• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Breitling
JA TACK!

IMG_7237.jpeg

Tror dom flesta Àr 90-tal.

Breitling World 80840.
IMG_7226.jpeg

AEROSPACE.
IMG_7228.jpeg

The Red Arrows.
IMG_7230.jpeg

WINGS.
IMG_7229.jpeg

SHARK.
IMG_7233.jpeg

Senast Àndrad:
Ärvt en klocka frĂ„n min far, precis fĂ„tt tillbaka den frĂ„n service. NĂ„gon som kan bekrĂ€fta för mig att det Ă€r en a13050, Ă€ven vad det Ă€r för mĂ„tt pĂ„ lĂ€nkbitarna dĂ„ jag behöver söka efter ytterligare en bit.

TyvÀrr finns ingen box eller certifikat, Àr sjÀlv ingen Breitling kille (ber om ursÀkt för det) sÄ har lite dÄlig koll.

Tack pÄ förhand

IMG_9960.jpeg

Ärvt en klocka frĂ„n min far, precis fĂ„tt tillbaka den frĂ„n service. NĂ„gon som kan bekrĂ€fta för mig att det Ă€r en a13050, Ă€ven vad det Ă€r för mĂ„tt pĂ„ lĂ€nkbitarna dĂ„ jag behöver söka efter ytterligare en bit.

TyvÀrr finns ingen box eller certifikat, Àr sjÀlv ingen Breitling kille (ber om ursÀkt för det) sÄ har lite dÄlig koll.

Tack pÄ förhand

IMG_9960.jpeg
StÀmmer A13050, 20mm mellan luggarna

Tack pÄ förhand

IMG_9960.jpeg

Chronomat Vitesse. Ser fin ut.

LÄngskott kanske..

NÄgon hÀr som har/haft en Datejust 36 och har en Chronomat 36? TÀnker storleksmÀssigt om det upplevs samma pÄ handleden. Inte testat en CM Ànnu men ska försöka fÄ tid för det.

Detta Ă€r en av alla klockor jag Ă€rvt. Först nĂ€r jag öppnade den sĂ„ stĂ€ngde jag den direkt igen pĂ„ la den i fejkhögen jag har. Detta för att rotorn pĂ„ uret inte hade nĂ„gon mĂ€rkning alls. Öppnade upp den igĂ„r igen för att se om det var ett kinaur eller vad det kunde vara. Visade sig faktiskt vara en valjoux 7750 i den!
SÄ, den Àr nog fasen Àkta ÀndÄ!

NÄgon som vet om Breitling satte I 7750 utan mÀrkningen pÄ rotorn, eller Àr rotorn bytt i efterhand?
1000049100.jpg
1000049062.jpg

Detta Ă€r en av alla klockor jag Ă€rvt. Först nĂ€r jag öppnade den sĂ„ stĂ€ngde jag den direkt igen pĂ„ la den i fejkhögen jag har. Detta för att rotorn pĂ„ uret inte hade nĂ„gon mĂ€rkning alls. Öppnade upp den igĂ„r igen för att se om det var ett kinaur eller vad det kunde vara. Visade sig faktiskt vara en valjoux 7750 i den!
SÄ, den Àr nog fasen Àkta ÀndÄ!

NÄgon som vet om Breitling satte I 7750 utan mÀrkningen pÄ rotorn, eller Àr rotorn bytt i efterhand?
1000049100.jpg
1000049062.jpg
7750 kan vara utan text
Kolla om du hittar 7750 in skrivet nÄgonstans i verket

För övrigt tycker jag klockan ser rÀtt

Jag tror rotorn Àr rÀtt men om nÄgon hÀr inne har ett annat bra svar sÄ fÄr dom sÀga det :)
LĂ„ter lovande! 😀
Den mÄste isÀr ÀndÄ iofs förstÄ rengöring. Duktigt smutsig. Kanske fÄr byta mainspring ocksÄ, vi fÄr se... Hade varit surt att behöva hitta en annan rotor ocksÄ, sÄ kul att den verkar vara 100 orginal (om ingen motsÀtter sig som sagt)

LĂ„ter lovande! 😀
Den mÄste isÀr ÀndÄ iofs förstÄ rengöring. Duktigt smutsig. Kanske fÄr byta mainspring ocksÄ, vi fÄr se... Hade varit surt att behöva hitta en annan rotor ocksÄ, sÄ kul att den verkar vara 100 orginal (om ingen motsÀtter sig som sagt)
Skicka den pĂ„ full service det Ă€r den vĂ€rd! 😀
7750 Àr ju riktig kung!

Tillbaka
Topp