• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

DrDre

Patek
Jag Àr i tanken att komplettera min samling med Ànnu en Breitling. Denna gÄng sneglar jag pÄ nya re-edition av 765 AVI. Vad Àr era tankar runt denna?
Bild frÄn Breitlings lansering.
490E619E-81BA-49B3-91B3-0FC72123A582.jpeg

De Àr vÀldigt fina bÄda tvÄ (dvs den pÄ bilden och den tidigare 806:an) men som mÄnga andra sÄ tycker jag att den Àr lite för dyr.

Iom att det Àr en Ltd Ed sÄ lÀr det inte heller gÄ att fÄ loss den till ett sÄ sÀrskilt mycket lÀgre pris heller.
 
Hej !
Vilket Breitling ÄterförsÀljare rekommenderar ni att jag tar kontakt med om jag vill att de tar hem ett speciellt armband som sen skall skickas till mig?
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Hej !
Vilket Breitling ÄterförsÀljare rekommenderar ni att jag tar kontakt med om jag vill att de tar hem ett speciellt armband som sen skall skickas till mig?
Har du en AD dÀr du bor sÄ kolla med dom. Finns ingen anledning att köpa frÄn nÄgon pÄ andra sidan landet, gynna din lokala :)
 
H

Hysteria

Guest
Finns inte alla band till försÀljning online nu pÄ officiella hemsidan, eller har jag fÄtt det om bakfoten?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
1DFE6F1C-FE4B-43E2-9826-67C4AC833283.jpeg
1F10623E-63A0-4B03-8B46-1BF84889176B.jpeg


Har sÀllan varit med om en sÄ svÄrfÄngad tavla trots att den Àr utan struktur. Den skiftar mellan silver och grÄ och offwhite beroende hur ljuset faller. Vissa tecken pÄ Äldrande finns ocksÄ med gulnad lume och Àven kanterna pÄ tachymeterringen har gulnat en smula.

Det hÀr Àr min femtonde (tror jag) Breitling sedan den första köptes 1992. Den Àr den femte chronomaten och det tredje UFO:t. För mig Àr just dessa UFO:n de perfekta Breitlingklockorna. Gedigna, lagom storlek, tajta lÀnkar oavsett pilot eller roleaux och enormt allround. Klassiker!

Jag Àr löjligt förtjust i detta ex som Àr jubileumsutgÄvan frÄn 1994. SÄ förtjust att jag övervÀger en full service av Breitling istÀllet för att lÀmna den till nÄgon extern och billigare uris. Kanske kosta pÄ en polering ocksÄ och fÄ den i nyskick nÀra pÄ.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
1DFE6F1C-FE4B-43E2-9826-67C4AC833283.jpeg
1F10623E-63A0-4B03-8B46-1BF84889176B.jpeg


Har sÀllan varit med om en sÄ svÄrfÄngad tavla trots att den Àr utan struktur. Den skiftar mellan silver och grÄ och offwhite beroende hur ljuset faller. Vissa tecken pÄ Äldrande finns ocksÄ med gulnad lume och Àven kanterna pÄ tachymeterringen har gulnat en smula.

Det hÀr Àr min femtonde (tror jag) Breitling sedan den första köptes 1992. Den Àr den femte chronomaten och det tredje UFO:t. För mig Àr just dessa UFO:n de perfekta Breitlingklockorna. Gedigna, lagom storlek, tajta lÀnkar oavsett pilot eller roleaux och enormt allround. Klassiker!

Jag Àr löjligt förtjust i detta ex som Àr jubileumsutgÄvan frÄn 1994. SÄ förtjust att jag övervÀger en full service av Breitling istÀllet för att lÀmna den till nÄgon extern och billigare uris. Kanske kosta pÄ en polering ocksÄ och fÄ den i nyskick nÀra pÄ.
Riktigt fin. Ufo Ă€r den optimala Breitlingen har jag kommit fram till. Ångrar att jag sĂ„lde min!
 

Watcharound

Panerai
2-Faktor
Vad har ni för övriga klockor?
Har bara en gammal Superocean A17345, men mÄste sÀga att den sitter som en smÀck!
Pro 1 lÀnken gör att det inte kÀnns att den sitter pÄ armen. (PÄ ett bra sÀtt)
Kan bara jÀmföra med det jag har hemma, Seiko, Sinn och Squale.
Gammal Àr Àldst?!;)
72DC1E6A-82CF-4F2E-9B16-73E0F2B6D367.jpeg
 

DrDre

Patek
Jag Àr sugen pÄ denna a13340.

Vad tycker Breitlingpanelen om klockan? Vad bör jag tÀnka pÄ ifall jag slÄr till?

https://www.blocket.se/vi/89993756.htm

Jag har inte sÄ bra kolla pÄ den modellen, men för samma pris som den dÀr kan du lÀtt hitta en fin Chronomat pÄ lÀnk (t.ex. en Blackbird, ngn Ltd Ed etc) och det Àr en klocka som Àr (imho) roligare och förmodligen ocksÄ mer lÀttsÄld.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Blev tvungen att prova nÀr det kom ut en med bÄde gummi+titanlÄs samt lÀnk pÄ K&S.

Kommer att bli svÄrt att bÀlja mellan denna och Tudor GMT nÀr den kommer tillbaka frÄn service! En ska bort, Àven om det Àr helt olika klockor :)

IMG_20200321_092546.jpg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jag har inte sÄ bra kolla pÄ den modellen, men för samma pris som den dÀr kan du lÀtt hitta en fin Chronomat pÄ lÀnk (t.ex. en Blackbird, ngn Ltd Ed etc) och det Àr en klocka som Àr (imho) roligare och förmodligen ocksÄ mer lÀttsÄld.
Jag hÄller fullstÀndigt med dig.
Men jag har lÀnge varit sugen pÄ en kronograf med dag och datumkomplikation samt ocksÄ varit sugen pÄ en Breitling. TÀnkte en a13340 Àr vÄ flugor i en smÀll.
 

Sebaden

Omega
2-Faktor
SÄ kvalar man Àntligen in för att hÀnga med i denna trevliga trÄd. Min första Breitling kom i torsdags.
Nyservad och gÄr perfekt, i alla fall i en position. Blir dock jobbigt att hÄlla armen sÄ dÀr snett hela dagen :D

20200321_113255.jpg
20200321_104643.jpg
Vad kul! Ser riktigt fin ut, Ängrar att jag inte nöp den..
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
SÄ kvalar man Àntligen in för att hÀnga med i denna trevliga trÄd. Min första Breitling kom i torsdags.
Nyservad och gÄr perfekt, i alla fall i en position. Blir dock jobbigt att hÄlla armen sÄ dÀr snett hela dagen :D

20200321_113255.jpg
20200321_104643.jpg
Snygg som tusan. Ett tips Àr dock att tejpa sÄna dÀr kina-timegraphers, de grÀver lÀtt repor i sidan pÄ klockan med sitt vassa stÄl: Gör lite ont att se den polerade fina sidan mot den vassa metallhÄllaren.
 
Senast Àndrad:

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Snygg som tusan. Ett tips Àr dock att tejpa sÄna dÀr kina-timegraphers, de grÀver lÀtt repor i sidan pÄ klockan med sitt vassa stÄl: Gör lite ont att se den polerade fina sidan mot dem vassa metallhÄllaren.

Tack för tipset. Bra nÄgon ser nÀr man sjÀlv Àr blind...
Har sÀkert haft 30-40 klockor i den utan att reflektera över det.
 
Topp