• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

I kvÀll smÀller det;). Sitter o Googlar pÄ vad man ska komplettera samlingen med i morgon nÀr V75 vinsten landat pÄ kontot:cool:
B86F99E2-F792-48C1-9C52-7EAAEAFE3F67.jpeg

Den övre hette 2010 Superocean 2 men bytte namn 2012 till bara Superocean, kallade Abyss.

Den nedre Àr Superocean 2 i dagslÀget.

Ring klocka ring.... Fast den ringer inte. För de som inte vet Ă€r det en förstorad variant av en klocka som original satt i flygplan som t.ex Boeing 727 och 707, DC 7, Lockheed L-188, Convair mm. Jag har ocksĂ„ ett exemplar. Min vĂ€ggklocka hĂ€nger i mitt garage:facepalm:, ej hangar ;) Ă€ven om jag har en bil som heter Messerschmitt förlĂ„t merc.. Även min B1 Blacksteel special smög sig med i bilden ser jag nu. Men nu mer överger Breitling sin flyghistoria och hĂ€vdar att vingarna i tidigare logga inte Ă€r en symbol för Breitling... För min del dog Breitling i och med detta, tyvĂ€rr.
DSC_0062-1.jpg

DSC_0053-1.jpg

Originalet Breitling 618 till vÀnster och Breitling 650 till höger i samarbete med US Company Wakmann:
Breitling 618.JPG
Breitling 650.JPG
Äh kom igen nu vĂ€nnen. Breitling hade funnits i ungefĂ€r 100 Ă„r innan nĂ„gon utanför Breitling-familjen kom pĂ„ den moderna loggan med vingar pĂ„ 80-talet. Breitling har sĂ„ mycket mer flyg- och rymd-historia Ă€n att det hĂ€nger pĂ„ nĂ„gon modern logga som egentligen inte ens Ă€r den ursprungliga loggan. Chronomat, Navitimer och Cosmonaut Ă€r ikoner, och alla har ursprungsmodeller med B:et, Twinjet och Aopa-loggan. :)

Äh kom igen nu vĂ€nnen. Breitling hade funnits i ungefĂ€r 100 Ă„r innan nĂ„gon utanför Breitling-familjen kom pĂ„ den moderna loggan med vingar pĂ„ 80-talet. Breitling har sĂ„ mycket mer flyg- och rymd-historia Ă€n att det hĂ€nger pĂ„ nĂ„gon modern logga som egentligen inte ens Ă€r den ursprungliga loggan. Chronomat, Navitimer och Cosmonaut Ă€r ikoner, och alla har ursprungsmodeller med B:et, Twinjet och Aopa-loggan. :)
Glöm inte Wakman

InsÄg att jag sÄlt tre Breitling i Är, och bara har en tokvintage kvar. Saknar alla tre.
Mest av allt sÄ saknar klocklÄdan en bra stÄlsportis, inser jag.
Är lite trött i luvan och behöver kanske lite inspiration?
Blank lÀnk vill jag ha, pilot eller pro2. Kanske inte riktigt avengerstor boett. Har varit sugen pÄ en Skyland i och för sig, men...
StensÀker att bada med. Hade nog köpt brun SOH om jag inte köpt Tudor Bronzon. GMT?

Hmm, den gule lille jÀkeln försvann snabbt

Ring klocka ring.... Fast den ringer inte. För de som inte vet Ă€r det en förstorad variant av en klocka som original satt i flygplan som t.ex Boeing 727 och 707, DC 7, Lockheed L-188, Convair mm. Jag har ocksĂ„ ett exemplar. Min vĂ€ggklocka hĂ€nger i mitt garage:facepalm:, ej hangar ;) Ă€ven om jag har en bil som heter Messerschmitt förlĂ„t merc.. Även min B1 Blacksteel special smög sig med i bilden ser jag nu. Men nu mer överger Breitling sin flyghistoria och hĂ€vdar att vingarna i tidigare logga inte Ă€r en symbol för Breitling... För min del dog Breitling i och med detta, tyvĂ€rr.
DSC_0062-1.jpg

DSC_0053-1.jpg

Originalet Breitling 618 till vÀnster och Breitling 650 till höger i samarbete med US Company Wakmann:
Breitling 618.JPG
Breitling 650.JPG
Har du Wakman oxÄ? Tycker de ashÀftiga

Vafan, vad har du inte gjort med klockan? Den ser ju helt ny ut, en Awenger,,,,,,,,,,,,WTF
God Jul
Vad menar du?! Den tÄl ju allt. Kan ju kasta den genom vÀggen utan att den fÄr en skrÄma.
Var lite skraj att jag skulle noja vid varje repa. Men hittar inga..:)
God Avenger Jul pÄ sig!! :)

Tillbaka
Topp