Vad Àr det hÀr förresten?
Chronomat 81950 frÄn slutet av 80 talet Àr min gissning. Men kan nog bli rÀttad pÄ den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vad Àr det hÀr förresten?
Man ser inte ens att det finns ett glas! Breitlings AR assÄ!Min trevliga Aerospace ligger pÄ köp&sÀlj och givetvis pga suget efter annan Breitling. Hemskt det hÀr djÀvulska suget . (Gött ocksÄ)
Ja det Àr riktigt bra. Klockan ocksÄ sÄ jag grÄter inte om den Àr omöjlig att sÀlja, men som sagt det hemska suget du vet .Man ser inte ens att det finns ett glas! Breitlings AR assÄ!
JodÄ, jag har bytt samtliga klockor i min samling de senaste mÄnaderna sÄ jag vet hahaJa det Àr riktigt bra. Klockan ocksÄ sÄ jag grÄter inte om den Àr omöjlig att sÀlja, men som sagt det hemska suget du vet .
Ăr alla till salu eller enbart Colt:en?Vid seriöst intresse och prisdiskussion sĂ„ skicka pm. Kan ordna fram fler bilder ocksĂ„ sjĂ€lvklart.
Bara coltenĂr alla till salu eller enbart Colt:en?
TyvÀrr försvann den snabbt.Kan du inte PM:a fler bilder?
Jag skrev inte att beveln Àr frÄn 50-talet.Breitling hade inte Omega-liknande bandhorn och en övergripande IWC/Hamilton-kÀnsla pÄ 50-talet, sorry. Inga knaskanaler pÄ sidboetten heller. Dagens klockor kommer inte att sÀlja. Jag tycker att det förr var stor skillnad pÄ de tvÄ kronograf-kungarnas (Heuer och Breitling) klockor. Nu tycker jag Breitling mer Àr en homage pÄ sig sjÀlva med krydda av allt som Àr ballt och tufft idag. Pandan Àr snygg. Men med den skatten de besitter i historisk design sÄ Àr det ett tveksamt resultat.
Sannolikt glaset som gör att det dragit ivÀg. Om jag inte gar helt fel sÄ ligger de pÄ 4-5000.
11900kr, Àr det normalt för en Chronomat? LÄter ju spontant jÀvligt dyrt, eller?
Sannolikt glaset som gör att det dragit ivÀg. Om jag inte gar helt fel sÄ ligger de pÄ 4-5000.
Dyrt glas.Sannolikt glaset som gör att det dragit ivÀg. Om jag inte gar helt fel sÄ ligger de pÄ 4-5000.
Det Àr premium, dom drack bubbel nÀr dom monterade det, priset i annonsen gÀller endast glaset om det inte framgickDyrt glas.
7 kan jag förstÄ men inte 12.Det Àr premium, dom drack bubbel nÀr dom monterade det, priset i annonsen gÀller endast glaset om det inte framgick
(obs endast skoj)
NÀ ja jo det var inte billigt pÄ sÄ vis.
Man fÄr lov att komma över chronomaterna billigt om det ska "löna" sig att serva.
Sen Àr ju inte vinsten primÀr utan funktionen.
Men det hade inte skadat om hel service hade legat runt 4,5-5k istÀllet
Jag hÄller med men det Àr sÄ det Àr7!kan jag förstÄ men inte 12.
Jag fÄr hitta nÄtt mer skrotigt i lÄdan och göra ett testMan fÄr polera bort ar-belÀggningen sjÀlv istÀllet för att byta glas. Blir helt ok ÀndÄ, det finns ar Àven pÄ undersidan. Sen kan man vÀlja bort polering. DÄ drar inte priset ivÀg sÄ j-igt.
Ta helst bort bezel och tejpa skorstenen sÄ du inte förstör dem.Jag fÄr hitta nÄtt mer skrotigt i lÄdan och göra ett test
Bra tips
CheckTa helst bort bezel och tejpa skorstenen sÄ du inte förstör dem.
Jag fick betala drygt 8 för service hos Jarl Sandin i somras, det Àr icke billigt.7 kan jag förstÄ men inte 12.
Check
Vad polerar du helst med?
Mycket fina slipark man kan klippa till sjÀkv och lite efterputs med capecod.Check
Vad polerar du helst med?
Okej, dÄ ska jag göra ett försökMycket fina slipark man kan klippa till sjÀkv och lite efterputs med capecod.
du borde sporta en sÄn bullitlÀnk till den!Vet nÄgon referensen pÄ den lÀnk som tillhör min A13047 frÄn 92?
Hur ser en sÄdan ut?du borde sporta en sÄn bullitlÀnk till den!
rouleaux heter lÀnken!Hur ser en sÄdan ut?