• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Dubbelpost ikvĂ€ll, vill ju gĂ€rna vara med hĂ€r ocksĂ„ 🙂. FrĂ„n kvĂ€llspromenaden innan mörkret kom.
5F1B4ABA-5EBC-45DF-B4F4-EC21168DA963.jpeg

Hej jag Ă€r en nybliven Ă€gare av en Breitling Avenger - frĂ„ga: Vad innehĂ„ller en korrekt ”vingelogo” för Breitling, 6 eller 8 linjer i vingen?

Har pÄ nÀtet hittat tvÄ varianter pÄ klockor som skiljer sig Ät i vingarnas linjer, dÄ i antalet streck
 kan nÄgon av dessa klockor avfÀrdas som kopior?

Tacksam för svar av nÄgon kunnig!
B-rock

Bilagor

• 0D94A2F7-F6F1-464A-B0EF-4B2370987809.png
    0D94A2F7-F6F1-464A-B0EF-4B2370987809.png
    116 KB · Visningar: 2
  • 5829CAD8-23E4-450D-84B8-38AE0110FA30.png
    5829CAD8-23E4-450D-84B8-38AE0110FA30.png
    93.3 KB · Visningar: 2
Senast Àndrad:
Hej jag Ă€r en nybliven Ă€gare av en Breitling Avenger - frĂ„ga: Vad innehĂ„ller en korrekt ”vingelogo” för Breitling, 6 eller 8 linjer i vingen?

Har pÄ nÀtet hittat tvÄ varianter pÄ klockor som skiljer sig Ät i vingarnas linjer, dÄ i antalet streck
 kan nÄgon av dessa klockor avfÀrdas som kopior?

Tacksam för svar av nÄgon kunnig!
B-rock

Lustigt du tar upp detta och har uppmÀrksamat det. Jag har faktiskt inget vettigt svar, det BORDE ju vara samma pÄ alla logor tycker man. Tror dock ingen Àr fake.

BÀttre Àn fabrik. :) SÄ borde de gjort den frÄn början. Och nya tvÄtons-chronomater har ju denna layout med guldbezel och guldknappar/krona, sÄ breitling har ju fattat det pÄ senare Är att det Àr snyggare Àn med stÄlknappar.
Men den hÀr kombon ser man ju ÀndÄ hyfsat ofta, menar du att alla dessa Àr fixade i efterhand?

Screenshot_20210926_223635.jpg
Screenshot_20210926_223619.jpg

Men den hÀr kombon ser man ju ÀndÄ hyfsat ofta, menar du att alla dessa Àr fixade i efterhand?

Screenshot_20210926_223635.jpg
Screenshot_20210926_223619.jpg
Ja, skulle tro att de Àr fixade i efterhand. Aldrig sett nÄgon sÄdan i en katalog eller disk.

De plÀterade kronorna och knapparna Àr ju en billig upgrade vid service, och Breitling Àr inte taskiga med reservdelar. Det Àr ju trots allt samma grundmodell, x13047/48/50/13350/52.

Skulle tro att nÀstan alla fixade Àr D-varianter, för fixar man en B blir det svindyrt med ny guldbezel. Den nedre pÄ din bild har dock Àven guldraiders frÄn B.

D: guldbezel, stÄlraiders, stÄlkrons/pushers
B: stÄlbezel, guldraiders, guldkrona/pushers

Kanske har det slÀppts nÄgon special med utc osv, det kan jag inte svara pÄ sÀkert. Det har slÀppt mkt limitedprylar och saker för vissa lÀnder osv.

Ja, skulle tro att de Àr fixade i efterhand. Aldrig sett nÄgon sÄdan i en katalog eller disk.

De plÀterade kronorna och knapparna Àr ju en billig upgrade vid service, och Breitling Àr inte taskiga med reservdelar. Det Àr ju trots allt samma grundmodell, x13047/48/50/13350/52.

Skulle tro att nÀstan alla fixade Àr D-varianter, för fixar man en B blir det svindyrt med ny guldbezel. Den nedre pÄ din bild har dock Àven guldraiders frÄn B.

D: guldbezel, stÄlraiders, stÄlkrons/pushers
B: stÄlbezel, guldraiders, guldkrona/pushers

Kanske har det slÀppts nÄgon special med utc osv, det kan jag inte svara pÄ sÀkert. Det har slÀppt mkt limitedprylar och saker för vissa lÀnder osv.
Ok, sedĂ€r! Vilken koll du har 😀

Ja, dessa var listade D13047 samt B13047, men det behöver ju inte betyda nÄgot. Din förklaring lÄter logisk!

Ja, dessa var listade D13047 samt B13047, men det behöver ju inte betyda nÄgot. Din förklaring lÄter logisk!
Men det Àr ju ingen riktig (negativ) franken sÄklart. Jag drev ju bara. Det Àr en bra uppgradering. Vi snackar ju inte vintage rolex hÀr som man inte fÄr peta pÄ. En sÄn hÀr uppgradering med originaldelar gör ju klockan bÀttre imo. :)

Betyder nog att den nedre Àr en B som fÄtt en guldbezel och fÄtt behÄlla sina andra delar dÄ. Snyggaste kombon.

Jag skulle gÀrna ha guldraiders frÄn en B pÄ min faktiskt. :)

Det jag skrev Àr för smÄ chronomater.

Nyare evo och b01 har ju annan guldlayout pÄ D-modellerna (och C som Àr rosé/stÄl). Samma layout som den fixade gamla B-modellen pÄ dina bilder.

Tillbaka
Topp