• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Grymt svar! Du fick till och med svar pÄ mina följdfrÄgor ;). FÄtt grymt vÀlkomnade pÄ detta forum, vÀldigt kul faktiskt!

Tack igen alla!
Bara noobs som bryr sig om en klocka Àr svensksÄld eller inte. Men ring runt lite, tror du kan fÄ 20% i Sverige och dÄ kan det ju vara vÀrt det för att fÄ en lokal Breitling-langarkontakt.

Snart borta den ocksÄ!
Och vÀnta bara tills han sÀtter tÀnderna i Emergencyn...
Det tror jag inte. SOH lÀr ju vara den linje som sÀljer överlÀgset bÀst. Emergency Àr ju vÀldigt viktig i marknadsföringssyfte, den moderna Navitimern liksom, tror inte den heller ryker.

Köper man alltsÄ tillbaka dem? Lite ovanlig manöver. Man hade ju bara behövt avsluta produkten som klocktillverkare alltid gör med nÀstan alla modeller (förr eller senare). Har man kanske nÄgot Ätagande rörande reservdelar (tex 15 Är) som man vill köpa sig fri frÄn?
Kern ville ju döda modellen innan de nÄdde butikerna men nÄgra exemplar slank igenom. Klart de vill ha tillbaka dem, ser egentligen inget konstigt med det. De vill ju inte ha modellen i uppstÀllningen och den finns inte pÄ hemsidan. Finns knappt nÄgra officiella foton pÄ den heller men jag var ju snabb som en vessla sÄ jag tog screenshots pÄ hemsidan innan de tog bort modellen. :D

Den jag köpte knasade och fick Äka till Schweiz tvÄ gÄnger. Som tur Àr sÄ Àr Svante pÄ KLM Globen vÀrldens snÀllaste mÀnniska sÄ han erbjöd mig att byta ut min döda mot hans egna privata B60.

SÄ nu Àr det alltsÄ en fÀrre B60 i omlopp. 2st svarta och 3st blÄa totalt i norden.
FÄr ÀndÄ sÀga att Breitling skött det sÄ snyggt de har kunnat. Första vÀndan min B60 Äkte ner fick jag bÄde vÀska och keps som plÄster pÄ sÄren. Som den goda vÀn jag Àr gav jag dÀremot bort dessa grejer till en kompis som fick sin första Breitling i samma veva.

SÄ visst, lite förlorad tid med klockan men en rolig historia bakom. Om jag trÀffar Kern sÄ ska jag vifta den framför honom. :D

Hmm det har jag inte tÀnkt pÄ. Tack.
Hur Àr det med försÀkring pÄ klocka om de kommer frÄn utlandet, inget som gör nÄgon skillnad?
FörlÄt om jag Àr lite OT hÀr men sÄ dÄlig koll pÄ allt mÀrker jag hehe.

Hej
Ang, FörsÀkring allt beror pÄ om det Àr en ny klocka du köper eller en begagnad,
PÄ ny sÄ listpris.
PÄ begagnat vÀrderas av skick mm.
(Om dom du köper den av Àr med i Av Sveriges Handelskamrar förordnad vÀrderings och besiktningsman som du fÄr ett vÀrderingsintyg med)
Som du inte behöver förnya varje Är mot ditt försÀkrings bolag.

Hem försÀkringen har ett max belopp dÄ du ute. Hör med ditt bolag sÄ du vet vad gÀller.
80.000-150.000 nja ? pÄ vanlig hem försÀkring ev vid inbrott i hemmet men inte utanför hemmet.

SÄ man fÄr skaffa en separat om man tappar/förlorar den eller skadar klockan.
TillÀggsförsÀkring tÀcker upp till 250,000.
Detta kommer nog att Àndras till en lÀgre ersÀttnings summa.
Se över var det kostar att serva det du skaffar om det Àr en begagnad klocka eller en ny.

