Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hitta lite pilot-länkar i bra skick för 2500-3000 så köper jag 30st på ett bräde.Hur lång är en fulllängds-länk, 300A och hur räknar man länkar? Jag räknar helt fria länkar på varsin sida exklusive "anslutningslänkarna mot viklås och boettinfattning, 4 länkar till vänster och 5 till höger.
Är det rätt räknat? Går det att köpa en 300A-länk ny hos AD? Vad är rätt pris för en 300A-länk till en nittiotals chronomat? 2500-3000 kr känns för mig som normalt om den är i bra skick. Tänker jag någorlunda rätt?
Är det här en fulllängds-länk?
Grattis till en sjysst klocka! /Mvh Seb RejmesFörsta dagen med senaste kärleken. Fascineras över hur urtavlan skiftar färg i ljuset. Aerospace -99
Hitta lite pilot-länkar i bra skick för 2500-3000 så köper jag 30st på ett bräde.
Hur lång är en fulllängds-länk, 300A och hur räknar man länkar? Jag räknar helt fria länkar på varsin sida exklusive "anslutningslänkarna mot viklås och boettinfattning, 4 länkar till vänster och 5 till höger.
Är det rätt räknat? Går det att köpa en 300A-länk ny hos AD? Vad är rätt pris för en 300A-länk till en nittiotals chronomat? 2500-3000 kr känns för mig som normalt om den är i bra skick. Tänker jag någorlunda rätt?
Är det här en fulllängds-länk?
Fin i sin enkelhet
hade kern börjat tänka och rätta till saker så hade det nog kommit en vettig storlek på chronomaten ...De är charmiga, de där tidigare Chronomaterna. Vettig storlek också.
hade kern börjat tänka och rätta till saker så hade det nog kommit en vettig storlek på chronomaten ...
tänk er en nyare vettigt byggd chronomat på ungefär samma mått ,borstad och kanske tillåmed utan ett jädra inhouse
bara släng in ett bra fungerande 7750 i skiten och på med ett redigt boettlock utan nån insyns
non nonsens chrono som är gjort för att användas skiten ur
med tanke på att folk gillar storleken på tex subbarna och bb58an så vf försöker inte breitling sig på att göra en BRA remake på semivintage chronomaterna?!
Deras 41mm B01 i både vanlig och Airbourne sålde ju tyvärr så pass dåligt att de togs ur produktion. Hade inte du en sån?hade kern börjat tänka och rätta till saker så hade det nog kommit en vettig storlek på chronomaten ...
tänk er en nyare vettigt byggd chronomat på ungefär samma mått ,borstad och kanske tillåmed utan ett jädra inhouse
bara släng in ett bra fungerande 7750 i skiten och på med ett redigt boettlock utan nån insyns
non nonsens chrono som är gjort för att användas skiten ur
med tanke på att folk gillar storleken på tex subbarna och bb58an så vf försöker inte breitling sig på att göra en BRA remake på semivintage chronomaterna?!
Denna kanske?Insåg att jag sålt tre Breitling i år, och bara har en tokvintage kvar. Saknar alla tre.
Mest av allt så saknar klocklådan en bra stålsportis, inser jag.
Är lite trött i luvan och behöver kanske lite inspiration?
Blank länk vill jag ha, pilot eller pro2. Kanske inte riktigt avengerstor boett. Har varit sugen på en Skyland i och för sig, men...
Stensäker att bada med. Hade nog köpt brun SOH om jag inte köpt Tudor Bronzon. GMT?
Hehe, scannade faktiskt K/S innan jag postade, och såg den... Riktigt bra.Denna kanske?
Man måste ju försöka . Utan tvekan en av dom trevligaste klockor jag haft. När suget blir för stort så blir man lite lätt dum i huvudet så jag kommer säkert att ångra mig (som så ofta innan)Hehe, scannade faktiskt K/S innan jag postade, och såg den... Riktigt bra.
Edit: kanske liiite liten.
Man måste ju försöka . Utan tvekan en av dom trevligaste klockor jag haft. När suget blir för stort så blir man lite lätt dum i huvudet så jag kommer säkert att ångra mig (som så ofta innan)
Insåg att jag sålt tre Breitling i år, och bara har en tokvintage kvar. Saknar alla tre.
Mest av allt så saknar klocklådan en bra stålsportis, inser jag.
Är lite trött i luvan och behöver kanske lite inspiration?
Blank länk vill jag ha, pilot eller pro2. Kanske inte riktigt avengerstor boett. Har varit sugen på en Skyland i och för sig, men...
Stensäker att bada med. Hade nog köpt brun SOH om jag inte köpt Tudor Bronzon. GMT?
jo jag hade en svart med silvriga subdials på läderDeras 41mm B01 i både vanlig och Airbourne sålde ju tyvärr så pass dåligt att de togs ur produktion. Hade inte du en sån?
Kern verkar skrota star trek va? Bra beslut.jo jag hade en svart med silvriga subdials på läder
trevligt modell men den kunde gärna fått vara 40 och kortare lug2lug
sen är fonten på bezeln så otroligt ful
förstår inte hur dom tänkte där
skulle gärna vilja se att dom tex erbjöd kunderna lite mer valmöjligheter likt borstat eller högpolerat
känns ju som det ...Kern verkar skrota star trek va? Bra beslut.
En artikel om Breitling i Bloomberg. Kern ger sin syn på Breitlings framtid. Mer om företaget och distribution än om klockor.
En artikel om Breitling i Bloomberg. Kern ger sin syn på Breitlings framtid. Mer om företaget och distribution än om klockor.
Breitling’s Play for Younger Watch Buyers Fronted by Charlize Theron and Adam Driver
The venerable Swiss maker of aviator watches wants to woo a whole new generation.
https://www.bloomberg.com/news/arti...-equity-breitling-woos-a-younger-hipper-buyer
Hur är den att bära? Sneglat på dom men aldrig testat en!Morgon med lite julstämning idag. SuperAvenger på handleden.