Den Àr fin! Service historik? Jag skulle spontant sÀga att det Àr servicehistoriken som kommer styra priset pÄ denna chronograf...Jappref, b13050.1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den Àr fin! Service historik? Jag skulle spontant sÀga att det Àr servicehistoriken som kommer styra priset pÄ denna chronograf...Jappref, b13050.1
Den Àr fin! Service historik? Jag skulle spontant sÀga att det Àr servicehistoriken som kommer styra priset pÄ denna chronograf...
Ăven kollad juni 2017Slutet av 2014, Ă€ven kollad pĂ„ huke i samband med jag fick den kortad nov 2017 och de sĂ„g inget servicebehov vid tillfĂ€llet![]()
Amplituden indikerar pĂ„ att det Ă€r dags för service om man ska följa det lĂ€rarna pĂ„ Urmakarskolan sa om hög amplitud. Fick klocka förövrigtĂven kollad juni 2017![]()
JasÄ? Inget jag har nÄgon vidare koll pÄAmplituden indikerar pÄ att det Àr dags för service om man ska följa det lÀrarna pÄ Urmakarskolan sa om hög amplitud. Fick klocka förövrigt![]()
Testade för skoj skull nÄgon gratisapp och en gammal iPhone hörlursmicJasÄ? Inget jag har nÄgon vidare koll pÄklockan gÄr fint och de sa inget pÄ huke
![]()
Testa sen en 100kronors appTestade för skoj skull nÄgon gratisapp och en gammal iPhone hörlursmicnÄgon som vet en bra app man kan testa lite i sjÀlv?
GÄ förbi en urmakare istÀllet som kan kontrollera gÄngen samt förklara vad den höga amplituden innebÀr.Testa sen en 100kronors appblir inte klock pÄ detta hha
![]()
Min Ă„sikt (bortser frĂ„n amplitudsnacket) sĂ„ Ă€r vĂ€l den dĂ€r âvĂ€rdâ ca 27kSlutet av 2014, Ă€ven kollad pĂ„ huke i samband med jag fick den kortad nov 2017 och de sĂ„g inget servicebehov vid tillfĂ€llet![]()
Min Ă„sikt (bortser frĂ„n amplitudsnacket) sĂ„ Ă€r vĂ€l den dĂ€r âvĂ€rdâ ca 27kSlutet av 2014, Ă€ven kollad pĂ„ huke i samband med jag fick den kortad nov 2017 och de sĂ„g inget servicebehov vid tillfĂ€llet![]()
Min Ă„sikt (bortser frĂ„n amplitudsnacket) sĂ„ Ă€r vĂ€l den dĂ€r âvĂ€rdâ ca 27k
VÀlkomnar mig sjÀlv tillbaka till BreitlingtrÄdenIngen som har en svart EVO pÄ lÀnk som gÄr i flipptankar?![]()
Hittade Àven en printscreen frÄn tidigare Àgares annons. Minns inte vad han begÀrde men runt 29-29. Och dÀr hade ad inte gnÀllt om amp![]()
Amplitud mellan 300-310 Àr bra vÀrden, över det nejHittade Àven en printscreen frÄn tidigare Àgares annons. Minns inte vad han begÀrde men runt 29-29. Och dÀr hade ad inte gnÀllt om amp![]()
jaja det dÀr Àr ju Vincentbs förra klocka frÄn Sthlm.Du minns ju vad du betalade eller
Men pÄ en cronomat utan service historik sedan 2014 vad det nu ingick i den översynen Àr ju oklart
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Detta ex fick full rep via TP en Breitling B13050.1 med svart urtavla utan TT dock. Guldknappar, guldvisare och med UTC. Nyservad och nyreparerad. VÀrderad 37.000 marknadsvÀrde hos Erikson urhandel. Cert finns. (Renovering av klockan samt service kostade 18500:- hos TP)
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtrÄden.24133/page-769 Doc inte lÀnk i TT
Denna gick för 27tk
//Simon
Man fÄr tÀnka pÄ att vad nÄgot Àr vÀrt och vad man kan sÀlja för pÄ KS tyvÀrr glider ifrÄn varandra mer och mer pÄ sistone. Speciellt Breitling.![]()
Ffa nÀr mÀssan i sig tappat lite vikt - branschen kan ju lansera klockor pÄ hur roliga sÀtt som helst, nÀr som helstundrar varför Breitling gÄng pÄ gÄng ,,presenterar klockor som inte Àr fÀrdigstÀllda?
B60 presenterades med urusel passform pÄ endlinks, och nu chronomat ,dÀr tydligen inte tavlan Àr fÀrdigstÀlld?!
tycker detta Àr helt ofattbart!
tycker man fÀrdigstÀller en produkt helt ,annars ger man fan i att slÀppa ut produkt/bilder.
B01 verket har nÄgot högre amplitud Àn de flesta verk dock sÄ det Àr inte nödvÀndigtvis dÄligt pÄ ett sÄdant urverk.Amplitud mellan 300-310 Àr bra vÀrden, över det nej
Ffa nÀr mÀssan i sig tappat lite vikt - branschen kan ju lansera klockor pÄ hur roliga sÀtt som helst, nÀr som helst
Det stÀmmer. Men det Àr en gammal chronomat det gÀller. Enligt urmakarna sÄ Àr det fjÀdrar eller kugghjul som mÄste bytas nÀr amplituden Àr sÄ hög som den aktuella klockan har.B01 verket har nÄgot högre amplitud Àn de flesta verk dock sÄ det Àr inte nödvÀndigtvis dÄligt pÄ ett sÄdant urverk.
Du Àr sÄ vÀlkommen!VÀlkomnar mig sjÀlv tillbaka till BreitlingtrÄden
![]()
VÀlkomnar mig sjÀlv tillbaka till BreitlingtrÄden
![]()
Jag tycker vridringen sabbar lite. I övrigt en fin klocka. Men minutvisaren kunde vara lite lÀngre eller kortare. Just nu slutar den mellan tvÄ linjer och min hjÀrna gillar inte detHÀr Àr en trevlig review av Navitimer 8 Unitime Worldtimer. VÀldigt fina (egna?) bilder ocksÄ.
https://www.hodinkee.com/articles/breitling-navitimer-8-unitime-43-hands-on
![]()
Det Ă€r coolt med en âguldblaffaâ. FĂ„r min röst!Jag tycker det nya B:et och mĂ„lade vingar funkar ungefĂ€r lika bra och att bĂ„da dessa blir mkt bĂ€ttre Ă€n nĂ€r man fĂ€ster separata vingar (dvs som ett emblem). De mĂ„lade Ă€r mer nedtonade och mkt mer detaljerade. Det separata emblemet blir som en guldblaffa (vilket kan se coolt ut om övriga urtavlan Ă€r blingig). Se jĂ€mförelsen pĂ„ bilderna nedan.
![]()
![]()
Det hÀr Àr min första klocka och den finns kvar i mina Àgor. Tror det var 2007, första lönen pÄ mitt första jobb.
Den anvÀnds tyvÀrr inte sÄ ofta lÀngre.
Lyser fortfarande fint.![]()