• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

OJT

Breitling
Min stÄlfisk sÀger hej!
 

Bilagor

  • IMG_0603.JPG
    IMG_0603.JPG
    167.4 KB · Visningar: 46

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Okej! Nu behöver jag lite akut hjÀlp! SÀljaren har gÄtt med pÄ 14K Àr det ett ok pris och ser den ledgit ut?
SnÀlla behöver lite proffs hjÀlp :)
Ja det tycker jag pga skicket och att den Àr fullset(!) vilket Àr ballt. Har en sÄn dÀr gammal box i gömmorna, riktigt cool.

Men Àr du snÄl (som jag) och kan tÀnka dig lite nötning pÄ pvd:et och utan cert/box sÄ tippar jag att denna gÄr runt 10:
http://www.ebay.co.uk/itm/Breitling...ograph-80975-S-Steel-Breitling-J/202055570863

Att tÀnka pÄ med gamla kvarts Àr att urverken inte Àr de bÀsta frÄn 70- och 80-talet. DÀrför finns inte mÄnga kvar. Har de legat döda i mÄnga Är kan batterier ha lÀckt och skadat urverket etc.
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja det tycker jag pga skicket och att den Àr fullset(!) vilket Àr ballt. Har en sÄn dÀr gammal box i gömmorna, riktigt cool.

Men Àr du snÄl (som jag) och kan tÀnka dig lite nötning pÄ pvd:et och utan cert/box sÄ tippar jag att denna gÄr runt 10:
http://www.ebay.co.uk/itm/Breitling...ograph-80975-S-Steel-Breitling-J/202055570863

Att tÀnka pÄ med gamla kvarts Àr att urverken inte Àr de bÀsta frÄn 70- och 80-talet. DÀrför finns inte mÄnga kvar. Har de legat döda i mÄnga Är kan batterier ha lÀkt och skadat urverket etc.
Citerar mig sjÀlv: den pÄ blocket Àr iof den snyggare med större subdials iom, Àn om den jag lÀnkade Àven Àr samma ref. Men det Àr ju en smaksak. :) @DB15
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Flyger till Götlabörj i morrn sÄ denna lÀr fÄ sitta kvar pÄ armen, eller? ;)
image.jpg
Jag har fortfarande inte vant mig vid dina skarpa bilder, lite obehagligt. :D

Lite lack nÀr jag lÀser att de inte krÀmat in en evighetskalender i nya b60 quartz calibern. Halva fördelen med haq försvinner ju.
ÄÀÀh, Ă€r vĂ€l skit samma? Det Ă€r ju bara ett "problem" varannan mĂ„nad. Mitt sug efter en B60 har för övrigt inte minskat.

NÄgon som har ett Breitling gummiband 22 mm till salu? Min Emergency sÀger good night:)
IMG_3684.JPG
Jaghar ett svart 22mm pÄ vanligt törnlÄs du kan fÄ köpa.

Ja det tycker jag pga skicket och att den Àr fullset(!) vilket Àr ballt. Har en sÄn dÀr gammal box i gömmorna, riktigt cool.

Men Àr du snÄl (som jag) och kan tÀnka dig lite nötning pÄ pvd:et och utan cert/box sÄ tippar jag att denna gÄr runt 10:
http://www.ebay.co.uk/itm/Breitling...ograph-80975-S-Steel-Breitling-J/202055570863

Att tÀnka pÄ med gamla kvarts Àr att urverken inte Àr de bÀsta frÄn 70- och 80-talet. DÀrför finns inte mÄnga kvar. Har de legat döda i mÄnga Är kan batterier ha lÀkt och skadat urverket etc.
TidhÄllningen och batteritiden blir ocksÄ ofta kass pÄ sÄ gamla kvartsklockor, kan vara bra att veta.
 

Ninen79

Audemars
Är ute efter ett gummiband till min Emergency och fĂ„tt lite erbjudanden, tĂ€nkte kolla hĂ€r först innan jag köper:)
Passar en diver PRO 3 gummiband med törnlÄs en handled pÄ 16,5 cm? Har hört att bandet Àr vÀldigt lÄngt och folk med mindre handleder fÄtt göra nya (fula) hÄl.
@yonsson vilken modell Àr ditt gummiband som Àr till salu?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Är ute efter ett gummiband till min Emergency och fĂ„tt lite erbjudanden, tĂ€nkte kolla hĂ€r först innan jag köper:)
Passar en diver PRO 3 gummiband med törnlÄs en handled pÄ 16,5 cm? Har hört att bandet Àr vÀldigt lÄngt och folk med mindre handleder fÄtt göra nya (fula) hÄl.
@yonsson vilken modell Àr ditt gummiband som Àr till salu?
Nej jag har strax över 17 och de vanliga 22orna med törnlÄs Àr löjligt för stora. ViklÄs is the way to go.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Hörni, jag har tidigare bett om input pÄ chronomatic 44 men nu utökar jag till att be om input pÄ tre modeller:
IMG_0480.PNG

Cosmonaute serie special. Watch only

IMG_0481.PNG

Chrono matic 44. Fullset inkl lÀnk

IMG_0482.PNG

Old navitimer II. Fullset inkl viklÄs

Jag har extremt svÄrt att vÀlja men tvÄ saker Àr klara: det ska köpas nÄn typ av navitimer och den ska vara 41-44 mm

What say you?

#navitimerfeber
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vilka 22 mm modeller med törnlÄs funkar pÄ min 16,5 handled?
Diver Pro 1 den gamla modellen borde passa, de körde jag pÄ min CA utan problem. Minns inte om jag var pÄ sista hÄlet dock sÄ inga garantier. ;)

Jag tror Àven nya Ocean Racer pÄ törnlÄs har hÄlen kortare, men dÀr kan @Oli flika in som haft ett sÄnt band.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hörni, jag har tidigare bett om input pÄ chronomatic 44 men nu utökar jag till att be om input pÄ tre modeller:
IMG_0480.PNG

Cosmonaute serie special. Watch only

IMG_0481.PNG

Chrono matic 44. Fullset inkl lÀnk

IMG_0482.PNG

Old navitimer II. Fullset inkl viklÄs

Jag har extremt svÄrt att vÀlja men tvÄ saker Àr klara: det ska köpas nÄn typ av navitimer och den ska vara 41-44 mm

What say you?

#navitimerfeber
Jag sÀger 806 eller 7806. Perfektion nÀr det kommer till Navis. Inte mkt till input dock om du vÀljer mellan de tre modellerna, men va fan... ;)
 

Ninen79

Audemars
Diver Pro 1 den gamla modellen borde passa, de körde jag pÄ min CA utan problem. Minns inte om jag var pÄ sista hÄlet dock sÄ inga garantier. ;)

Jag tror Àven nya Ocean Racer pÄ törnlÄs har hÄlen kortare, men dÀr kan @Oli flika in som haft ett sÄnt band.
Tack! Hade nya ocean racer pÄ min gamla B01 och det passade perfekt. Vet du vad en sÄn med törnlÄs lista?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hörni, jag har tidigare bett om input pÄ chronomatic 44 men nu utökar jag till att be om input pÄ tre modeller:
IMG_0480.PNG

Cosmonaute serie special. Watch only

IMG_0481.PNG

Chrono matic 44. Fullset inkl lÀnk

IMG_0482.PNG

Old navitimer II. Fullset inkl viklÄs

Jag har extremt svÄrt att vÀlja men tvÄ saker Àr klara: det ska köpas nÄn typ av navitimer och den ska vara 41-44 mm

What say you?

#navitimerfeber
Har du spanat in klockkvalitén som kommer? Har aldrig sett lika bra utbud av grymma Navis pÄ samma gÄng... Edit: har de tagit bort nÄgra? NÄja, tre grymma iallafall + ett 48mm-monster.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3287/3/8?od=a&ot=a
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är ute efter ett gummiband till min Emergency och fĂ„tt lite erbjudanden, tĂ€nkte kolla hĂ€r först innan jag köper:)
Passar en diver PRO 3 gummiband med törnlÄs en handled pÄ 16,5 cm? Har hört att bandet Àr vÀldigt lÄngt och folk med mindre handleder fÄtt göra nya (fula) hÄl.
@yonsson vilken modell Àr ditt gummiband som Àr till salu?
Tror det Àr ett gammalt band, köpte det och la det i lÄdan direkt. Kan kolla om du vill.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Diver Pro 1 den gamla modellen borde passa, de körde jag pÄ min CA utan problem. Minns inte om jag var pÄ sista hÄlet dock sÄ inga garantier. ;)

Jag tror Àven nya Ocean Racer pÄ törnlÄs har hÄlen kortare, men dÀr kan @Oli flika in som haft ett sÄnt band.
Ocean racer 2 Àr cirka 1cm kortare pÄ bygelsidan Àn pro 3.
 
Topp