• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur lång är en fulllängds-länk, 300A och hur räknar man länkar? Jag räknar helt fria länkar på varsin sida exklusive "anslutningslänkarna mot viklås och boettinfattning, 4 länkar till vänster och 5 till höger.
Är det rätt räknat?
Går det att köpa en 300A-länk ny hos AD? Vad är rätt pris för en 300A-länk till en nittiotals chronomat? 2500-3000 kr känns för mig som normalt om den är i bra skick. Tänker jag någorlunda rätt?

Är det här en fulllängds-länk?
Skärmavbild 2018-12-19 kl. 06.32.50.png
Hitta lite pilot-länkar i bra skick för 2500-3000 så köper jag 30st på ett bräde. :)

Hur lång är en fulllängds-länk, 300A och hur räknar man länkar? Jag räknar helt fria länkar på varsin sida exklusive "anslutningslänkarna mot viklås och boettinfattning, 4 länkar till vänster och 5 till höger.
Är det rätt räknat?
Går det att köpa en 300A-länk ny hos AD? Vad är rätt pris för en 300A-länk till en nittiotals chronomat? 2500-3000 kr känns för mig som normalt om den är i bra skick. Tänker jag någorlunda rätt?

Är det här en fulllängds-länk?
Skärmavbild 2018-12-19 kl. 06.32.50.png

Ett sätt att hitta en länk skulle kunna vara att kontakta säljare en Chronomat med länk och sedan erbjuda sig att köpa enbart länken. Värdet på länken skulle då hamna runt prisskillnaden mellan en Chronomat på länk och en på vanlig rem (med viss justering för priset på spännet).

Mitt intryck är att det är väldigt bra kvalitet på den länken. Jag köpte två Chronomat (på länk) i våras och trots att de båda har många år på nacken så känns de nästan som nya.

De är charmiga, de där tidigare Chronomaterna. Vettig storlek också.
hade kern börjat tänka och rätta till saker så hade det nog kommit en vettig storlek på chronomaten ...

tänk er en nyare vettigt byggd chronomat på ungefär samma mått ,borstad och kanske tillåmed utan ett jädra inhouse
bara släng in ett bra fungerande 7750 i skiten och på med ett redigt boettlock utan nån insyns

non nonsens chrono som är gjort för att användas skiten ur

med tanke på att folk gillar storleken på tex subbarna och bb58an så vf försöker inte breitling sig på att göra en BRA remake på semivintage chronomaterna?!

hade kern börjat tänka och rätta till saker så hade det nog kommit en vettig storlek på chronomaten ...

tänk er en nyare vettigt byggd chronomat på ungefär samma mått ,borstad och kanske tillåmed utan ett jädra inhouse
bara släng in ett bra fungerande 7750 i skiten och på med ett redigt boettlock utan nån insyns

med tanke på att folk gillar storleken på tex subbarna och bb58an så vf försöker inte breitling sig på att göra en BRA remake på semivintage chronomaterna?!

Ge honom lite tid. Tittar man på Natitimer (1 och 8) och Premier så är det väl inte orimligt att det dyker upp en Chronomat i sansad stl och både med 7750 och inhouse.

Deras 41mm B01 i både vanlig och Airbourne sålde ju tyvärr så pass dåligt att de togs ur produktion. Hade inte du en sån?

Insåg att jag sålt tre Breitling i år, och bara har en tokvintage kvar. Saknar alla tre.
Mest av allt så saknar klocklådan en bra stålsportis, inser jag.
Är lite trött i luvan och behöver kanske lite inspiration?
Blank länk vill jag ha, pilot eller pro2. Kanske inte riktigt avengerstor boett. Har varit sugen på en Skyland i och för sig, men...
Stensäker att bada med. Hade nog köpt brun SOH om jag inte köpt Tudor Bronzon. GMT?

Insåg att jag sålt tre Breitling i år, och bara har en tokvintage kvar. Saknar alla tre.
Blank länk vill jag ha, pilot eller pro2. Kanske inte riktigt avengerstor boett. Har varit sugen på en Skyland i och för sig, men...
Stensäker att bada med. Hade nog köpt brun SOH om jag inte köpt Tudor Bronzon. GMT?
Denna kanske?
PSX_20181220_224103.jpg

Har gått i sälj tankar med den här fina A17390 , förmodligen helt befängt men pma om den verkar intressant
IMG_20181121_164510.jpg

Deras 41mm B01 i både vanlig och Airbourne sålde ju tyvärr så pass dåligt att de togs ur produktion. Hade inte du en sån?
jo jag hade en svart med silvriga subdials på läder

trevligt modell men den kunde gärna fått vara 40 och kortare lug2lug

sen är fonten på bezeln så otroligt ful
förstår inte hur dom tänkte där

skulle gärna vilja se att dom tex erbjöd kunderna lite mer valmöjligheter likt borstat eller högpolerat

jo jag hade en svart med silvriga subdials på läder

trevligt modell men den kunde gärna fått vara 40 och kortare lug2lug

sen är fonten på bezeln så otroligt ful
förstår inte hur dom tänkte där

skulle gärna vilja se att dom tex erbjöd kunderna lite mer valmöjligheter likt borstat eller högpolerat
Kern verkar skrota star trek va? Bra beslut.

En artikel om Breitling i Bloomberg. Kern ger sin syn på Breitlings framtid. Mer om företaget och distribution än om klockor.

Breitling’s Play for Younger Watch Buyers Fronted by Charlize Theron and Adam Driver

The venerable Swiss maker of aviator watches wants to woo a whole new generation.

ACF6E0BC-2B61-46CB-8450-1ADE5C97F10E.jpeg

https://www.bloomberg.com/news/arti...-equity-breitling-woos-a-younger-hipper-buyer

Unga hippa ? Ena är en tant på 44år och den andra gubbe på närmare 60 än 50år.

Sen ärligt talat vill sälja på nätet men ska bli mycket dyrare?

Får nog vara glada om breitling finns kvar efter nästa lågkonjuktur.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp