• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

IMG_20181023_114449.jpg
GÀller att inte vara rÀdd för hairlines med polerad lÀnk :eek: ca 3veckor sedan ny. Dagligt brukade

Bilagor

• IMG_20181023_114449.jpg
    IMG_20181023_114449.jpg
    129 KB · Visningar: 1
  • Like
Reactions: bvb
514DA2EB-A76E-49B2-904F-40CB4C7CD98D.jpeg

50% av nordens alla svarta B60 blir snart hÀmtad pÄ posten. :cool:

Köper man alltsÄ tillbaka dem? Lite ovanlig manöver. Man hade ju bara behövt avsluta produkten som klocktillverkare alltid gör med nÀstan alla modeller (förr eller senare). Har man kanske nÄgot Ätagande rörande reservdelar (tex 15 Är) som man vill köpa sig fri frÄn?

Det har dykt upp tre artiklar om Premier sedan igÄr. Inte sÄ mycket ny info men trevlig lÀsning och fina bilder.

https://www.hodinkee.com/articles/breitling-premier-collection-2018-introducing

https://www.gq-magazine.co.uk/article/breitling-premier-collection

http://watchesbysjx.com/2018/10/breitling-all-new-premier-collection.html

Vissa modeller Ă€r betydligt snyggare pĂ„ "vanliga" bilder. Ffa inhouse kronografen Ă€r vĂ€ldigt snygg. För den som vill ta ut svĂ€ngarna lite mer finns det en i british racing green som Ă€r min favorit. Även de vanliga (utan kronograf) Ă€r betydligt snyggare frĂ„n andra vinklar.

Breitling-Premier-Automatic-40-bracelet.jpg

Breitling-Premier-B01-Bentley-British-Racing-Green-2.jpg

Breitling-Premier-B01-Chronograph-42-panda.jpg

Breitling-Premier-Automatic-Day-Date-40-watch.jpg

Breitling-Premier-B01-Bentley-British-Racing-Green-1.jpg

Breitling-Premier-B01-Bentley-British-Racing-Green-3.jpg

Bilagor

• chrono-racing-green-gq-22oct18_b.jpg
    chrono-racing-green-gq-22oct18_b.jpg
    123.5 KB · Visningar: 2
Senast Àndrad:
Tog en snabbtitt pÄ chrono24 och det finns en hel drös av nya i Europa. Bla en i London för 5600 usd (oprutat). Kanske ngt att övervÀga ÀndÄ om det inte löser sig pÄ hemmafronten.

Är inte det 25% moms frĂ„n England, alternativt dyra importpriser? Trodde England var no no att köpa ifrĂ„n?

Är inte det 25% moms frĂ„n England, alternativt dyra importpriser? Trodde England var no no att köpa ifrĂ„n?
UK Àr fortfarande ett EU land vilket innebÀr att du inte betalar nÄgon extra momsavgift eller sÄ nÀr produkter kommer in i landet. DÀremot har de ju definitivt en VAT moms som du betalar frÄn början, inkluderat i priset (precis som i alla lÀnder inom EU) dÀremot kommer inget "extra" sÄ att sÀga nÀr du hÀmtar/tar emot klockan.

Om ett tag dÀremot kan det bli sÄ att det blir extraavgifter, beror pÄ hur deras avtal med EU kommer se ut pÄ den fronten.

UK Àr fortfarande ett EU land vilket innebÀr att du inte betalar nÄgon extra momsavgift eller sÄ nÀr produkter kommer in i landet. DÀremot har de ju definitivt en VAT moms som du betalar frÄn början, inkluderat i priset (precis som i alla lÀnder inom EU) dÀremot kommer inget "extra" sÄ att sÀga nÀr du hÀmtar/tar emot klockan.

Om ett tag dÀremot kan det bli sÄ att det blir extraavgifter, beror pÄ hur deras avtal med EU kommer se ut pÄ den fronten.

Ok sÄ i detta fall. DÄ Àr det endast fraktkostnader, chrono24 kostnader som skulle tillkomma?
Tack!

