• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Synd tror mÄnga inte vill lÀgga mer Àn 15-20tusen.

Tycker skyracern Àr sÄ cool att jag för första gÄngen sÄlt en för att bara 6mÄn senare köpa en ny.

Annars Àr man ju mest been there done that.

Unikt material unik design. Nyskapande och praktisk.

BÀttre Àn vilken stÄl colt som helst.
Samt nÄbar för de flesta kostnadsmÀssigt. Quartz som Àr billigt serva bara +.
En bra inkörsdrog.

MÄste sÀga att Skyracern kÀnns som en plastig Ur & Penn klocka och var besviken pÄ Breitling nÀr de slÀppte den.... Fast inte lika besviken som nÀr Kern fuckade upp mÀrket tÀtt inpÄ....
Samma kÀnsla jag fick nÀr jag fick klÀmma pÄ den som nyhet. KÀnns lite som en tusenkronorsklocka för runt tjugo. Med grönt band ser den dock rÀtt cool ut. ;)

Senast Àndrad:
Synd tror mÄnga inte vill lÀgga mer Àn 15-20tusen.

Tycker skyracern Àr sÄ cool att jag för första gÄngen sÄlt en för att bara 6mÄn senare köpa en ny.

Annars Àr man ju mest been there done that.

Unikt material unik design. Nyskapande och praktisk.

BÀttre Àn vilken stÄl colt som helst.
Samt nÄbar för de flesta kostnadsmÀssigt. Quartz som Àr billigt serva bara +.
Ja det Àr tur att vi tycker olika. SjÀlv hade jag tagit en begagnad stÄlcolt alla dagar i veckan om jag var tvungen att vÀlja mellan dessa bÀgge.

MÄste sÀga att Skyracern kÀnns som en plastig Ur & Penn klocka och var besviken pÄ Breitling nÀr de slÀppte den.... Fast inte lika besviken som nÀr Kern fuckade upp mÀrket tÀtt inpÄ....
Breitling behöver en billig instegsmodell, material spelar mindre roll. Varför ska man hoppa pÄ just Breitling för 30 papp nÀr det finns sÄ mycket annat i samma prisklass och nÀr de nu börjar se ut som mycket annat... Tidigare var ju designen utmÀrkande, pÄ gott och ont.

Breitling behöver en billig instegsmodell, material spelar mindre roll. Varför ska man hoppa pÄ just Breitling för 30 papp nÀr det finns sÄ mycket annat i samma prisklass och nÀr de nu börjar se ut som mycket annat... Tidigare var ju designen utmÀrkande, pÄ gott och ont.
FörstÄr det logiska men min högst subjektiva Äsikt Àr att just den klockan Àr skrÀp. Provade den pÄ armen och blev typ lack haha. Men visst, kul att det finns folk som gillar den och som sedan fÄr upp ögonen för riktiga Brattar!

Beror ju pÄ tunga stÄlklockor med stÄl för 100kr som kostar 30000kr kÀnns rÀtt förlegat.
Smaken Àr som baken samt att Àr man allergisk
Ja det Àr tur att vi tycker olika. SjÀlv hade jag tagit en begagnad stÄlcolt alla dagar i veckan om jag var tvungen att vÀlja mellan dessa bÀgge.

Ja precis tur det men tror tillrÀckligt mÄnga vill ha nÄt nytt och unikt samt icke ömtÄligt. Hade jag slagit i en stÄlklocka som jag gjorde der Äret jag hade skyracern sÄ hade den nÀstan varit skrot medans det inte blev ett mÀrke pÄ skyracern.
MÄnga hÄrda dygn i hemvÀrnet med brandslÀktning i skogarna och skjutande pÄ skjutbanor tÄlde den utan problem samt smÀllar nÀr man rÄkade slÄ den i hantlar pÄ gymmet.
SÄnt gillar jag men det Àr ju klart man lever ju olika liv med olika behov.

• Like
Reactions: bvb
Deras nya modeller mÄ ha bra urverk men i ren retro-feeling fÄr de stryk av mycket, t ex longines bigeye. Som man dessutom plockar ut ny runt 20.

Exakt sen Àr ju Àven vad mÀrket förmedlar nu ska det bli mainstrem och pk.

Det Àr förlegat med tuffa machopiloter vrÄlande flygplan och brudar i reklamen.

Ärligt talat gillar mĂ„nga icke pk och att sticka ut varför tror man trumph vann?

Breitling förlorar bara pÄ sin nya stil med metrosexuella skÄdisar med designat skÀggolja.
Snart ska de vÀl sÀlja klimatsmarta klockor dÀr man fÄr 10planterade trÀd i djungeln pÄ köpet.

Vill de ha kina som marknad dÄ ska de nog köra pÄ sitt gamla recept.

Ärligt talat gillar mĂ„nga icke pk och att sticka ut varför tror man trumph vann?

Breitling förlorar bara pÄ sin nya stil med metrosexuella skÄdisar med designat skÀggolja.
Snart ska de vÀl sÀlja klimatsmarta klockor dÀr man fÄr 10planterade trÀd i djungeln pÄ köpet.

3F301999-7F5A-4E20-B5BA-CB002342CD42.png

Nej. Dels Àr det Asien och inte Kina (fr tidigare Europa och USA som fokusmarknad, folk glömmer snabbt bort att det bor sisÄdÀr 250 miljoner mÀnniskor enbart i Indonesien).
Sedermera har de redan fĂ„tt bevisat att ”gamla receptet” inte hĂ„ller pĂ„ marknaden dĂ€r en stor anledning Ă€r befolkningens handleder. Det Ă€r sĂ€llsynt med Frasse-armar =)

Nej. Dels Àr det Asien och inte Kina (fr tidigare Europa och USA som fokusmarknad, folk glömmer snabbt bort att det bor sisÄdÀr 250 miljoner mÀnniskor enbart i Indonesien).
Sedermera har de redan fĂ„tt bevisat att ”gamla receptet” inte hĂ„ller pĂ„ marknaden dĂ€r en stor anledning Ă€r befolkningens handleder. Det Ă€r sĂ€llsynt med Frasse-armar =)

Ja men dÄ kan man ju bara göra mindre klockor inte fula.

Jo sÄ kan man ju resonera. Men om Navitimer eller chronomat kÀnns plottrig idag pÄ 44mm kan du ju förestÀlla dig hur det skulle se ut pÄ 40 med samma design/tavlor..
Dan henry lyckas varför skulle inte breitling kolla in dh 1939 sÄ mkt detaljer pÄ 40mm.

Hade en sjÀlv. Men vi fÄr vÀl se men hur man Àn vÀnder och vrider pÄ det sÄ kÀnns inte de nya Àgarna som att de kommer göra breitling nÄgra tjÀnster.

AFFCD2D0-4F10-48F7-B249-F436578E99D6.png

ApropÄ klimatsmart..

Tillbaka
Topp