• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vad Àr det hÀr förresten?

39AB092B-7D24-4B41-A448-D8D13ADA9EF8.jpeg

Chronomat 81950 frÄn slutet av 80 talet Àr min gissning. Men kan nog bli rÀttad pÄ den.

Breitling hade inte Omega-liknande bandhorn och en övergripande IWC/Hamilton-kÀnsla pÄ 50-talet, sorry. Inga knaskanaler pÄ sidboetten heller. Dagens klockor kommer inte att sÀlja. Jag tycker att det förr var stor skillnad pÄ de tvÄ kronograf-kungarnas (Heuer och Breitling) klockor. Nu tycker jag Breitling mer Àr en homage pÄ sig sjÀlva med krydda av allt som Àr ballt och tufft idag. Pandan Àr snygg. Men med den skatten de besitter i historisk design sÄ Àr det ett tveksamt resultat.
Jag skrev inte att beveln Àr frÄn 50-talet.
HÄller med lm att allt som kommit efter att Kern tilltrÀtt Àr sÀmre Àn tidigare.

Det Àr premium, dom drack bubbel nÀr dom monterade det, priset i annonsen gÀller endast glaset om det inte framgick ;):D
(obs endast skoj)
NÀ ja jo det var inte billigt pÄ sÄ vis.
Man fÄr lov att komma över chronomaterna billigt om det ska "löna" sig att serva.
Sen Àr ju inte vinsten primÀr utan funktionen.
Men det hade inte skadat om hel service hade legat runt 4,5-5k istÀllet :)

Det Àr premium, dom drack bubbel nÀr dom monterade det, priset i annonsen gÀller endast glaset om det inte framgick ;):D
(obs endast skoj)
NÀ ja jo det var inte billigt pÄ sÄ vis.
Man fÄr lov att komma över chronomaterna billigt om det ska "löna" sig att serva.
Sen Àr ju inte vinsten primÀr utan funktionen.
Men det hade inte skadat om hel service hade legat runt 4,5-5k istÀllet :)
7 kan jag förstÄ men inte 12.

Man fÄr polera bort ar-belÀggningen sjÀlv istÀllet för att byta glas. Blir helt ok ÀndÄ, det finns ar Àven pÄ undersidan. Sen kan man vÀlja bort polering. DÄ drar inte priset ivÀg sÄ j-igt.

Tillbaka
Topp