Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
TÀnk om det skulle varit en kvadratisk Lolex. DÄ skulle du kunna sÄlt den för nÄgon miljon eller bytt den mot en hÀstgÄrd. Typ.
50% av nordens alla svarta B60 blir snart hÀmtad pÄ posten.
Cool! Har du varit utan bratte ocksÄ?Back in BBBusiness!
Japp...Cool! Har du varit utan bratte ocksÄ?
Tog en snabbtitt pÄ chrono24 och det finns en hel drös av nya i Europa. Bla en i London för 5600 usd (oprutat). Kanske ngt att övervÀga ÀndÄ om det inte löser sig pÄ hemmafronten.
UK Ă€r fortfarande ett EU land vilket innebĂ€r att du inte betalar nĂ„gon extra momsavgift eller sĂ„ nĂ€r produkter kommer in i landet. DĂ€remot har de ju definitivt en VAT moms som du betalar frĂ„n början, inkluderat i priset (precis som i alla lĂ€nder inom EU) dĂ€remot kommer inget "extra" sĂ„ att sĂ€ga nĂ€r du hĂ€mtar/tar emot klockan.Ăr inte det 25% moms frĂ„n England, alternativt dyra importpriser? Trodde England var no no att köpa ifrĂ„n?
UK Àr fortfarande ett EU land vilket innebÀr att du inte betalar nÄgon extra momsavgift eller sÄ nÀr produkter kommer in i landet. DÀremot har de ju definitivt en VAT moms som du betalar frÄn början, inkluderat i priset (precis som i alla lÀnder inom EU) dÀremot kommer inget "extra" sÄ att sÀga nÀr du hÀmtar/tar emot klockan.
Om ett tag dÀremot kan det bli sÄ att det blir extraavgifter, beror pÄ hur deras avtal med EU kommer se ut pÄ den fronten.
TvÄ vÀndor a 3+3 mÄnader typ, sÄ lÄngt ifrÄn ett Är. Nu fick jag en annan istÀllet, förra var tydligen död. Kung Svante rÀddar dagen Äterigen.Dax att du fÄr den tillbaka nu ca 1 Är efter
Ă k inte till fel postnord nu ...
Denna har ju var pÄ resa en lÄng tid
Du fÄr dra Kern i hÄret, Just det han har ju inget hehe
//Simon
SÄ lÀnge det Àr frÄn ett EU land sÄ Àr det korrekt. VÀrt att veta Àr dock att handlarna pÄ Chrono24 inte Àr auktoriserade handlare, utan grÄ-handlare som det heter och klockornas cert kan komma frÄn lite olika lÀnder/butiker. Om sÄdant skulle vara viktigtOk sÄ i detta fall. DÄ Àr det endast fraktkostnader, chrono24 kostnader som skulle tillkomma?
Tack!
SÄ lÀnge det Àr frÄn ett EU land sÄ Àr det korrekt. VÀrt att veta Àr dock att handlarna pÄ Chrono24 inte Àr auktoriserade handlare, utan grÄ-handlare som det heter och klockornas cert kan komma frÄn lite olika lÀnder/butiker. Om sÄdant skulle vara viktigt
Varken garanti eller försĂ€kring pĂ„verkas beroende pĂ„ var klockan Ă€r uttagen, samt om den sĂ€ljs vidare. Garanti Ă€r kopplat till klockan, inte Ă€garen. FörsĂ€kring av klocka för detta belopp tĂ€cks oftast inom hemförsĂ€kringen. (brukar vara vĂ€rde upp till 80-150 tusen) beroende pĂ„ hemförsĂ€kring. VĂ€rt att tĂ€nka pĂ„ Ă€r dock att svensksĂ„lda klockor har âhögre statusâ bland mĂ„nga köpare, speciellt oerfarna köpare. DĂ€rför kan klockor med utlĂ€ndska cert vara aningen mer svĂ„rsĂ„lda eller fĂ„ lite mindre betalt jĂ€mfört mot en svensksĂ„ld. Detta Ă€r egentligen bara trams som mĂ„nga har för sig, dĂ„ det som sagt inte spelar nĂ„gon roll egentligen.Hmm det har jag inte tĂ€nkt pĂ„. Tack.
Hur Àr det med försÀkring pÄ klocka om de kommer frÄn utlandet, inget som gör nÄgon skillnad?
FörlÄt om jag Àr lite OT hÀr men sÄ dÄlig koll pÄ allt mÀrker jag hehe.
