• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
GrÀvde djupt i lÄdorna och plockade upp denna goding. :)

D14E2CBA-438E-464D-8153-F9CCEAC4AF9D.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Efter att ha haft sönder tre pinns medan jag förkortade lÀnken pÄ min SMP, sÄ vÀgrar jag ge mig pÄ en rouleauxlÀnk. LÀnken fÄr ruttna i byrÄlÄdan, och sÄ drar jag till en urmakare nÀr pandemin Àr över. :)
Det finns tvÄ olika varianter. Den pÄ instruktionsbilden ovan Àr den ovanliga. Det vanligaste Àr pins (springbars) pÄ 10mm. Hur lÀtt som helst dÄ.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
20201215_052621.jpg

Ok, dĂ„ fĂ„r du gĂ€rna ge lĂ€nken till mig.🙂
Se foto! Med fjÀdrande stift menade jag lika som "bandstift"/"spring bars".
Stick in typ hÀftklammer och kolla om det fjÀdrar!
Om det inte fjÀdrar sÄ har du typen av stift som mÄste pressas ut.
Det finns tvÄ olika varianter. Den pÄ instruktionsbilden ovan Àr den ovanliga. Det vanligaste Àr pins (springbars) pÄ 10mm. Hur lÀtt som helst dÄ.
Visade sig ej vara springbars...
Om nÄgon vill ha den hojta till, lÀr annonsera ut den annars. Den Àr pÄ ca 16.2 cm lÄng.
A42F2D9B-AAE9-4B19-8EA1-9CE11F82667A.jpeg
 

pst3

Cartier
12m Àr en Àldre bÄtklass som anvÀndes i Americas Cup, det Àr en konstruktionsklass dÀr summan av en hel del olika mÄtt skall bli 12 (bÄten Àr mycket större Àn 12 meter). Bla sÄ designade Pelle Pettersson en som Sverige deltog med, gick sÄdÀr.
 

Weberg

Audemars
Kom över denna lÀnk vid ett byte idag. VÄgar ej pilla pÄ lÀnken, sÄ undrar om nÄgon vet en bra guide pÄ hur man förkortar lÀnken? Vill ge lÀnken en chans innan jag skickar den lÄngt in i byrÄlÄdan.
19779C19-E270-4836-AEF4-71805B1F7540.jpeg
Fixade min igĂ„r och det Ă€r lite pyssel, minst sagt. Var lite svettigt innan jag fick ihop det. 😅
 

Denvy

Omega
Har suttit och kollat pÄ BB 41(79230N) och BB58 senaste dagarna och försöker komma fram till vilken man faktiskt vill ha. Har i nulÀget en Navitimer 43mm och den Àr princip lika tjock som BB41 och tycker inte den Àr nÄgot problem, har 19 cm tjocka armar. BB58 kan jag tycka ser lite bÀttre ut men att vÀnta sÄ lÀnge nÀr BB41 nÀstan Àr detsamma vet jag inte om jag Àr sÄ sugen pÄ. Dessutom har jag massa 22mm straps.
 

UTCetter

Cartier
Har suttit och kollat pÄ BB 41(79230N) och BB58 senaste dagarna och försöker komma fram till vilken man faktiskt vill ha. Har i nulÀget en Navitimer 43mm och den Àr princip lika tjock som BB41 och tycker inte den Àr nÄgot problem, har 19 cm tjocka armar. BB58 kan jag tycka ser lite bÀttre ut men att vÀnta sÄ lÀnge nÀr BB41 nÀstan Àr detsamma vet jag inte om jag Àr sÄ sugen pÄ. Dessutom har jag massa 22mm straps.
Alltid kul att höra vad som Àr i fokus. Men Àr du i rÀtt trÄd och inte Tudors? Vore kul att förstÄ! (Vill verkligen veta och jag kan verkligen inte allt om Breitling över Ären, förutom att 80-90 tal chronomat Àr grymma)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har suttit och kollat pÄ BB 41(79230N) och BB58 senaste dagarna och försöker komma fram till vilken man faktiskt vill ha. Har i nulÀget en Navitimer 43mm och den Àr princip lika tjock som BB41 och tycker inte den Àr nÄgot problem, har 19 cm tjocka armar. BB58 kan jag tycka ser lite bÀttre ut men att vÀnta sÄ lÀnge nÀr BB41 nÀstan Àr detsamma vet jag inte om jag Àr sÄ sugen pÄ. Dessutom har jag massa 22mm straps.
Du fÄr köpa en ny Tudor BB kronograf istÀllet. DÄ fÄr du iallafall ett Breitling-innanmÀte (om Àn modifierat). ;)
 

Denvy

Omega
Alltid kul att höra vad som Àr i fokus. Men Àr du i rÀtt trÄd och inte Tudors? Vore kul att förstÄ! (Vill verkligen veta och jag kan verkligen inte allt om Breitling över Ären, förutom att 80-90 tal chronomat Àr grymma)
Helt fel trÄd ser jag nu! Som straff postar jag en bild pÄ min Navi sÄ vi Àr tillbaka pÄ rÀtt köl.
70292050_382823465668462_5498597855747947807_n.jpg
 

Marli

Cartier
SÄ jÀkla farlig Àr inte lÀnken. Ett bad i ultraljudstvÀtten sÄ Àr det löst.

ARn Àr lite vÀrre om det nu inte bara Àr smuts
Den Àr pÄ vÀg hem till mig, ultraljudstvÀtt har jag och AR fÄr vi vÀl se hur den mÄr, worst case fÄr den vÀl fÄ ett nytt glas.
De vĂ€xer ju inte direkt pĂ„ trĂ€d och jag har letat lĂ€nge efter en 13352 eller senare med utc sĂ„ det kĂ€ndes ok med en chansning pĂ„ det 👍
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Den Àr pÄ vÀg hem till mig, ultraljudstvÀtt har jag och AR fÄr vi vÀl se hur den mÄr, worst case fÄr den vÀl fÄ ett nytt glas.
De vĂ€xer ju inte direkt pĂ„ trĂ€d och jag har letat lĂ€nge efter en 13352 eller senare med utc sĂ„ det kĂ€ndes ok med en chansning pĂ„ det 👍
Kul! Grattis, bra köp.

AnvÀnder min svarta vÀldigt flitigt
eZy_watermark_16-12-2020_09-32-07.jpg
 
Topp