Hoppas du hittar den du söker :)
Ring till en AD det kan finnas kvar i lager hos Breitling med den gamla loggan ;)

//Simon

Senast Àndrad:
Hej
Ang, FörsÀkring allt beror pÄ om det Àr en ny klocka du köper eller en begagnad,
pÄ ny sÄ listpris
(Om dom du köper den av Àr med i Av Sveriges Handelskamrar förordnad vÀrderings och besiktningsman som du fÄr ett vÀrderingsintyg med)
Som du inte behöver förnya varje Är mot ditt försÀkrings bolag.

Hem försÀkringen har ett max belopp dÄ du ute. Hör med ditt bolag sÄ du vet vad gÀller.
80.000-150.000 nja ? pÄ vanlig hem försÀkring ev vid inbrott i hemmet men inte utanför hemmet.

SÄ man fÄr skaffa en separat om man tappar/förlorar den eller skadar klockan.
TillÀggsförsÀkring tÀcker upp till 250,000.
Detta kommer nog att Àndras till en lÀgre ersÀttnings summa.
Se över var det kostar att serva det du skaffar om det Àr en begagnad klocka eller en ny.

Hoppas du hittar den du söker :)
Ring till en AD det kan finnas kvar i lager hos Breitling med den gamla loggan ;)

//Simon
Har man ”stora” hemförsĂ€kringen dĂ€r jag har mina försĂ€kringar sĂ„ tĂ€cker det samma vĂ€rde (80k) bĂ„de utanför hemmet och utomlands.

Det har dykt upp tre artiklar om Premier sedan igÄr. Inte sÄ mycket ny info men trevlig lÀsning och fina bilder.

https://www.hodinkee.com/articles/breitling-premier-collection-2018-introducing

https://www.gq-magazine.co.uk/article/breitling-premier-collection

http://watchesbysjx.com/2018/10/breitling-all-new-premier-collection.html

Vissa modeller Ă€r betydligt snyggare pĂ„ "vanliga" bilder. Ffa inhouse kronografen Ă€r vĂ€ldigt snygg. För den som vill ta ut svĂ€ngarna lite mer finns det en i british racing green som Ă€r min favorit. Även de vanliga (utan kronograf) Ă€r betydligt snyggare frĂ„n andra vinklar.

Breitling-Premier-Automatic-40-bracelet.jpg

Breitling-Premier-B01-Bentley-British-Racing-Green-2.jpg

Breitling-Premier-B01-Chronograph-42-panda.jpg

Breitling-Premier-Automatic-Day-Date-40-watch.jpg

Breitling-Premier-B01-Bentley-British-Racing-Green-1.jpg

Breitling-Premier-B01-Bentley-British-Racing-Green-3.jpg
Nu börjar det likna nÄgot. Men lite för stor tror jag. Men Ätminstone vÀrt att prova. Fin i grönt.

Har man ”stora” hemförsĂ€kringen dĂ€r jag har mina försĂ€kringar sĂ„ tĂ€cker det samma vĂ€rde (80k) bĂ„de utanför hemmet och utomlands.

Jo men stora Àr inte en vanlig hemförsÀkring, Se det som ett tillval/tillÀgg.
DĂ€r av heter den ''Stora''.
PÄ den sÄ Àr det max 80k totalt bÄde utanför hemmet och utomlands.

Ex du har hemförsÀkring via fackförbundet kollektivt som ingÄr i fack avg.
Sedan lÀgger du till om du bor i Brf eller Villa en extra försÀkring för bostaden. (TillÀggsförsÀkring)

Jag har belopps löst i hemmet.
Men ute max 250.000 via separat försÀkring.

//Simon

Jo men stora Àr inte en vanlig hemförsÀkring, Se det som ett tillval/tillÀgg.
DĂ€r av heter den ''Stora''.
PÄ den sÄ Àr det max 80k totalt bÄde utanför hemmet och utomlands.

Ex du har hemförsÀkring via fackförbundet kollektivt som ingÄr i fack avg.
Sedan lÀgger du till om du bor i Brf eller Villa en extra försÀkring för bostaden. (TillÀggsförsÀkring)

Jag har belopps löst i hemmet.
Men ute max 250.000 via separat försÀkring.

//Simon
4961_djungel_tapet_mural_produkt.jpg

En djungel...

