• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Har kollat reseskildringen till Basel av @yonsson mfl. NÀr det gÀller Breitling tycks man byggt hela 2018 Ärs mÀssa runt nÄgra ofÀrdiga Chronomat-modeller. Det nya var att vingarna var borttagna och att de hade fÄtt till en nygammal finish, en satin-look, som tidigare funnits pÄ en limiterad GMT-modell med svart tavla. Stort :rage:! Det andra var en fullstÀndigt intetsÀgande ny Navitimer 8. Hur tÀnker :confused: de ?
MoUlS3o.jpg
Mkt sorgligt Àr det iaf, men hur de tÀnker vette fan

Tillbringat första natten tillsammans med min svarta skönhet :) snart ett dygn tillsammans och vi kommer mycket bra överens ! Lösningen pÄ viklÄset med pushknapp gör den till den bekvÀmaste klockan jag burit :) svart, stenhÄrd men hyfsat diskret och asbekvÀm, kÀnns som en perfekt vardagsklocka :)
D16F57CC-E33F-48EF-ADE9-F8AD6937FD54.jpeg
D88A4556-3328-472B-B6D9-6069D4A0D816.jpeg
BE7FC9B7-D063-4843-9ED2-14F96ED6AD00.jpeg

Tillbringat första natten tillsammans med min svarta skönhet :) snart ett dygn tillsammans och vi kommer mycket bra överens ! Lösningen pÄ viklÄset med pushknapp gör den till den bekvÀmaste klockan jag burit :) svart, stenhÄrd men hyfsat diskret och asbekvÀm, kÀnns som en perfekt vardagsklocka :)
D16F57CC-E33F-48EF-ADE9-F8AD6937FD54.jpeg
D88A4556-3328-472B-B6D9-6069D4A0D816.jpeg
BE7FC9B7-D063-4843-9ED2-14F96ED6AD00.jpeg
InstÀmmer i allt du sÀger om bekvÀmligheten, burit min (i andra fÀrger dock) i ca. 6 mÄn nu och den vÀxer Ànnu. Grattis!!
E73A16F5-0C0E-401F-BDA5-3A1C381EC408.jpeg

Positivt överraskad! Hade inte skyhöga förvÀntningar trots yonssons stÀndiga hype.

Tycker att den Àr ruskigt lÀttburen, snygg tavellayout. Bra storlek, prestanda, snygga detaljer med polerade riders och krona/tryckknappar. Inte för hög boett. Snygg lÀnk och fin fÀrg pÄ titanet. Nackdelarna Àr superluminovan som de kunde gödslat lite mer med och att det inte Àr individuellt stÀllbar timvisare.
Men det Àr petitesser.
Tavelkombon fick tom tummen upp av frugan :D
Najs najs.
20180325_235237.jpg

Bjuder pÄ lite pre-Kern och mÄste medge att jag gillar blÄtt.
image.jpeg

Det Àr vÀldigt fin. Om inte den allra finaste, sÄ ligger den definitivt pÄ top 5 listan över moderna Breitlings. SÀrskilt den andra/senare varianten av Blackbird/Bluebird med lite mer markerade index i vridringen och andra knappar Àr rasande snygg.

Positivt överraskad! Hade inte skyhöga förvÀntningar trots yonssons stÀndiga hype.

Tycker att den Àr ruskigt lÀttburen, snygg tavellayout. Bra storlek, prestanda, snygga detaljer med polerade riders och krona/tryckknappar. Inte för hög boett. Snygg lÀnk och fin fÀrg pÄ titanet. Nackdelarna Àr superluminovan som de kunde gödslat lite mer med och att det inte Àr individuellt stÀllbar timvisare.
Men det Àr petitesser.
Najs najs.
20180325_235237.jpg
Verkar onekligen vara en riktig fulltrÀff. Med perpetual calendar hade den blivit Àn mer premium

Men det Àr petitesser.
Najs najs.
20180325_235237.jpg
Grymt bra tavla. :)

De flesta har vÀl sett den nya Navitimer 1 Automatic 38mm.

Navitimer_1_Automatic_38_with_black_dial_and_black_alligator_leather_strap_KOPIE-2.jpg

Den ser ju lite ovanlig ut nÀr man Àr van vid att en Navitimer ska ha chronograf. SÄg just denna. Sprang just pÄ denna. Breitling har tydligen tidigare gjort en liknande variant. Och givetvis valt att, pÄ traditionellt Breitlingvis gjort vad man kan för att blanda ihop Chronomat och Navitimer, kallat den Chronomat.

Breitling Chronomat.jpg

Bilagor

• Breitling Chronomat s-l64.jpg
    Breitling Chronomat s-l64.jpg
    1.7 KB · Visningar: 1
Har alltid haft Bratte som mitt favoritMÀrke men efter Navi 8 samt Basel kÀnns det som :depressed: .
Hoppas jag har fel men magkÀnslan Àr blÀÀ i detta fall.
ZenithkÀnns intressant Samt Tag Àr Verkligen pÄ g.
Kanske satsa pÄ annat MÀrke?

Har alltid haft Bratte som mitt favoritMÀrke men efter Navi 8 samt Basel kÀnns det som :depressed: .
Hoppas jag har fel men magkÀnslan Àr blÀÀ i detta fall.
ZenithkÀnns intressant Samt Tag Àr Verkligen pÄ g.
Kanske satsa pÄ annat MÀrke?

Du har vÀl kvar din Bratte eller ? :D
(Det finns kvar i vissa modeller med vingar en i dag pÄ lagret) ;)

//Simon

Tillbaka
Topp