• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Oj hehe, sÄ skönt olika man kan vara. Jag var ordentligt upprörd nÀr jag var tvungen att byta ut min efter ynka fyra Är bara för att BankID inte lÀngre stödde min version av Android. Den nya luren ser banne mig exakt likadan ut och jag har exakt samma program pÄ den. Fan det svider lite Àn nÀr jag skriver det hÀr. Min nya Àr nu tvÄ Är gammal för övrigt. :hilarious::hilarious::hilarious:

WOW! 4Ă„r med samma lur, jag Ă€r mĂ€kta imponerad :) men som du sĂ€ger ack sĂ„ olika man kan vara ibland ;). Haha :p ”Fan det svider lite Ă€n nĂ€r jag skriver det hĂ€r.”
Mitt mÄl till att börja med nÀr iPhone 12 Pro slÀpps blir att byta telefon en gÄng per Är men gÀrna tvÄ om det Àr möjligt för mig.

Tja alla! Har en liten fundering. Är sugen pĂ„ en mudman eller en rangeman? Vilken bör jag vĂ€lja?
Hur bra fungerar autosync av tiden hÀr i Sverige? Bor vÀldigt högt upp i vÄrt avlÄnga land och Àr rÀdd för att jag köper nÄgot som inte fungerar hÀr..
Mvh Tim

Tja alla! Har en liten fundering. Är sugen pĂ„ en mudman eller en rangeman? Vilken bör jag vĂ€lja?
Hur bra fungerar autosync av tiden hÀr i Sverige? Bor vÀldigt högt upp i vÄrt avlÄnga land och Àr rÀdd för att jag köper nÄgot som inte fungerar hÀr..
Mvh Tim

Köp den du tycker Àr snyggast!
Rangeman har mÄnga fler funktioner (utöver synk med radiosignaler) Àn Mudman och prismÀssigt fÄr man dÀrmed mer klocka för pengen tycker jag. Om inte autosynk fungerar spelar kanske inte sÄ stor roll dÄ du förmodligen inte behöver justera tiden ett par gÄnger om Äret. Med det sagt tycker jag att Mudman Àr en riktigt cool klocka och mycket bekvÀmare pÄ handleden Àn Rangeman.

G-Shocks eller klockor i allmÀnhet blir lÀtt ett beroende om man Àr en beroendeperson. Jag har den "genen" sÄ jag gör allt vad jag kan för att hÄlla den i styr :D (AnvÀnder Klocksnack som mitt enda sociala medium :banghead::banghead:)
DÄ Àr vi tvÄ ang sociala medier:D VÀrldens mest sociala osociala person har jag blivit kallad av polarna. :wideyed: Vad fasen Àr Fasseboken för nÄt:bag: GO KS!

Fick hem GWG'n. Men fel fÀrg....
vad göra nu?
C931524E-8AE6-4555-ABF8-59AB49C9EF5F.jpeg

Äntligen en frogman igen :cigar:

1348B309-0AE9-4676-ABD2-3466A949C181.jpeg
Grattis! Fantastiskt fin pjÀs. :happyhappy:
Mvh Tim
BÄde Mudman och Rangeman finns i ett gÀng olika varianter men jag antar att det Àr dessa du syftar pÄ dÄ det Àr de vanligaste varianterna (modellnummer G-9300 resp. GW-9400). Jag har bÄda tvÄ och skulle vÀlja GW-9400 alla dagar i veckan. Den Àr mycket snyggare, bÀrs bÀttre trots att den Àr större och har fler funktioner, förmodligen den G i samlingen som jag gillar allra bÀst och som jag skulle vÀlja om jag bara fick behÄlla en.

GÀllande multiband 6 sÄ har jag för mig att bilden visar att signalerna nÄr upp till norra Svealand eller sÄ men det finns medlemmar som bor lÄngt upp i norr vars klockor synkar i alla fall sÄ det kanske inte Àr helt svart eller vitt. Skulle det vara sÄ att det inte fungerar sÄ finns det appar till bÄde android och ios som simulerar signalen och lÄter dig synka genom mobilen men de diffar inte sÄ mycket sÄ egentligen behöver du inte göra det mer Àn vid omstÀllning mellan sommar- och vintertid om du inte mÄste ha en klocka som gÄr rÀtt pÄ sekunden.

jhrw1t3ycih41.jpg

60c9d75b1aa87ff0ad44efd8054682df4e758a5f.jpg

Fick hem GWG'n. Men fel fÀrg....
vad göra nu?
C931524E-8AE6-4555-ABF8-59AB49C9EF5F.jpeg
Caliroots? Trist hur som helst att fÄ hem fel fÀrg. :bored:

Mvh Tim
Finns en egen trÄd gÀllande vilka medlemmar som lyckats synka lÀngst norrut :) Jag bor i UmeÄ och placerar jag klockan rÀtt sÄ synkar den i snitt ett par gÄnger i veckan.