SÄ nu Àr det alltsÄ en fÀrre B60 i omlopp. 2st svarta och 3st blÄa totalt i norden.
FÄr ÀndÄ sÀga att Breitling skött det sÄ snyggt de har kunnat. Första vÀndan min B60 Äkte ner fick jag bÄde vÀska och keps som plÄster pÄ sÄren. Som den goda vÀn jag Àr gav jag dÀremot bort dessa grejer till en kompis som fick sin första Breitling i samma veva.

SÄ visst, lite förlorad tid med klockan men en rolig historia bakom. Om jag trÀffar Kern sÄ ska jag vifta den framför honom. :D

Nu vet jag ju inte vilka du rÀknar men fanns iaf en sÄdan hos Breitling AD i Köpenhamn i somras nÀr jag var dÀr :)
kan dock inte minnas om den var svart eller blÄ..

IMG_20181023_114449.jpg
GÀller att inte vara rÀdd för hairlines med polerad lÀnk :eek: ca 3veckor sedan ny. Dagligt brukade
Blir lite som med en ny diskho, ser snabbt lite skabbigt ut innan det blir ”jĂ€mnrepigt”, som en egen finish som ser rĂ€tt bra ut. Burit min ganska exakt 1Ă„r nu, 24/7/365 och tĂ€nker inte lĂ€ngre att det Ă€r repigt. Mer försiktig med boetten dock!
292D8903-5799-44D1-8937-8ADBE16EB164.jpeg

NÄn mer som ser att nya Premier-linjen Àr exakt samma klockor som Navi 8-linjen, med lite Àndrade utseenden bara??
Ska vi slÄ vad om att nÀsta lansering Àr samma fyra igen men med vridring - dykarlinjen: En kronograf, en kronograf B01, en day-date och en tre-handare?!
:shifty:

Men dom ser grymma ut!

NÄn mer som ser att nya Premier-linjen Àr exakt samma klockor som Navi 8-linjen, med lite Àndrade utseenden bara??
Ska vi slÄ vad om att nÀsta lansering Àr samma fyra igen men med vridring - dykarlinjen: En kronograf, en kronograf B01, en day-date och en tre-handare?!
:shifty:

Det verkar vara det som Àr planen. Inom varje av de fyra grupperna ska man ungefÀr ha tvÄ olika kronografurverk och en day-date och ngn form av trearmsautomat. Vi ser dock Àven skillnader/undantag redan nu. Navi 8 har tex en worldtimer. B01 har olika konfigurationer i Premier vs övriga grupper, osv.

Det verkar vara det som Àr planen. Inom varje av de fyra grupperna ska man ungefÀr ha tvÄ olika kronografurverk och en day-date och ngn form av trearmsautomat. Vi ser dock Àven skillnader/undantag redan nu. Navi 8 har tex en worldtimer. B01 har olika konfigurationer i Premier vs övriga grupper, osv.
Visst, men lik förbannat Àr linjerna kopior av varandra pÄ alldeles för mÄnga punkter!

Det har dykt upp tre artiklar om Premier sedan igÄr. Inte sÄ mycket ny info men trevlig lÀsning och fina bilder.

https://www.hodinkee.com/articles/breitling-premier-collection-2018-introducing

https://www.gq-magazine.co.uk/article/breitling-premier-collection

http://watchesbysjx.com/2018/10/breitling-all-new-premier-collection.html

Vissa modeller Ă€r betydligt snyggare pĂ„ "vanliga" bilder. Ffa inhouse kronografen Ă€r vĂ€ldigt snygg. För den som vill ta ut svĂ€ngarna lite mer finns det en i british racing green som Ă€r min favorit. Även de vanliga (utan kronograf) Ă€r betydligt snyggare frĂ„n andra vinklar.

Breitling-Premier-Automatic-40-bracelet.jpg

Breitling-Premier-B01-Bentley-British-Racing-Green-2.jpg

Breitling-Premier-B01-Chronograph-42-panda.jpg

Breitling-Premier-Automatic-Day-Date-40-watch.jpg

Breitling-Premier-B01-Bentley-British-Racing-Green-1.jpg

Breitling-Premier-B01-Bentley-British-Racing-Green-3.jpg

Snygga kronografer! men....Bentley-loggan....inte för mig:facepalm:

Äntligen! Min första Breitling och det blev en Aerospace Avantage. Tack till @ironcastle för en trevlig affĂ€r och för en Aerospace i riktigt fint skick. Nöjdhetsfaktorn Ă€r mycket hög om man sĂ€ger sĂ„ :). Fantastiskt behaglig att bĂ€ra.
Kan bli bildbombning framöver sÄ ni fÄr kanske slÄ dövörat/ögat till om det blir för mycket :D.
PSX_20181024_163349.jpg
PSX_20181024_164911.jpg

Äntligen! Min första Breitling och det blev en Aerospace Avantage. Tack till @ironcastle för en trevlig affĂ€r och för en Aerospace i riktigt fint skick. Nöjdhetsfaktorn Ă€r mycket hög om man sĂ€ger sĂ„ :). Fantastiskt behaglig att bĂ€ra.
Kan bli bildbombning framöver sÄ ni fÄr kanske slÄ dövörat/ögat till om det blir för mycket :D.
PSX_20181024_163349.jpg
PSX_20181024_164911.jpg
Gulp! SÄlde jag verkligen den dÀr fina!? :eek:

PSX_20181024_163349.jpg
PSX_20181024_164911.jpg
Grattis till en sĂ„dan praktisk och snygg lĂ€ttviktare!. Älskar den med grĂ„ urtavla, kĂ€nns mer military-style och dna frĂ„n den första 80360!:cigar:

Grattis till en sĂ„dan praktisk och snygg lĂ€ttviktare!. Älskar den med grĂ„ urtavla, kĂ€nns mer military-style!:cigar:
Stort tack! Mycket nöjd :). Tavlan Àr riktigt
bra. Flyger kanske lite under radarn men smÀlter bra ihop med det titangrÄ. NÀstan ljusblÄ i vissa lÀgen. Första titanaren ocksÄ och Àven det var en trevlig bekantskap. Kanske jag som Àr varm av lycka men den kÀnns inte sÄ kall som stÄl, kan ha fel :).

Stort tack! Mycket nöjd :). Tavlan Àr riktigt
bra. Flyger kanske lite under radarn men smÀlter bra ihop med det titangrÄ. NÀstan ljusblÄ i vissa lÀgen. Första titanaren ocksÄ och Àven det var en trevlig bekantskap. Kanske jag som Àr varm av lycka men den kÀnns inte sÄ kall som stÄl, kan ha fel :).
Ja, den grÄa Àr en tÀmligen ovanligare syn pÄ e79362 och som du sÀger smÀlter den ihop med titanet. Upplever Àven jag titan som lite varmare men inte pÄ nÄgot negativt sÀtt, det kompenseras med vikten. Dock repmagnet i all dess Àra, sÀrskilt lÀnken:D. Finns nu en till synes svinfin med snygga boxen som jag hade innan pÄ tratten:angel:

Senast Àndrad:
Ja, den grÄa Àr en tÀmligen ovanligare syn pÄ e79362 och som du sÀger smÀlter den ihop med titanet:). Upplever Àven jag titan som lite varmare men inte pÄ nÄgot negativt sÀtt, det kompenseras med vikten. Dock repmagnet i all dess Àra, sÀrskilt lÀnken:D. Finns nu en svinfin som jag hade innan pÄ tratten:angel:
Ja dÄ har jag antingen nÀstan ny lÀnk eller sÄ har tidigare Àgare vÄrdat den mycket ömt :). Knappt nÄgonting pÄ den.

Som jag trodde och sÄ ska det förbli :).
Sitter och grubblar pÄ om jag ska slÀnga pÄ ett grÄtt Hadley-Roma cordura. Borde funka fint.
Testa, det Àr en nice kombo tycker jag.
Titan Àr verkligen en smaksak, blir som du sÀger varmare Àn stÄl pÄ gott och ont. PÄ mindre klockor i kombination med hög vÀrme blir det klibbigt men utöver det finns det fina fördelar.

Tillbaka
Topp