• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag har smala vrister. Har du en DW6900 eller DW5600 som du kan ta en bild pÄ tillsammans med 9400, som man kan jÀmföra storleken med?
Vill se hur stor skillnad det Àr mellan 9400 och dem andra.
För ibland sÄ Àr mÄtten vilseledande.

Jag bor ocksÄ i UmeÄ och mina har synkat nÀstan varje natt. LÀgger min röst pÄ en 9400. Den Àr fin!
20200720_195900.jpg

Jag har smala vrister. Har du en DW6900 eller DW5600 som du kan ta en bild pÄ tillsammans med 9400, som man kan jÀmföra storleken med?
Vill se hur stor skillnad det Àr mellan 9400 och dem andra.
För ibland sÄ Àr mÄtten vilseledande.

HÀr Àr lite bilder.
Jag har 16,5 cm.
Rangeman Àr ju sÄklart lite bulligare men jag upplever den som lagom stor.

IMG_20200813_073106.jpg
IMG_20200813_073123.jpg
IMG_20200813_073159.jpg

Jag dödade mitt Facebook konto nu i sommras. Laddade hem all data dom samlat om mig under dom tio Är jag varit aktiv dÀr och det var som en riktigt knockout. NÄvÀl, saknar det inte ett dugg, kÀnns som FB numera Àr ett tillhÄll för gamlingar som vrