SÄna dÀr linjer pÄ sidan av mellanboetten har nÄn annan klocka som jag inte minns vilken, typ hamilton, certina eller nÄgon. Vet inte vad jag ska tycka...
Bremont?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SÄna dÀr linjer pÄ sidan av mellanboetten har nÄn annan klocka som jag inte minns vilken, typ hamilton, certina eller nÄgon. Vet inte vad jag ska tycka...
Alla klockor sÄg ju likadana ut pÄ den tiden. Kolla Breitling Toptime mm. FörstÄr inte kritiken vad gÀller det.
PÄ fejjan fÄr den dÄ och dÄ kritik för att likna Hamilton. SÄg nÄgon modell dÀr som ocksÄ hade linjer pÄ mellanboetten men hittar den inte nu.
Kritiken handlar ju om att den ser billig ut. För tankarna till en Hamilton sÄ har de uppenbarligen gjort ett litet snedtÀnk.Alla klockor sÄg ju likadana ut pÄ den tiden. Kolla Breitling Toptime mm. FörstÄr inte kritiken vad gÀller det.
Navitimer 8 finns mÄnga av pÄ C24 redan. Nya premier ligger ocksÄ redan ute nÄgot billigare.Jag gillar skÄrorna pÄ sidan. Ger karaktÀr Ät boetten, lite art deco kÀnsla. (De lÀr vÀl krÀva regelbunden rengöring men att (tand)borsta klockan Àr inget nytt för inpiskade Breitlingfans).
Ăverlag tycker jag att den nya Premier Ă€r ett steg upp frĂ„n föregĂ„ngaren Trans Ocean. SĂ€rskilt inhouse kronografen. Man har tagit i lite i överkant nĂ€r det gĂ€ller priset men de lĂ€r komma ut i grĂ„handeln pĂ„ rimligare nivĂ„.
Den Àr mindre efterbliven, helt klart. Men transocean Àr ju deras vassaste aktuella modell, perfektion i en annan liga (om Àn aningen stor för stilen) ...Jag gillar skÄrorna pÄ sidan. Ger karaktÀr Ät boetten, lite art deco kÀnsla. (De lÀr vÀl krÀva regelbunden rengöring men att (tand)borsta klockan Àr inget nytt för inpiskade Breitlingfans).
Ăverlag tycker jag att den nya Premier Ă€r ett steg upp frĂ„n föregĂ„ngaren Trans Ocean. SĂ€rskilt inhouse kronografen. Man har tagit i lite i överkant nĂ€r det gĂ€ller priset men de lĂ€r komma ut i grĂ„handeln pĂ„ rimligare nivĂ„.
Snygg lÀnk som ser ut att ha mycket avsmalning, men pinsamt lÄs. De har slÀppt Chronomat med nytt lÄs ala' easylink och de har slÀppt smÄ dammodeller med riktigt pushlÄs precis som gummilÄsen. Varför fortsÀtta med dessa dÄliga lÄs nÀr de redan har tekniken och produkterna för sÄ mycket bÀttre (och konkurrentktaftigare) lÄs? Jag fÄr inte ihop hur de tÀnker med tanke pÄ prislapparna och konkurrenter.13,8mm tjock. Tycker de Àr snygga.
Jag tÀnker pÄ Speedmasterns bandhorn.
FrÄn Georges Instagram. Ser ruggigt tjock ut.
Fattas fasning pÄ insidan för det, men förstÄr hur du tÀnker.Jag tÀnker pÄ Speedmasterns bandhorn.
Jag tÀnker att Breitling borde ha ett eget och tydligt formsprÄk.Fattas fasning pÄ insidan för det, men förstÄr hur du tÀnker.
Ditt tÀnk Àr sÄ 2017.Jag tÀnker att Breitling borde ha ett eget och tydligt formsprÄk.
Jag tÀnker att Breitling borde ha ett eget och tydligt formsprÄk.
det försvann nÀr kern kom in i bilden!Jag tÀnker att Breitling borde ha ett eget och tydligt formsprÄk.
Exakt vad jag försökte fÄ fram. De hade gjort det lÀttare för sig om de hade valt en annan tidsperiod, exempelvis 70-talet som har galna designer. De hade Àven kunnat rida pÄ 80/90-tals vÄgen och gjort en ny Chronomat i mindre storlek med lök-kronor.Jag kan hÄlla med dig. Tycker att den Àr vÀldigt snygg och lyckad utveckling av Trans Ocean, men den saknar ngt "breitling-aktigt" kÀnnetecken (jfr tex Navitimer eller Chronomat). Jag tror att problemet ligger i att det Àr en generisk retrodesign och att det inte gÄr att göra sÄ mycket Ät det. Klockorna sÄg ut sÄ pÄ den tiden.