Dax att du fÄr den tillbaka nu ca 1 Är efter :)
Åk inte till fel postnord nu ;) ...
Denna har ju var pÄ resa en lÄng tid :watching:
Du fÄr dra Kern i hÄret, Just det han har ju inget hehe :D

//Simon
TvÄ vÀndor a 3+3 mÄnader typ, sÄ lÄngt ifrÄn ett Är. :) Nu fick jag en annan istÀllet, förra var tydligen död. Kung Svante rÀddar dagen Äterigen.

Ok sÄ i detta fall. DÄ Àr det endast fraktkostnader, chrono24 kostnader som skulle tillkomma?
Tack!
SÄ lÀnge det Àr frÄn ett EU land sÄ Àr det korrekt. :) VÀrt att veta Àr dock att handlarna pÄ Chrono24 inte Àr auktoriserade handlare, utan grÄ-handlare som det heter och klockornas cert kan komma frÄn lite olika lÀnder/butiker. Om sÄdant skulle vara viktigt :)

SÄ lÀnge det Àr frÄn ett EU land sÄ Àr det korrekt. :) VÀrt att veta Àr dock att handlarna pÄ Chrono24 inte Àr auktoriserade handlare, utan grÄ-handlare som det heter och klockornas cert kan komma frÄn lite olika lÀnder/butiker. Om sÄdant skulle vara viktigt :)

Hmm det har jag inte tÀnkt pÄ. Tack.
Hur Àr det med försÀkring pÄ klocka om de kommer frÄn utlandet, inget som gör nÄgon skillnad?
FörlÄt om jag Àr lite OT hÀr men sÄ dÄlig koll pÄ allt mÀrker jag hehe.

Hmm det har jag inte tÀnkt pÄ. Tack.
Hur Àr det med försÀkring pÄ klocka om de kommer frÄn utlandet, inget som gör nÄgon skillnad?
FörlÄt om jag Àr lite OT hÀr men sÄ dÄlig koll pÄ allt mÀrker jag hehe.
Varken garanti eller försĂ€kring pĂ„verkas beroende pĂ„ var klockan Ă€r uttagen, samt om den sĂ€ljs vidare. Garanti Ă€r kopplat till klockan, inte Ă€garen. FörsĂ€kring av klocka för detta belopp tĂ€cks oftast inom hemförsĂ€kringen. (brukar vara vĂ€rde upp till 80-150 tusen) beroende pĂ„ hemförsĂ€kring. VĂ€rt att tĂ€nka pĂ„ Ă€r dock att svensksĂ„lda klockor har ”högre status” bland mĂ„nga köpare, speciellt oerfarna köpare. DĂ€rför kan klockor med utlĂ€ndska cert vara aningen mer svĂ„rsĂ„lda eller fĂ„ lite mindre betalt jĂ€mfört mot en svensksĂ„ld. Detta Ă€r egentligen bara trams som mĂ„nga har för sig, dĂ„ det som sagt inte spelar nĂ„gon roll egentligen.

Varken garanti eller försĂ€kring pĂ„verkas beroende pĂ„ var klockan Ă€r uttagen, samt om den sĂ€ljs vidare. Garanti Ă€r kopplat till klockan, inte Ă€garen. FörsĂ€kring av klocka för detta belopp tĂ€cks oftast inom hemförsĂ€kringen. (brukar vara vĂ€rde upp till 80-150 tusen) beroende pĂ„ hemförsĂ€kring. VĂ€rt att tĂ€nka pĂ„ Ă€r dock att svensksĂ„lda klockor har ”högre status” bland mĂ„nga köpare, speciellt oerfarna köpare. DĂ€rför kan klockor med utlĂ€ndska cert vara aningen mer svĂ„rsĂ„lda eller fĂ„ lite mindre betalt jĂ€mfört mot en svensksĂ„ld. Detta Ă€r egentligen bara trams som mĂ„nga har för sig, dĂ„ det som sagt inte spelar nĂ„gon roll egentligen.

Grymt svar! Du fick till och med svar pÄ mina följdfrÄgor ;). FÄtt grymt vÀlkomnade pÄ detta forum, vÀldigt kul faktiskt!

