• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

040444F0-F9DB-49AF-8226-7FD76A53EB95.jpeg

Ja, Àven nÀr jag har mina analoga jÀttetunna kvarts klockor som tex Credor eller Jean Lassale Thalassa. Visst, jag kommer aldrig att sÀlja dem dÄ jag tycker vÀldigt mycket om dem och Credor diffar endast -10 sekunder per Är och att den sitter bra pÄ vristen och vÀger ej sÄ mycket.
Men en tex DW-5600 vÀger endast 53gram, den sitter sÄ bekvÀm att man glömmer ens att man har pÄ sig den. ( om jag ska vara Àrlig sÄ glömmer man inte bort den, för jag sitter hela tiden och beundrar den :))
Sen det bÀsta Àr att man inte behöver vara sÄ rÀdda om dem och ifall man rÄka ha sönder bezel, dÄ kan man oftast bara bestÀlla en ny och till ett billigt pris.
Till skillnad frÄn nÀr man skrapar en Rolex eller Credor, dÄ grÄter man lite inombords hahaha.
Fast jag mÄste erkÀnna att jag Àr rÀdd om alla klockor jag har, Àven en Casio som kostar 150kr.

Tjabba G-shock nerdz. Klickade precis hem en GBD-H1000 frĂ„n Tyskland. UpptĂ€ckte den för nĂ„gra timmar sen och har redan planer pĂ„ att sĂ€lja av allt i lĂ„dan. OWG?... Har dinkan ifrĂ„ga diskuterats hĂ€r tidigare? Åsikter? NĂ„gon som Ă€ger? Den ser ut som ett riktigt monster. Jag rockar 16.5ish. Kommer det se ut som att klockan Ă€r ute och gĂ„r med mig snarare Ă€n tvĂ€rtom? Har jag gjort bort mig? FrĂ„gorna Ă€r fler Ă€n svaren.
Screenshot_20200806-212207_Chrome.jpg

Edit: 16,5 gÀller alltsÄ handledernas omkrets om det var otydligt...

Tjabba G-shock nerdz. Klickade precis hem en GBD-H1000 frĂ„n Tyskland. UpptĂ€ckte den för nĂ„gra timmar sen och har redan planer pĂ„ att sĂ€lja av allt i lĂ„dan. OWG?... Har dinkan ifrĂ„ga diskuterats hĂ€r tidigare? Åsikter? NĂ„gon som Ă€ger? Den ser ut som ett riktigt monster. Jag rockar 16.5ish. Kommer det se ut som att klockan Ă€r ute och gĂ„r med mig snarare Ă€n tvĂ€rtom? Har jag gjort bort mig? FrĂ„gorna Ă€r fler Ă€n svaren.

Va gött det hade varit att sÀlja av allt och bara ha den hÀr! BerÀtta gÀrna sen hur mÄnga veckor du klarade att va OWG med denna :D

Va gött det hade varit att sÀlja av allt och bara ha den hÀr! BerÀtta gÀrna sen hur mÄnga veckor du klarade att va OWG med denna :D
Hehe. BestÀllde för mindre Àn en timma sen och har redan insett att det Àr en rosaskimrande dröm. DÀremot pÄgÄr operation utrensning (tÀtt följt av operation "köp köp köp" som pÄgÄtt de sex senaste mÄnaderna). Siktar pÄ att GBD-H1000 plus tre, kanske fyra till ska fÄ stanna. SÄ ett litet fotbollslag Àr pÄ vÀg ut. :oops::rolleyes:

har en sÄn. Àr riktigt nöjd med den. springer 3 gÄnger i veckan med den. bra batteri har haft den i 2 mÄnader och inte behövt ladda den eller lÀgga den i solen, rÀcker att man har den pÄ sig, laddas snabbt i solen. bra GPS och tycker att HR funkar jÀtte bra. jÀmförde den med Garmin fenix 5 med pulsbÀlte, den var inte mycket ifrÄn den.
det dÄliga Àr notiserna och bluetooth, den tappar den lÀtt och seg att koppla igen. hoppas pÄ en uppdatering som fixar detta.
önskar den hade safir istÀllet för mineral.

har en sÄn. Àr riktigt nöjd med den. springer 3 gÄnger i veckan med den. bra batteri har haft den i 2 mÄnader och inte behövt ladda den eller lÀgga den i solen, rÀcker att man har den pÄ sig, laddas snabbt i solen. bra GPS och tycker att HR funkar jÀtte bra. jÀmförde den med Garmin fenix 5 med pulsbÀlte, den var inte mycket ifrÄn den.
det dÄliga Àr notiserna och bluetooth, den tappar den lÀtt och seg att koppla igen. hoppas pÄ en uppdatering som fixar detta.
önskar den hade safir istÀllet för mineral.
Tack för input. KÀnns som att det kan vara ett okej köp dÄ alltsÄ. KÀnns som att 3'5 var ett rÀtt okej pris!? Jobbigt att den tappar koppling med telefonen dock. FÄr hoppas pÄ en uppdatering pÄ den fronten. Safir hade varit lyxigt sÄklart men kan leva med mineral.

Velade lite om vilken plastic-fantastic som skulle pÄ idag...
AA96A589-B736-4A96-8E2D-F8FF97AF6681.jpeg

jag blev med Swatch för första gÄngen pÄ nÀstan 30 Är, riktigt roliga och billiga sommarklockor :)
Men eftersom det Ă€r ”fĂ€ltarbete” sĂ„ fĂ„r adrenalin-pucken tjĂ€nstgöra :D
C5925842-6997-4004-A84C-0B72E9055684.jpeg

Tillbaka
Topp