Ninen79
Guld
Samma hÀr SÄlde du den pÄ KS?Av alla klockor man krÀngt, sÄ Àr bratten den jag saknar mest.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Samma hÀr SÄlde du den pÄ KS?Av alla klockor man krÀngt, sÄ Àr bratten den jag saknar mest.
Den har nÀrvaro den klockan.Av alla klockor man krÀngt, sÄ Àr bratten den jag saknar mest.
haha.. aja, vi hade en trevlig pratstund under affÀren iallafallSamma hÀr SÄlde du den pÄ KS?
Inte varje dag man ser dessa lÀngre.Den har nÀrvaro den klockan.
FÄr vara vÄr hemlis.Va? Det har jag ocksÄ gjort. Schyyyy, sÄ inte en annan trÄd hör nÄgot.
Grattis, grym klocka. Har 45 sjÀlv - helt oförmögen att bÀra upp 50.Efter att klockintresset legat i dvala ett tag har det nu tagit fart igen. Har alltid gillat Breitling, men det var lÀnge sen jag haft nÄn. Under ett besök hos Klockmaster Globen igÄr blev jag helt tagen av den hÀr. JÀttestor, men extremt bekvÀm pÄ handleden pga kompositmaterialet i boetten och ringen. Dessutom tickar det ett B01-urverk i den och mycket bÀttre Àn det finns ju knappt. PÄ förmiddagen idag var den med pÄ en promenad i lÀtt snöfall. Jag Àr supernöjd sÄ hÀr lÄngt!
- Ett stort tack till grabbarna pÄ Klockmaster Globen för kompetent och trevligt bemötande samt enastÄende service!
https://klocksnack.se/threads/recension-breitling-avenger-hurricane.59758/Stort grattis! Ăr den 44 mm?
Riktigt schysst! Av de klockor jag recenserat och lÀmnat tillbaka Àr det den enda jag saknar. Tycker den satt riktigt bra trots storleken och pÄ sommaren passar den ypperligt.Efter att klockintresset legat i dvala ett tag har det nu tagit fart igen. Har alltid gillat Breitling, men det var lÀnge sen jag haft nÄn. Under ett besök hos Klockmaster Globen igÄr blev jag helt tagen av den hÀr. JÀttestor, men extremt bekvÀm pÄ handleden pga kompositmaterialet i boetten och ringen. Dessutom tickar det ett B01-urverk i den och mycket bÀttre Àn det finns ju knappt. PÄ förmiddagen idag var den med pÄ en promenad i lÀtt snöfall. Jag Àr supernöjd sÄ hÀr lÄngt!
- Ett stort tack till grabbarna pÄ Klockmaster Globen för kompetent och trevligt bemötande samt enastÄende service!
Tack för lÀnken. Dina recensioner brukar vara mycket lÀsvÀrda!
Var har du lĂ€mnat in dem?Ăr i lite av ett chocktillstĂ„nd och behöver rĂ„d av er kunniga medlemmar.
Har lÀmnat in tvÄ Breitling klockor till en vÀlkÀnd ÄterförsÀljare hÀr i Stockholm för service. Fick idag ett prisförslag.
SuperOcean A17360 komplett service, visare, packningar, krona och verk delar. Kostnad 6.400:- utan polering.
Kronan och visarna har jag lite svÄrt att förstÄ varför dessa skulle bytas. Fanns absolut inga fel pÄ dessa. Men det kanske Àr standard att man byter, upplys mig gÀrna vad ni har för erfarenheter..
Navitimer Airborn D33030 komplett service, visare, packningar och verk delar.
Kostnad 11.600:- utan polering
PÄ denna vill jag verkligen inte byta visare. En ovanlig modell och kÀnner att man tar bort originaliteten om man byter visarna..
Personligen sÄ tycker jag att kostnadsförslagen lÄg vÀl i överkant, vad tycker ni. LÄter detta verkligen rimligt?
Uppskattar verkligen era svar och all information som ni besitter.
Ăr i lite av ett chocktillstĂ„nd och behöver rĂ„d av er kunniga medlemmar.