Tack för bra svar!

BÄde Mudman och Rangeman finns i ett gÀng olika varianter men jag antar att det Àr dessa du syftar pÄ dÄ det Àr de vanligaste varianterna (modellnummer G-9300 resp. GW-9400). Jag har bÄda tvÄ och skulle vÀlja GW-9400 alla dagar i veckan. Den Àr mycket snyggare, bÀrs bÀttre trots att den Àr större och har fler funktioner, förmodligen den G i samlingen som jag gillar allra bÀst och som jag skulle vÀlja om jag bara fick behÄlla en.

GÀllande multiband 6 sÄ har jag för mig att bilden visar att signalerna nÄr upp till norra Svealand eller sÄ men det finns medlemmar som bor lÄngt upp i norr vars klockor synkar i alla fall sÄ det kanske inte Àr helt svart eller vitt. Skulle det vara sÄ att det inte fungerar sÄ finns det appar till bÄde android och ios som simulerar signalen och lÄter dig synka genom mobilen men de diffar inte sÄ mycket sÄ egentligen behöver du inte göra det mer Àn vid omstÀllning mellan sommar- och vintertid om du inte mÄste ha en klocka som gÄr rÀtt pÄ sekunden.

jhrw1t3ycih41.jpg

jhrw1t3ycih41.jpg

Caliroots? Trist hur som helst att fÄ hem fel fÀrg. :bored:
caliroots ja!:bored:

Kontakta dem om du inte Àr nöjd.

Det Àr nÄgot man fÄr ha i beaktande nÀr det gÀller Caliroots - ibland blir det lite galet. Och som nÄgon annan pÄpekade sÄ inriktar de sig mest pÄ klÀder vilket gör att de inte har spetskompetens pÄ G-Shocks.

Men ett fungerande order- och lagersystem borde de trots allt ha :facepalm:

Kontakta dem om du inte Àr nöjd.

Det Àr nÄgot man fÄr ha i beaktande nÀr det gÀller Caliroots - ibland blir det lite galet. Och som nÄgon annan pÄpekade sÄ inriktar de sig mest pÄ klÀder vilket gör att de inte har spetskompetens pÄ G-Shocks.

Men ett fungerande order- och lagersystem borde de trots allt ha :facepalm:
Jag tycker inte det Àr nÄgot fel pÄ klockan. tycker den Àr snygg men hade vÀntat mig den fÀrg som jag bestÀllde. lite kasst frÄn dem. tvekar om jag ens orkar göra en ny bestÀllnig och returnera denna eller bara behÄlla den

Mvh Tim
Jag har en gw-9400 och den verkar synka i UmeÄ. Jag har bara haft den lite mer Àn en vecka sÄ kan bara bekrÀfta tvÄ tillfÀllen dÄ jag har kollat. Synkade igÄr kl 03:04.
Är riktigt nöjd med den hittills! Enda problemet Ă€r att jag tycker den Ă€r för fin sĂ„ jag tar av den nĂ€r jag ska göra sĂ„nt som min gamla g-shock fick stĂ„ ut med. Typ bygg, mek, mĂ„lning mm. SĂ„ har nu en ful-g-shock och en fin-g-shock :D
DSC_1237.JPG

(ursÀkta dÄlig bild men jag byter typ aldrig mobil apropÄ tidigare diskussion)

Fyra stycken nu. Tog bort mitt Facebook och Instagram för nÄgot Är sedan. Har sÄ jÀdra mycket mer tid nu för annat :cigar:
Jag dödade mitt Facebook konto nu i sommras. Laddade hem all data dom samlat om mig under dom tio Är jag varit aktiv dÀr och det var som en riktigt knockout. NÄvÀl, saknar det inte ett dugg, kÀnns som FB numera Àr ett tillhÄll för gamlingar som vrÀker ur sig det mest idiotiska kommentarer om allt och alla. Instagram dÀremot har jag behÄllit dÄ jag gillar foto i allmÀnhet.

Mycket Rangeman:heart: i trÄden just nu. Jag kör en till bild pÄ dagens 9400 som blev vÀl anvÀnd.
OBS! Inget för den kÀnslige. :p
20200812_233035.jpg

Tillbaka
Topp