• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag har fÄtt höra att de nya Breitlings inte lÀngre har samma "Anti-reflective coating" som de haft pÄ tidigare modeller.

AlltsÄ det blÄa/lila fÀrgen som man ser i vissa vinklar.

Kan nÄgon intyga om det stÀmmer eller inte?

Mitt bÀsta köp 2018:)
20181223_114325.jpg

Ring klocka ring.... Fast den ringer inte. För de som inte vet Ă€r det en förstorad variant av en klocka som original satt i flygplan som t.ex Boeing 727 och 707, DC 7, Lockheed L-188, Convair mm. Jag har ocksĂ„ ett exemplar. Min vĂ€ggklocka hĂ€nger i mitt garage:facepalm:, ej hangar ;) Ă€ven om jag har en bil som heter Messerschmitt förlĂ„t merc.. Även min B1 Blacksteel special smög sig med i bilden ser jag nu. Men nu mer överger Breitling sin flyghistoria och hĂ€vdar att vingarna i tidigare logga inte Ă€r en symbol för Breitling... För min del dog Breitling i och med detta, tyvĂ€rr.
DSC_0062-1.jpg

DSC_0053-1.jpg

Originalet Breitling 618 till vÀnster och Breitling 650 till höger i samarbete med US Company Wakmann:
Breitling 618.JPG
Breitling 650.JPG

Senast Àndrad:
Vad har jag för alternativ till straps pÄ min hurricane 45? Kört pro III med svart tang men funderar pÄ nytt/nya band för lite variation. Vill inte ha det factory-gummit som kommer till hurricane serien pga lÀst och sett för mÄnga dÄliga recensioner. Tips mottages tacksamt!
Köp ett vanligt svart med BREITLING-text.
Deras 41mm B01 i bÄde vanlig och Airbourne sÄlde ju tyvÀrr sÄ pass dÄligt att de togs ur produktion. Hade inte du en sÄn?
Vilken menar du med ”vanlig” i 41mm?

TÀnkte samma sak direkt nÀr jag lÀste artikeln. Ta in folk i medelÄldern för att sÀlja till den yngre hippa generationen? Detta bÄdar inte gott. Brad Pitt Àr vÀl för den yngre hippa generationen som vad Sean Connery Àr för mig, en gammal cool gubbe. Charlize blir snyggare med Ären, sure, men vet yngre hippa ens vem hon och den dÀr tredje rÀtt okÀnda killen Àr?

NÀ. Jag fattar inte mÄlgruppen alls hÀr.
6dd8f3c6-bcc4-442b-a992-3cd85e8bbcf2.jpg

Det Àr vÀl tre personer som syns hyfsat ofta i skvallertidningar (gissar jag). Sista snubben Àr ju Kilo Ren och snart kommer vÀl en ny SW-film med honom... Jag tycker dÀremot det Àr ganska lökigt om inte folket anvÀnder klockorna under sin vardag utan bara pÄ lökiga photoshoots.

Jag har fÄtt höra att de nya Breitlings inte lÀngre har samma "Anti-reflective coating" som de haft pÄ tidigare modeller. AlltsÄ det blÄa/lila fÀrgen som man ser i vissa vinklar. Kan nÄgon intyga om det stÀmmer eller inte?
De nya har ocksÄ blÄaktig antireflexbehandling, om det var frÄgan.

Det trodde jag med att jag var, dom vÀxer inte pÄ trÀd..
Köpte min i september.
Var det din som var med pÄ bild frÄn en gtg för ett tag sedan?
Nej det var inte jag iallafall. Jagar lite annat sÄ min Àr till salu för tillfÀllet. Kommer förmodligen att Ängra mig nÀr det Àr försent :).

Tillbaka
Topp