Har lÀmnat in tvÄ Breitling klockor till en vÀlkÀnd ÄterförsÀljare hÀr i Stockholm för service. Fick idag ett prisförslag.
SuperOcean A17360 komplett service, visare, packningar, krona och verk delar. Kostnad 6.400:- utan polering.
Kronan och visarna har jag lite svÄrt att förstÄ varför dessa skulle bytas. Fanns absolut inga fel pÄ dessa. Men det kanske Àr standard att man byter, upplys mig gÀrna vad ni har för erfarenheter..
Navitimer Airborn D33030 komplett service, visare, packningar och verk delar.
Kostnad 11.600:- utan polering
PÄ denna vill jag verkligen inte byta visare. En ovanlig modell och kÀnner att man tar bort originaliteten om man byter visarna..
Personligen sÄ tycker jag att kostnadsförslagen lÄg vÀl i överkant, vad tycker ni. LÄter detta verkligen rimligt?
Uppskattar verkligen era svar och all information som ni besitter.
Kronan var det absolut inget fel pÄ, Àr 100 pÄ det.. och som du sÀger sÄ bör en duktig urmakare fÄ bort visarna utan skador.Var har du lÀmnat in dem?
Krona byts bara vid behov och drar upp ca tusenlappen. Sen om det Àr behov Àr frÄgan.
Ang visare sÄ brukar de bytas dÄ de kan gÄ sönder vid avtagandet. De sitter hÄrt och kÀnsligt. DÀremot sÄ brukar bra urmakare lyckas utan att behöva byta visare om man har lite tur Àr min erfarenhet.
Har inte koll pÄ Bo Bergren, servar de sjÀlva?Kronan var det absolut inget fel pÄ, Àr 100 pÄ det.. och som du sÀger sÄ bör en duktig urmakare fÄ bort visarna utan skador.
LÀmnade in klockorna pÄ Bo Berggren.
Servade en Datejust för nÄgra mÄnaders sen och den servicen gick pÄ 6.000:- med polering. Och de lyckades ÄteranvÀnda visarna.. bara som jÀmförelse..
Ta dem till Svante och grabbarna i Globen - KlockmÀster och förklara att du inte vill byta krona och visare om det inte Àr ett mÄste.Kronan var det absolut inget fel pÄ, Àr 100 pÄ det.. och som du sÀger sÄ bör en duktig urmakare fÄ bort visarna utan skador.
LÀmnade in klockorna pÄ Bo Berggren.
Servade en Datejust för nÄgra mÄnaders sen och den servicen gick pÄ 6.000:- med polering. Och de lyckades ÄteranvÀnda visarna.. bara som jÀmförelse..
De har tvÄ egna urmakareHar inte koll pÄ Bo Bergren, servar de sjÀlva?
Tack för tipsetTa dem till Svante och grabbarna i Globen - KlockmÀster och förklara att du inte vill byta krona och visare om det inte Àr ett mÄste.
PĂ„ 775X sĂ„ sitter visarna vĂ€ldigt hĂ„rt och dessutom i mĂ„nga fall vĂ€ldigt nĂ€ra tavlan. Inte alltid att dom gĂ„r sönder vid demontering, men skador som inte Ă€r synliga för blotta ögat Ă€r vanliga, detta kan innebĂ€ra problem i framtiden. DĂ€rför vill man byta vid service.Ăr i lite av ett chocktillstĂ„nd och behöver rĂ„d av er kunniga medlemmar.
Som Àr breitling-certade? Har du frÄgat vad det Àr för delar som behöver bytas pÄ navin utöver standard? Kostnaden Àr inte normal, Àven för en modulkrono. Den andra kostnaden Àr mer standard inkl kronan.De har tvÄ egna urmakare
Nu Àr ju ingen 77xx-baserad utan kronon kör 2892 med modul och den andra Àr ett vanligt 2824.PÄ 775X sÄ sitter visarna vÀldigt hÄrt och dessutom i mÄnga fall vÀldigt nÀra tavlan. Inte alltid att dom gÄr sönder vid demontering, men skador som inte Àr synliga för blotta ögat Àr vanliga, detta kan innebÀra problem i framtiden. DÀrför vill man byta vid service.
Globen skickar dessa klockor till TPI. SÄ blir nog samma kostnadsförslag om du lÀmnar in dÀr.
Det Àr Breitlings standardgrej, det ingÄr i deras riktpris pÄ service, sannolikt för att de ibland gÄr sönder. Det som Àven TP gÄr efter, och kanske vissa andra. https://www.breitling.com/us-en/service/prices/breitling/Allt detta prat om att det alltid ska bytas visare ..Àr detta en breitling specifik sak?!
kÀnns som visarna inte Àr nÄgot man byter annars nÀr det gÀller andra mÀrken tex rolex ...
eller Àr jag helt fel ute?
imponerande som vanligt!Det Àr Breitlings standardgrej, det ingÄr i deras riktpris pÄ service, sannolikt för att de ibland gÄr sönder. Det som Àven TP gÄr efter, och kanske vissa andra. https://www.breitling.com/us-en/service/prices/breitling/
DÀremot Àr det inte med i KM Globens (nÀr de var certade) och Krons standardservice utan byts om det mÄste bytas Àr min erfarenhet. Krons listar t ex inte visare vad som ingÄr i en standardservice pÄ deras hemsida. Jag har aldrig behövt byta visare, bara frivilligt pÄ den klockan du köpte av mig men det var för att den tappat lumen och Àr modern vilket var trist.
Skulle jag vara tvungen att byta visare pÄ den dÀr semi-vintage Navin ovan skulle jag inte serva den helt enkelt. No way josé.
Vintage pre-Schneider brukar inte sitta lika hÄrt och sÄna servar inte ens TP. DÀr fÄr man antingen skicka till Schweiz som kanske renoverar skiten ur den (hua) eller lÀmna till en vanlig urmakare som Àr duktig pÄ gamla klockor.imponerande som vanligt!
du Àr sÄ jÀvla grym med dina brattekunskaper
bra att veta vilket fall som
tycker ju det Àr synd att behöva bli tvingad att byta ett par visare som tex har perfekt patina mm
SÄ Àr det helt sÀkert. Men problematiken kvarstÄr. Tack för upplysningen.Som Àr breitling-certade? Har du frÄgat vad det Àr för delar som behöver bytas pÄ navin utöver standard? Kostnaden Àr inte normal, Àven för en modulkrono. Den andra kostnaden Àr mer standard inkl kronan.
Nu Àr ju ingen 77xx-baserad utan kronon kör 2892 med modul och den andra Àr ett vanligt 2824.
Japp.. Certade. Har inte Äterkopplat med dem sjÀlva Àn. Bara via mail, ska ta mig tid imorgon. Men jag gick in pÄ Krons nÀr jag var inne i stan för ett annat Àrende idag. De var totalt sett för bÄda klockorna 7.900:- billigare. Och de behövde inte byta visarna.. sen kan det tillkomma kostnader om de behöver byta nÄtt.Som Àr breitling-certade? Har du frÄgat vad det Àr för delar som behöver bytas pÄ navin utöver standard? Kostnaden Àr inte normal, Àven för en modulkrono. Den andra kostnaden Àr mer standard inkl kronan.
Nu Àr ju ingen 77xx-baserad utan kronon kör 2892 med modul och den andra Àr ett vanligt 2824.
KÀnns nÀstan som de tvingar pÄ mig massa delar som igentligen inte behövs..imponerande som vanligt!
du Àr sÄ jÀvla grym med dina brattekunskaper
bra att veta vilket fall som
tycker ju det Àr synd att behöva bli tvingad att byta ett par visare som tex har perfekt patina mm
Nu kanske BB Àr superÀrliga och bra, jag har ingen erfarenhet av dem. Men ja mycket servas och byts som inte behövs hos en hel del urmakare. Vad ska man göra eller sÀga? Det Àr ju som att serva modern bil för en vanlig dödlig. Bara sÀga jaha och betala.KÀnns nÀstan som de tvingar pÄ mig massa delar som igentligen inte behövs..