DrDre
Diamant
Pandan Àr snygg men varför göra samma stolpe ut som Tag Heuer med sin Auctavia och göra den 42mm? Dessa typer av kronografer ska inte vara 42, skulle vilja banka in det i bÄde breitlings och heuers designers.
Breitling har öppet mÄl att slÀppa tuffa retromodeller med sin enorma skatt av gamla modeller frÄn det ursprungliga Breitling. Varför krÄngla till det? Bara att slÀppa en Top Time 810 och höja storleken till 40mm, inte mer, bibehÄlla proportioner och öka finish mot orginalet. Sen inte tro att man Àr Rolex i prissÀttningen, utan lÀgga sig pÄ ca 30-40k list. Viola! Den skulle sÀlja bulk.
Jag kan bara hÄlla med om storleken. Och Àven lÀgga till Hamiltons annars riktigt snygga (om det inte vore för storleken) Intra-Matic 68 Auto Chrono (Ltd ed och med ett modifierat 7753 urverk). (Jag tror dock att de senare nyktrade till och slÀppte en variant i 40mm och icke-Ltd ed.).
Ang priset sĂ„ nog kommer tankar krypande i stil med Ăstlings moderna klassiker "Vad fan fĂ„r jag för pengarna" nĂ€r man ser Hamiltons och Breitlings brevid varandra och den ena kostar en tredjedel av den andra. Men det Ă€r inte unikt för just detta fall och ocksĂ„ en annan frĂ„ga som vi inte behöver behandla hĂ€r.