Canvaset? Har för mig det Àr ett Diloy..Bandet ser najs ut, vad Àr det vi tittar pÄ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Canvaset? Har för mig det Àr ett Diloy..Bandet ser najs ut, vad Àr det vi tittar pÄ?
Canvaset? Har för mig det Àr ett Diloy..
Skickar DMVad begÀr du för den? Det Àr titan varianten gissar jag.
StĂ€mmer A13050, 20mm mellan luggarnaĂrvt en klocka frĂ„n min far, precis fĂ„tt tillbaka den frĂ„n service. NĂ„gon som kan bekrĂ€fta för mig att det Ă€r en a13050, Ă€ven vad det Ă€r för mĂ„tt pĂ„ lĂ€nkbitarna dĂ„ jag behöver söka efter ytterligare en bit.
TyvÀrr finns ingen box eller certifikat, Àr sjÀlv ingen Breitling kille (ber om ursÀkt för det) sÄ har lite dÄlig koll.
Tack pÄ förhand
![]()
Ărvt en klocka frĂ„n min far, precis fĂ„tt tillbaka den frĂ„n service. NĂ„gon som kan bekrĂ€fta för mig att det Ă€r en a13050, Ă€ven vad det Ă€r för mĂ„tt pĂ„ lĂ€nkbitarna dĂ„ jag behöver söka efter ytterligare en bit.
TyvÀrr finns ingen box eller certifikat, Àr sjÀlv ingen Breitling kille (ber om ursÀkt för det) sÄ har lite dÄlig koll.
Tack pÄ förhand
![]()
LÀcker. Var lite det för ref upp denna? Har letat lite men tÀnkte att det ju Àr lika lÀtt att stÀlla frÄgan till ÀgarenNu tar vi oss ett glas vin Ä glor lite trav. Hoppas pÄ vinst för lite nyköp
![]()
ThanxLÀcker. Var lite det för ref upp denna? Har letat lite men tÀnkte att det ju Àr lika lÀtt att stÀlla frÄgan till Àgaren![]()
Ăr det nya 36 mm?
Nix. 38 mm.Ăr det nya 36 mm?
Nice - en av de bÀsta Brattarna!Nytt in - Chronomat Blackbird
![]()
Grym! Vilket fint skick ocksÄ.Nytt in - Chronomat Blackbird
(Om nÄgon sitter pÄ en extra lÀnkbit till en borstad Chronomat fÄr ni gÀrna hojta)
![]()
Jag Àr inne och tittar till denna trÄden ibland.NÄgon som har nya Chronomat 36?
Ja verkligen. VÀldigt tudelad om den Àr lite vÀl liten för mig eller inte. Dom fÄr gÀrna göra en 38 ocksÄ haha.Jag Àr inne och tittar till denna trÄden ibland.
Ăr just förvĂ„nad över avsaknaden utav Chronomat 36 i trĂ„den. Ăr ju en helt fantastisk klocka enligt mig.![]()
Jag har provat den, och absolut, vÀldigt lÄg wrist presence. Men det Àr ju ocksÄ sjukt bekvÀmt o trevligt.Ja verkligen. VÀldigt tudelad om den Àr lite vÀl liten för mig eller inte. Dom fÄr gÀrna göra en 38 ocksÄ haha.
7750 kan vara utan textDetta Ă€r en av alla klockor jag Ă€rvt. Först nĂ€r jag öppnade den sĂ„ stĂ€ngde jag den direkt igen pĂ„ la den i fejkhögen jag har. Detta för att rotorn pĂ„ uret inte hade nĂ„gon mĂ€rkning alls. Ăppnade upp den igĂ„r igen för att se om det var ett kinaur eller vad det kunde vara. Visade sig faktiskt vara en valjoux 7750 i den!
SÄ, den Àr nog fasen Àkta ÀndÄ!
NÄgon som vet om Breitling satte I 7750 utan mÀrkningen pÄ rotorn, eller Àr rotorn bytt i efterhand?
![]()
![]()
Ja, alltsÄ att det Àr en 7750 Àr jag sÀker pÄ. Det stÄr och den stÀmmer med 17 juvelaren som finns. DÀremot sÄ Àr jag osÀker pÄ om rotorn Àr orginal eller inte.7750 kan vara utan text
Kolla om du hittar 7750 in skrivet nÄgonstans i verket
För övrigt tycker jag klockan ser rÀtt
Jag tror rotorn Àr rÀtt men om nÄgon hÀr inne har ett annat bra svar sÄ fÄr dom sÀga detJa, alltsÄ att det Àr en 7750 Àr jag sÀker pÄ. Det stÄr och den stÀmmer med 17 juvelaren som finns. DÀremot sÄ Àr jag osÀker pÄ om rotorn Àr orginal eller inte.
LÄter lovande!Jag tror rotorn Àr rÀtt men om nÄgon hÀr inne har ett annat bra svar sÄ fÄr dom sÀga det![]()
Skicka den pÄ full service det Àr den vÀrd!LÄter lovande!
Den mÄste isÀr ÀndÄ iofs förstÄ rengöring. Duktigt smutsig. Kanske fÄr byta mainspring ocksÄ, vi fÄr se... Hade varit surt att behöva hitta en annan rotor ocksÄ, sÄ kul att den verkar vara 100 orginal (om ingen motsÀtter sig som sagt)