Tack igen alla!

StÀmmer inte. Garanti Àr inget lagstadgat, det Àr helt sÀljarens villkor vad just garantin innebÀr. Garanti Àr frivilligt, men standard i de flesta branscher. SÄ att sÀga att garantin följer med produkten per se, Àr felaktigt, helt upp till mÀrkets/leverantörens/affÀrens villkor. Nu Àrar de flesta klocktillverkare sjÀlvklart garantin oavsett vem som Àger klockan, men det finns sÀkert undantag.

StÀmmer inte. Garanti Àr inget lagstadgat, det Àr helt sÀljarens villkor vad just garantin innebÀr. Garanti Àr frivilligt, men standard i de flesta branscher. SÄ att sÀga att garantin följer med produkten per se, Àr felaktigt, helt upp till mÀrkets/leverantörens/affÀrens villkor. Nu Àrar de flesta klocktillverkare sjÀlvklart garantin oavsett vem som Àger klockan, men det finns sÀkert undantag.
SjÀlvklart kan garanti vara olika beroende pÄ mÀrke, men nu pratar vi om ett inköp av en Navitimer och för det fallet Àr garantin kopplat till klockan.

TvÄ vÀndor a 3+3 mÄnader typ, sÄ lÄngt ifrÄn ett Är. :) Nu fick jag en annan istÀllet, förra var tydligen död. Kung Svante rÀddar dagen Äterigen.

Det Àr bra att han fixa till det :)

Kan det betyda att du presterade bra i nattgamet pÄ hotellet :eek:
(bild bevis finnes) :snaphappy: inte i denna trÄd iofs Bassel 2018 trÄden. :p

Inte kicka med den nya B60 nu. :rolleyes:
Ps. Kungsan gÀnget var för lÀnge sedan ju. :D

Vissa kan du möta pÄ SveavÀgens trÀnings lokal om du kÀnner för det ;) Molle kan nog visa vart den Àr :blackalien:

Endast 8 emojer dÄ detta medelanda Àr frÄn 08 omrÄdet.

//Simon

Är det bara jag som Ă€r otĂ„lig nĂ€r man vĂ€ntar pĂ„ en klocka? FruktansvĂ€rt, och det Ă€r likadant var gĂ„ng. Första Breitlingen pĂ„ ingĂ„ng. Inget extravagant och magiskt för rutinerade rĂ€var men förhoppningsvis för mig :). Helt otrampad mark men Ă€r övertygad att det blir en perfekt följeslagare i alla lĂ€gen. Bilder kommer och förmodligen mer Ă€n en :D.

NÄn mer som ser att nya Premier-linjen Àr exakt samma klockor som Navi 8-linjen, med lite Àndrade utseenden bara??
Ska vi slÄ vad om att nÀsta lansering Àr samma fyra igen men med vridring - dykarlinjen: En kronograf, en kronograf B01, en day-date och en tre-handare?!
:shifty:

Är det bara jag som Ă€r otĂ„lig nĂ€r man vĂ€ntar pĂ„ en klocka? FruktansvĂ€rt, och det Ă€r likadant var gĂ„ng. Första Breitlingen pĂ„ ingĂ„ng. Inget extravagant och magiskt för rutinerade rĂ€var men förhoppningsvis för mig :). Helt otrampad mark men Ă€r övertygad att det blir en perfekt följeslagare i alla lĂ€gen. Bilder kommer och förmodligen mer Ă€n en :D.
Vilken??? :woot:

NÄn mer som ser att nya Premier-linjen Àr exakt samma klockor som Navi 8-linjen, med lite Àndrade utseenden bara??
Ska vi slÄ vad om att nÀsta lansering Àr samma fyra igen men med vridring - dykarlinjen: En kronograf, en kronograf B01, en day-date och en tre-handare?!
:shifty:
Hehe, ja verkligen. Den roligaste linjen i sortimentet Àr nu SOH. Innan Kern kom sÄ var det den trÄkigaste linjen. :D

Tillbaka
Topp