• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

svesam

Rolex
Efter att lÀnge drömt om en riktig (mekanisk) automat istÀllet för quartz "automaten" som Àr nÀrmare 15 Är sÄ yppades orden "Àhh, vafan" i vÄras. Teknikintresserad som man Àr sÄ Àr ETA-verken för normalt, sÄ nÄgot in-house verk vore skoj. Samtidigt kÀnns Rolex för standard, bland Omega hittade jag ingen som föll mig i smaken och Breitlings ser ok ut och har lite flyghistoria.
Dock föll mig ingen av de varianter som fanns hos diverse AD mig i smaken, sÄ det blev att bestÀlla osett, baserat pÄ bilder pÄ nÀtet.
I början pÄ sommaren fick Àntligen AD hem skönheten. SÄg att Jerico efterfrÄgade mindre ur nÄgon sida sedan, detta Àr en 41:a.
En 44:a pÄ mina handleder gjorde sig inte bra sÄ det var inte förhandligsbart. Enda nackdelen Àr vÀll att det "bara" Àr 300m istÀllet för 500m.
Efter ca 2 mÄnader drar den sig ca 0,6s/dygn.

1.jpg
2.jpg
3.jpg

Satan du det var en entré av rang!!
Min favorit klÀmde du till med direkt och i rÀtt fÀrgkombo dessutom :)
Varmt vÀlkommen in i Breitlingfamiljen!
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Efter att lÀnge drömt om en riktig (mekanisk) automat istÀllet för quartz "automaten" som Àr nÀrmare 15 Är sÄ yppades orden "Àhh, vafan" i vÄras. Teknikintresserad som man Àr sÄ Àr ETA-verken för normalt, sÄ nÄgot in-house verk vore skoj. Samtidigt kÀnns Rolex för standard, bland Omega hittade jag ingen som föll mig i smaken och Breitlings ser ok ut och har lite flyghistoria.
Dock föll mig ingen av de varianter som fanns hos diverse AD mig i smaken, sÄ det blev att bestÀlla osett, baserat pÄ bilder pÄ nÀtet.
I början pÄ sommaren fick Àntligen AD hem skönheten. SÄg att Jerico efterfrÄgade mindre ur nÄgon sida sedan, detta Àr en 41:a.
En 44:a pÄ mina handleder gjorde sig inte bra sÄ det var inte förhandligsbart. Enda nackdelen Àr vÀll att det "bara" Àr 300m istÀllet för 500m.
Efter ca 2 mÄnader drar den sig ca 0,6s/dygn.

1.jpg
2.jpg
3.jpg

Riktigt fin. Ref pÄ den?
 

Zcooter

Omega
Nej jag har för mig att Breitling slutade med tillverkningen av dessa ca 2006-2007 men jag kan ha fel. Kanske nÄgon annan kunnig som vet mer? :)

SjÀlv har jag suktat efter en UTC-bratte ett bra tag och den hÀr fyllde mitt "ha-begÀr" till fullo ;) Ruggigt stabil trots sina bleka 160 gram (kollat med vÄgen hÀr hemma) och med UTC-modulen blir den bara sÄ komplett ;)

/Olof
Har sett pÄ Chrono24 att det finns en digital variant pÄ UTC-modulen, dock bara frÄn USA AD
 

Oli

Omega
2-Faktor
NĂ€ nu fĂ„r nĂ„n klippa eller byta med min sprillans Galactic 44! Är sjukt trött pĂ„ att gĂ„ utan klocka.. :(
Har den fortf i lÄdan för att den Àr inplastad och oanvÀnd. Har ingen annan klocka att anvÀnda för tillfÀllet heller. :( kÀnns verkligen som man saknar en kroppsdel!
 
Senast Àndrad:

Callxx

Cartier
2-Faktor
NĂ€ nu fĂ„r nĂ„n klippa eller byta med min sprillans Galactic 44! Är sjukt trött pĂ„ att gĂ„ utan klocka.. :(
Har den fortf i lÄdan för att den Àr inplastad och oanvÀnd. Har ingen annan klocka att anvÀnda för tillfÀllet heller. :( kÀnns verkligen som man saknar en kroppsdel!
Tar du 20' i handen imorgon? Kan bjuda pÄ lunch ocksÄ.;)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Om den inte har nÄgra gÄngproblem sÄ skulle jag inte vÀlja en service av en icke auktoriserad Breitlingurmakare.
Dessutom, vad Àr det för service. Lite tvÀtt och oljor? Kanske en packning? Inte byta till originaldelar fr Breitling pÄ de slitdelar som finns? VÀrdet av service berÀknas pÄ vad den faktiskt innebÀr...
 

NÂŽS

Breitling
2-Faktor
Den ser ut att vara i ett bra skick av bilderna att döma.
Tror jag isf skippar att fÄ den servad.
 
Senast Àndrad:

NÂŽS

Breitling
2-Faktor
Ja den ser fin ut. Men varför inte servad? Om du inte betalar extra för det sÄ... Jag fattar kanske inte
Om jag vÀljer att köpa den servad sÄ blir det till ett dyrare pris. TÀnker att den ser ut att vara i ett bra skick och kÀnns som det Àr bÀttre att göra servicen hos en aukturiserad urmakare för att ge den en vÀrdig historik.
 
Topp