samma handled som jag har klockan. Handleden svullnade upp sÄ jag knÀppte upp lÄset och skulle ta av mig klockan dÄ flög pushpinsen ut frÄn bÀgge sidor av lÄset. Haft klockan i ett och ett halvt Är. Haft samma justering pÄ lÄset sedan jag fick klockan. LÄset rör sig ocksÄ lite sida till sida mellan pushpinen, den sitter inte helt fast ska den vara sÄ?. Har ni haft liknande problem? Har jag bara haft klockan lite för tight under en lÀngre period df pushinsen flög? Borde jag byta ut pushpinsen? Tacksam för svar, önskar Er en god fredag.
Nej. Byt stift, Àr ju nÀstan gratis. . :)
 
Topp