• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Marli

Cartier
Klickar inte helt med min nyligen Àrvda steelfish, stor och ffa tjock. Bara att konstatera ufo har perfekt dinension. Imho i vart fall
.
 

Bilagor

  • 5415C2FB-52C6-497E-A30C-C1E78370E3C6.jpeg
    5415C2FB-52C6-497E-A30C-C1E78370E3C6.jpeg
    545.4 KB · Visningar: 5

JensBP

Brattlife
2-Faktor
KÀra Breitling Àlskare, jag behöver svar pÄ en svÄr frÄga och jag frÄgar hÀr bland mina Breitling bröder Àn ute dÀr :) jag fÄr behÄlla en, vilken dÄ? den lille Chronomaten eller den stora Chronomaten?

Den stora Àr cool som attan. Den lilla med sÄklart. Men Evo Àr ju lite ovanligare, och en synnerligen lyckad modell. Brukar kalla den tiden för peak-Breitling.

Men en frÄga, Àr blinget AM eller fabrik? Allt guld, guldvisare, guldvingar och sen stÄlfÀrgade index pÄ det? Snyggt oavsett.
 
Den stora Àr cool som attan. Den lilla med sÄklart. Men Evo Àr ju lite ovanligare, och en synnerligen lyckad modell. Brukar kalla den tiden för peak-Breitling.

Men en frÄga, Àr blinget AM eller fabrik? Allt guld, guldvisare, guldvingar och sen stÄlfÀrgade index pÄ det? Snyggt oavsett.

Blinget Àr fabrik... hmm jag Àr förvÄnad att höra detta frÄn dig, alltid hört frÄn dig att du gillar de mindre chronomaterna och att med Evo sÄ börjar förfallet :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Blinget Àr fabrik... hmm jag Àr förvÄnad att höra detta frÄn dig, alltid hört frÄn dig att du gillar de mindre chronomaterna och att med Evo sÄ börjar förfallet :)
NÀ aldrig sagt faktiskt att förfall börjat dÄ. Jag gillar ufon mycket, de Àr retro och tuffa som attan, men alltid tyckt att tiden runt Evo var peak för moderna Breitling. Inte sÀljmÀssigt men kvalitetsmÀssigt. DÄ fanns mycket bra modeller samtidigt, hela 00-laget Àr riktigt bra kvalitets- och designmÀssigt. Mycket pÄkostade detaljer. Chronomat Evo, Aerospace Ava, Colt hade sin topp, Avengers som Leo, Seawolf och Skyland som Àr svÄrtoppade, och inte minst Chronomat-brodern Blackbird big date och Superocean Steelfish och Steelfish X-plus. HÀr finns ocksÄ moderna ufon som 52 och 53. NÀstan samtliga Àr liksom modeller som Àr vÀldigt svÄra att toppa inom samma serier, och som jag inte tycker Breitling har gjort.
 

DrDre

Patek
Rubber B har tagit fram ett antal band för Breitling Chronomat 42. Banden funkar vÀl iofs till alla klockor och alla band med rött bredd passar ju till Chronomaten, men det Àr roligt att se hur den ser ut pÄ band (jfrt med lÀnken). Riktigt snyggt.

F61D5895-62A7-4C0C-A4C4-3EBC0B133387.jpeg

551A0F5F-0746-461B-84B5-B8D32634EF2F.jpeg
 

Rulle

Audemars
Rubber B har tagit fram ett antal band för Breitling Chronomat 42. Banden funkar vÀl iofs till alla klockor och alla band med rött bredd passar ju till Chronomaten, men det Àr roligt att se hur den ser ut pÄ band (jfrt med lÀnken). Riktigt snyggt.

F61D5895-62A7-4C0C-A4C4-3EBC0B133387.jpeg

551A0F5F-0746-461B-84B5-B8D32634EF2F.jpeg
snygga straps!
En trevlig artikel om 90-tals Breitlings.


A8120245-5184-4430-8125-1248C04E04CE.jpeg

E1F86240-44AD-4DAF-9A19-BE51E079C069.jpeg

F20BEFD8-7A21-486F-92AC-DF61148EE60F.jpeg
avistar modellen har börjat öka i pris rejÀlt under dom senaste Ären!

för typ 2 Är sen kunde man fÄ en riktigt fin under 20 men nu nÀrmar dom vÀl sig runt 30?
 

Opinioncarb

Cartier
2-Faktor
NÄgon som har tips pÄ hur man lÀttast gÄr tillvÀga för att gotten en kronografsekund visare till en airborne av Àldre modell. Har letat chrono och hittar bara hela set i stÄl dÀr. Denna skall vara guldig. Helst endast den visaren bara. Bra tips?
 
Topp