• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

god jul!
IMG_0340.JPG

Hej! Min far fick en Breitling Navitimer 8 i julklapp och har en frĂ„ga gĂ€llande nĂ€r en skall skriva in kronan igen. I första lĂ€get skall kronan tryckas in samtidigt som en skall skruva fast den, men nĂ€r jag gör detta pĂ„ den sĂ„ kĂ€nns det som att den fortsĂ€tter att vrida upp urverket nĂ€r den skruvas fast. Är detta vanligt? Kronan blir iskruvad men Ă€r lite ovan att den vrider upp urverket samtidigt som man skruvas fast kronan. Är van att den frikopplas och sen bara att skruva fast kronan.

Hej! Min far fick en Breitling Navitimer 8 i julklapp och har en frĂ„ga gĂ€llande nĂ€r en skall skriva in kronan igen. I första lĂ€get skall kronan tryckas in samtidigt som en skall skruva fast den, men nĂ€r jag gör detta pĂ„ den sĂ„ kĂ€nns det som att den fortsĂ€tter att vrida upp urverket nĂ€r den skruvas fast. Är detta vanligt? Kronan blir iskruvad men Ă€r lite ovan att den vrider upp urverket samtidigt som man skruvas fast kronan. Är van att den frikopplas och sen bara att skruva fast kronan.
Inget konstigt med det!

Som sagt inget ovanligt. Somliga urverk ”frikopplar” inte nĂ€r kronan skruvas in.

NÄgon som slagit till pÄ nÄgot frÄn nya Premier linjen? Kikade pÄ dem för nÄgon mÄnad sedan. RÀtt trevliga spontant!

Tillbaka
Topp