• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Den Àr fin! Service historik? Jag skulle spontant sÀga att det Àr servicehistoriken som kommer styra priset pÄ denna chronograf...

Slutet av 2014, Àven kollad pÄ huke i samband med jag fick den kortad nov 2017 och de sÄg inget servicebehov vid tillfÀllet:)
 

Bilagor

  • B4462076-29B1-4E96-B32F-4150935364E7.jpeg
    B4462076-29B1-4E96-B32F-4150935364E7.jpeg
    178.7 KB · Visningar: 1
JasÄ? Inget jag har nÄgon vidare koll pÄ:) klockan gÄr fint och de sa inget pÄ huke :woot:
Testade för skoj skull nÄgon gratisapp och en gammal iPhone hörlursmic:) nÄgon som vet en bra app man kan testa lite i sjÀlv?
 

Bilagor

  • 272D3973-E54F-4791-A844-6EFBC448A090.png
    272D3973-E54F-4791-A844-6EFBC448A090.png
    23.1 KB · Visningar: 1
Min Ă„sikt (bortser frĂ„n amplitudsnacket) sĂ„ Ă€r vĂ€l den dĂ€r ”vĂ€rd” ca 27k

Hittade Àven en printscreen frÄn tidigare Àgares annons. Minns inte vad han begÀrde men runt 29-29. Och dÀr hade ad inte gnÀllt om amp :)
 

Bilagor

  • D3DB953D-FBDB-454B-8042-BC8C0B442E4B.jpeg
    D3DB953D-FBDB-454B-8042-BC8C0B442E4B.jpeg
    90.1 KB · Visningar: 1
Hittade Àven en printscreen frÄn tidigare Àgares annons. Minns inte vad han begÀrde men runt 29-29. Och dÀr hade ad inte gnÀllt om amp :)

jaja det dÀr Àr ju Vincentbs förra klocka frÄn Sthlm. ;) 28 i anonnsen.
Du minns ju vad du betalade eller :D

Men pÄ en cronomat utan service historik sedan 2014 vad det nu ingick i den översynen Àr ju oklart :rolleyes:

https://klocksnack.se/threads/breitling-chronomat-gt-twotone.76150/ Den tidigara annonsen :)
https://klocksnack.se/threads/breitling-chronomat-gt-twotone.73993/ HÀr stÄr det vad AD anser sedan senaste servis. Ingen service pÄ minst 4-5 Är enligt AD
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta ex fick full rep via TP en Breitling B13050.1 med svart urtavla utan TT dock. Guldknappar, guldvisare och med UTC. Nyservad och nyreparerad. VÀrderad 37.000 marknadsvÀrde hos Erikson urhandel. Cert finns. (Renovering av klockan samt service kostade 18500:- hos TP)
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtrÄden.24133/page-769 Doc inte lÀnk i TT
Denna gick för 27tk

//Simon
 
Senast Àndrad:
jaja det dÀr Àr ju Vincentbs förra klocka frÄn Sthlm. ;) Du minns ju vad du betalade eller :D
Men pÄ en cronomat utan service historik sedan 2014 vad det nu ingick i den översynen Àr ju oklart :rolleyes:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta ex fick full rep via TP en Breitling B13050.1 med svart urtavla utan TT dock. Guldknappar, guldvisare och med UTC. Nyservad och nyreparerad. VÀrderad 37.000 marknadsvÀrde hos Erikson urhandel. Cert finns. (Renovering av klockan samt service kostade 18500:- hos TP)
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtrÄden.24133/page-769 Doc inte lÀnk i TT
Denna gick för 27tk

//Simon

Helt rÀtt:) men var inte honom jag köpte den av ;) stÄr lÀngre upp pÄ bilderna vad som blev gjort i slutet av 2014:) men runt 25-28 verkar rimligt dÄ :) fÄr se hur de blir. Riktigt nöjd med den sÄ fÄr nog stanna :oops:
 
Man fÄr tÀnka pÄ att vad nÄgot Àr vÀrt och vad man kan sÀlja för pÄ KS tyvÀrr glider ifrÄn varandra mer och mer pÄ sistone. Speciellt Breitling. ;)

Helt rÀtt manen du vet man köper ju mer en man sÀljer. DÀr av sÄ spar jag min gamla bratte med UTC den dagen jag börjar anvÀnda den igen.
DÄ den dagen kommer sÄ blir det en vÀnda till TP skulle jag tro :eek:
Nu gÀller det att inte tappa vingarna :breitling: ;)

MÄste ju slita lite pÄ dom jag köpte 2017 ju :D

//Simon
 
Senast Àndrad:
undrar varför Breitling gÄng pÄ gÄng ,,presenterar klockor som inte Àr fÀrdigstÀllda?
B60 presenterades med urusel passform pÄ endlinks, och nu chronomat ,dÀr tydligen inte tavlan Àr fÀrdigstÀlld?!
tycker detta Àr helt ofattbart!
tycker man fÀrdigstÀller en produkt helt ,annars ger man fan i att slÀppa ut produkt/bilder.
Ffa nÀr mÀssan i sig tappat lite vikt - branschen kan ju lansera klockor pÄ hur roliga sÀtt som helst, nÀr som helst
 
  • Like
Reactions: PCB
B01 verket har nÄgot högre amplitud Àn de flesta verk dock sÄ det Àr inte nödvÀndigtvis dÄligt pÄ ett sÄdant urverk.
Det stÀmmer. Men det Àr en gammal chronomat det gÀller. Enligt urmakarna sÄ Àr det fjÀdrar eller kugghjul som mÄste bytas nÀr amplituden Àr sÄ hög som den aktuella klockan har.
 
Jag tycker det nya B:et och mÄlade vingar funkar ungefÀr lika bra och att bÄda dessa blir mkt bÀttre Àn nÀr man fÀster separata vingar (dvs som ett emblem). De mÄlade Àr mer nedtonade och mkt mer detaljerade. Det separata emblemet blir som en guldblaffa (vilket kan se coolt ut om övriga urtavlan Àr blingig). Se jÀmförelsen pÄ bilderna nedan.

0C3135A7-FC49-4F26-A895-216D37FC0004.jpeg
131F992F-CB64-4BD3-9C5F-AA13F910EC84.jpeg
Det Ă€r coolt med en ”guldblaffa”. FĂ„r min röst!
 
Om man pÄ Breitlings sida gÄr in pÄ ALL WATCHES istÀllet för collection, sÄ fÄr man upp 217 klockor, varav flera som inte dyker upp i collection.
Ex Colt Chronograph, ”gamla” Colt mfl.

Är det för att de ff finns i butik, eller planerar man att köra olika linjer framöver?

Det senare förefaller ju iofs orimligt, speciellt mtp att de har PreKernWingsLogo :rolleyes:
 
Tillbaka
Topp