• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hej! Ny pÄ forumet! Jag har helt snöat in pÄ Breitling Avenger Blackbird och Superocean (Heritage II) - vad tycker vi om dem? FrÀmst blackbirden dÄ den verkar vara lite mer ovanlig.(?)

• Like
Reactions: Jox
Mycket trevligt pÄ mesh!

Bilagor

• 41347B56-3BF4-44F1-9899-0F14993FAD0C.jpeg
    41347B56-3BF4-44F1-9899-0F14993FAD0C.jpeg
    444.1 KB · Visningar: 24
Har en frÄga om en Colt Army med Quartz ETA 955.414-urverk. TÀnkte om nÄgon vet om det Àr nÄgot att ha eller om det bara Àr skrot? TÀnkte att den ska fÄ gÄ som beater nÀr Navitimern inte passar :)

Rolig klocka (och vettigt pris) pÄ K&S. Om jag inte redan haft tvÄ ufon sÄ hade jag köpt den.

4E9E0151-3EB4-4507-ACBA-ABAA2EB0CE18.jpeg
Den hamnade hĂ€r! Kan liksom inte hĂ„lla mig borta frĂ„n Chronomater med UTC... 😅

IMG_20201209_132426_647.jpg

Riktigt fin. Jag hade en sÄdan generation 3 hemma ett tag men lÀmnade tillbaka den pga lite strul med urverket. Gillar det dÀr lite mer utmejslade utseendet och den mer aggressiva lÀnken. SÄ hÀr sÄg min kortvariga romans ut.

4562B278-8FD6-4596-AEB6-29E847C0B620.jpeg
Ja den Àr riktigt bra! Stor skillnad mot den tidiga blackbirden. BÀrs större och lite biffigare.

Den Àr lite som en Avenger fast för oss med lite klenare handleder. Den fasade lÀnken Àr en av Breiltings bÀsta :)
20201209_134436.jpg

Godmorgon.
Har fÄtt problem med min Avenger II, klockan gÄr och hÄller tiden perfekt.

Men ibland nÀr jag tar av mig den över natten sÄ stannar den innan jag hinner fÄ pÄ mig den igen pÄ morgonen. Har ett aktivt arbete sÄ bör ha gÄngreserv över för 8 timmar pÄ sÀngbordet.

NÄgot jag kan göra sjÀlv eller bara att lÀmna ivÀg? Och var rekommenderas det jag lÀmnar den dÄ? Bor i Blekinge sÄ har en bit till ÄterförsÀljare.

Tillbaka
Topp