• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det Àr ju en kul fÀrg, men lÀsbarheten Àr ju ingen höjdare om det Àr lite svagt ljus. Men den fÄr stryka pÄ foten i detta fall, adrenalin-crazy Àr melodin :p
Mina AR har en light-knapp:D
IMG_20200805_180539_resized_20200805_060611858.jpg

Senast Àndrad:
Det var dÄ sjÀlvaste faaaaan vad det ska klia i köpfingret! :nailbiting: HÄller man kanske pÄ att fasa ut digitala modellen för att helt övergÄ till den nya analoga? Jag sÄg ett inlÀgg i G-shockgruppen dÀr de reades ut till liknande priser hos nÄgon AD i RumÀnien.

Det var dÄ sjÀlvaste faaaaan vad det ska klia i köpfingret! :nailbiting: HÄller man kanske pÄ att fasa ut digitala modellen för att helt övergÄ till den nya analoga? Jag sÄg ett inlÀgg i G-shockgruppen dÀr de reades ut till liknande priser hos nÄgon AD i RumÀnien.
Bra frÄga. Jag hoppas inte det. Som jag har fattat det sÄ fyller de egentligen lite olika syften. Den analoga har vÀl ingen dykdator?

G-shock klockor Àr sÄ bekvÀma att jag har nÀstan slutat att anvÀnda mina vanliga klockor.
SÄ bekvÀm med batteriklockor att man knappt behöver justera tid och datum och dem Àr alltid redo.
Rolex, Credor, Certina, Victorinox etc ligger bara hemma i skÄpet. (vill dock inte sÀlja, Àr nog lite av en hamster)
Förutom G-shock sÄ anvÀnder jag ibland mina 2st Seiko solar Prospex.

Det har blivit samma för mig med senaste Äret. Det Àr sÀllan jag drar igÄng nÄgon av de automatiska. BekvÀmligheten med solar och multiband Àr en klar fördel imho.

Det har blivit samma för mig med senaste Äret. Det Àr sÀllan jag drar igÄng nÄgon av de automatiska. BekvÀmligheten med solar och multiband Àr en klar fördel imho.
InstÀmmer, har en automatisk klocka och den blir just nu liggande. VÀxlar mellan min GW6900 och GW-m5610, men det blir mest GW6900 dÄ storleken passar mig bÀttre. Oklart om det nÄgonsin blir köp av automatiskt ur igen (aldrig sÀga aldrig), eftersom det Àr sÄ himla smidigt med quartz. SÀrskild med solladdat batteri och multiband.

InstÀmmer, har en automatisk klocka och den blir just nu liggande. VÀxlar mellan min GW6900 och GW-m5610, men det blir mest GW6900 dÄ storleken passar mig bÀttre. Oklart om det nÄgonsin blir köp av automatiskt ur igen (aldrig sÀga aldrig), eftersom det Àr sÄ himla smidigt med quartz. SÀrskild med solladdat batteri och multiband.

Kvarts Àr sÄ underskattat. Jag tyckte förut att automat/mekaniska ur var det bÀsta som hÀnt sedan kvarts men nu tycker jag tvÀrtom. :)
Visst finns det en charm i att smÄ kugghjul, balans mm arbetar i fullstÀndig harmoni för att visa tiden men en kvarts som grab and go klocka vinner ju alltid.

Kvarts Àr sÄ underskattat. Jag tyckte förut att automat/mekaniska ur var det bÀsta som hÀnt sedan kvarts men nu tycker jag tvÀrtom. :)
Visst finns det en charm i att smÄ kugghjul, balans mm arbetar i fullstÀndig harmoni för att visa tiden men en kvarts som grab and go klocka vinner ju alltid.

HÄller med. Det Àr nog en fas i början av klockintresset nÀr man relativt nyligen upptÀckt mekaniska och kanske köpt nÄgra stycken och tycker det bara ska vara mekaniskt/automatiskt för att sedan troligtvis mogna i sitt intresse.
Jag Àr nog med dig pÄ den ocksÄ faktiskt. Funderar pÄ om jag ens kommer köpa fler automatiska klockor. GÄr lite i tankarna att sÀlja av de flesta automaterna förutom nÄgon enstaka favorit och gÄ all in pÄ g-shock.

HÄller med. Det Àr nog en fas i början av klockintresset nÀr man relativt nyligen upptÀckt mekaniska och kanske köpt nÄgra stycken och tycker det bara ska vara mekaniskt/automatiskt för att sedan troligtvis mogna i sitt intresse.
Jag Àr nog med dig pÄ den ocksÄ faktiskt. Funderar pÄ om jag ens kommer köpa fler automatiska klockor. GÄr lite i tankarna att sÀlja av de flesta automaterna förutom nÄgon enstaka favorit och gÄ all in pÄ g-shock.

Även jag kan sympatisera med det hĂ€r. Nu Ă€r min samling varken utbredd eller sĂ€rskilt dyr, men nĂ€r det bara handlar om att ta pĂ„ sig en klocka och lĂ€mna hemmet pĂ„ nĂ„got kort eller lĂ„ngt Ă€rende, vinner denna goding varje gĂ„ng.

D986DE4E-891A-4C87-A0FD-6F0149466D03.jpeg

Tillbaka
Topp