Varken garanti eller försĂ€kring pĂ„verkas beroende pĂ„ var klockan Ă€r uttagen, samt om den sĂ€ljs vidare. Garanti Ă€r kopplat till klockan, inte Ă€garen. FörsĂ€kring av klocka för detta belopp tĂ€cks oftast inom hemförsĂ€kringen. (brukar vara vĂ€rde upp till 80-150 tusen) beroende pĂ„ hemförsĂ€kring. VĂ€rt att tĂ€nka pĂ„ Ă€r dock att svensksĂ„lda klockor har âhögre statusâ bland mĂ„nga köpare, speciellt oerfarna köpare. DĂ€rför kan klockor med utlĂ€ndska cert vara aningen mer svĂ„rsĂ„lda eller fĂ„ lite mindre betalt jĂ€mfört mot en svensksĂ„ld. Detta Ă€r egentligen bara trams som mĂ„nga har för sig, dĂ„ det som sagt inte spelar nĂ„gon roll egentligen.
Grymt svar! Du fick till och med svar pÄ mina följdfrÄgor . FÄtt grymt vÀlkomnade pÄ detta forum, vÀldigt kul faktiskt!
Tack igen alla!
StĂ€mmer inte. Garanti Ă€r inget lagstadgat, det Ă€r helt sĂ€ljarens villkor vad just garantin innebĂ€r. Garanti Ă€r frivilligt, men standard i de flesta branscher. SĂ„ att sĂ€ga att garantin följer med produkten per se, Ă€r felaktigt, helt upp till mĂ€rkets/leverantörens/affĂ€rens villkor. Nu Ă€rar de flesta klocktillverkare sjĂ€lvklart garantin oavsett vem som Ă€ger klockan, men det finns sĂ€kert undantag.Varken garanti eller försĂ€kring pĂ„verkas beroende pĂ„ var klockan Ă€r uttagen, samt om den sĂ€ljs vidare. Garanti Ă€r kopplat till klockan, inte Ă€garen. FörsĂ€kring av klocka för detta belopp tĂ€cks oftast inom hemförsĂ€kringen. (brukar vara vĂ€rde upp till 80-150 tusen) beroende pĂ„ hemförsĂ€kring. VĂ€rt att tĂ€nka pĂ„ Ă€r dock att svensksĂ„lda klockor har âhögre statusâ bland mĂ„nga köpare, speciellt oerfarna köpare. DĂ€rför kan klockor med utlĂ€ndska cert vara aningen mer svĂ„rsĂ„lda eller fĂ„ lite mindre betalt jĂ€mfört mot en svensksĂ„ld. Detta Ă€r egentligen bara trams som mĂ„nga har för sig, dĂ„ det som sagt inte spelar nĂ„gon roll egentligen.
SjÀlvklart kan garanti vara olika beroende pÄ mÀrke, men nu pratar vi om ett inköp av en Navitimer och för det fallet Àr garantin kopplat till klockan.StÀmmer inte. Garanti Àr inget lagstadgat, det Àr helt sÀljarens villkor vad just garantin innebÀr. Garanti Àr frivilligt, men standard i de flesta branscher. SÄ att sÀga att garantin följer med produkten per se, Àr felaktigt, helt upp till mÀrkets/leverantörens/affÀrens villkor. Nu Àrar de flesta klocktillverkare sjÀlvklart garantin oavsett vem som Àger klockan, men det finns sÀkert undantag.
Jo, breitling Ă€rar garantin. Men man fĂ„r varq försiktig. Ărar de grĂ„klockor som flödar, t ex dgny-cert, vet ej?SjĂ€lvklart kan garanti vara olika beroende pĂ„ mĂ€rke, men nu pratar vi om ett inköp av en Navitimer och för det fallet Ă€r garantin kopplat till klockan.
TvÄ vÀndor a 3+3 mÄnader typ, sÄ lÄngt ifrÄn ett Är. Nu fick jag en annan istÀllet, förra var tydligen död. Kung Svante rÀddar dagen Äterigen.
Vilken???Ăr det bara jag som Ă€r otĂ„lig nĂ€r man vĂ€ntar pĂ„ en klocka? FruktansvĂ€rt, och det Ă€r likadant var gĂ„ng. Första Breitlingen pĂ„ ingĂ„ng. Inget extravagant och magiskt för rutinerade rĂ€var men förhoppningsvis för mig . Helt otrampad mark men Ă€r övertygad att det blir en perfekt följeslagare i alla lĂ€gen. Bilder kommer och förmodligen mer Ă€n en .
Ja, alltsÄ otrampad för mig. Förmodligen ingen större ögonbrynshöjare hÀr .Vilken???
I den hÀr trÄden glÀds vi med varandra, oavsett pris...Ja, alltsÄ otrampad för mig. Förmodligen ingen större ögonbrynshöjare hÀr .
Hoppas pÄ morgondagen. DÄ Äker skumpan fram (Pommac)
Hehe, ja verkligen. Den roligaste linjen i sortimentet Àr nu SOH. Innan Kern kom sÄ var det den trÄkigaste linjen.NÄn mer som ser att nya Premier-linjen Àr exakt samma klockor som Navi 8-linjen, med lite Àndrade utseenden bara??
Ska vi slÄ vad om att nÀsta lansering Àr samma fyra igen men med vridring - dykarlinjen: En kronograf, en kronograf B01, en day-date och en tre-handare?!