Exakt vad jag försökte fÄ fram. De hade gjort det lÀttare för sig om de hade valt en annan tidsperiod, exempelvis 70-talet som har galna designer. De hade Àven kunnat rida pÄ 80/90-tals vÄgen och gjort en ny Chronomat i mindre storlek med lök-kronor.
Nu Àr det mer:Ditt tÀnk Àr sÄ 2017.
Eller:Nu Àr det mer:
Chefsdesignern pÄ designmötet:
â Mina hennar, ta lite gott av allt frĂ„n alla tillverkare. Sen gör ni vĂ€rldens ballaste klocka med alla dessa bestĂ„ndsdelar! Det kan bara inte gĂ„ fel. Om tio minuter vill jag ha de fĂ€rdiga resultaten pĂ„ mitt skrivbord.
Breitling hade inte Omega-liknande bandhorn och en övergripande IWC/Hamilton-kÀnsla pÄ 50-talet, sorry. Inga knaskanaler pÄ sidboetten heller. Dagens klockor kommer inte att sÀlja. Jag tycker att det förr var stor skillnad pÄ de tvÄ kronograf-kungarnas (Heuer och Breitling) klockor. Nu tycker jag Breitling mer Àr en homage pÄ sig sjÀlva med krydda av allt som Àr ballt och tufft idag. Pandan Àr snygg. Men med den skatten de besitter i historisk design sÄ Àr det ett tveksamt resultat.Eller:
Nu tar vi allt det generiska frÄn 50-talets Breitling och gör en modern Breitling utifrÄn det. Allt kommer ju dÄ tillhöra Breitlings designhistorik.
Alla de du visar har Breitling-essens. Tog man bort loggan sÄ skulle man utan tvekan se att det var en Breitling ÀndÄ. Jag skulle inte se att dagens klockor utan logo var Breitlings, jag skulle inte ens tro de var speciellt dyra, utan tro att de var nÄgon form av instegs-schweizare som lÄnar lite av alla utan direkt egen riktning.Breitling har sedan mitten av 90-talet slÀppt och dragit tillbaka Premierliknande varianter flera gÄnger. Förvisso ibland har den kallats Navitimer och ibland Trans Ocean men alla har byggt pÄ de gamla originalen. SÄ det Àr ju inget som Kern har kommit pÄ.
Alla de du visar har Breitling-essens. Tog man bort loggan sÄ skulle man utan tvekan se att det var en Breitling ÀndÄ. Jag skulle inte se att dagens klockor utan logo var Breitlings, jag skulle inte ens tro de var speciellt dyra, utan tro att de var nÄgon form av instegs-schweizare som lÄnar lite av alla utan direkt egen riktning.
SOH och Navi1 Àr andra modeller som moderniserats men fÄtt behÄlla hela sin Breitling-sjÀl. Innan Kern sÄklart.
Tavlor, siffror, den övergripande estetiska stilen och auran faktiskt. Inte boetten, men allt handlar inte om boetten. Jag kan se att det Àr en Breitling. Precis som jag kan med de Ànnu Àldre. Jag kan inte se det med flera av de nya. Det Àr dock inte sÄ konstigt dÄ killen tog med sig mÄnga frÄn IWC, och IWC Àr ju inte direkt kÀnda för att ha nÄgon rak linje frÄn generation till generation av samma modellserier rent designmÀssigt.Nja. Vad Àr det för sÀrdrag du ser hos dessa moderna med Pre-Kern Transocean och Premier som sÀrskiljer dem frÄn andra klockor/mÀrken?
Tavlor, siffror, den övergripande estetiska stilen och auran faktiskt. Inte boetten, men allt handlar inte om boetten. Jag kan se att det Àr en Breitling. Precis som jag kan med de Ànnu Àldre. Jag kan inte se det med flera av de nya. Det Àr dock inte sÄ konstigt dÄ killen tog med sig mÄnga frÄn IWC, och IWC Àr ju inte direkt kÀnda för att ha nÄgon rak linje frÄn generation till generation av samma modellserier rent designmÀssigt.
Jag skulle reagerat, den nedre ser inte alls ut som en Breitling i markeringar, siffror och layout, medan den övre har samma stil som de alltid haft i Ärtionden. Det Àr svÄrt att förklara, men jag förstÄr att du gillar de nya med tanke pÄ den profilbild.De hÀr tvÄ tex. Man kunde faktiskt bytt ut namnet pÄ tavlan utan att nÄgon hade reagerat.
Bara jag som tycker Heuern Àr snyggare?De hÀr tvÄ tex. Man kunde faktiskt bytt ut namnet pÄ tavlan utan att nÄgon hade reagerat.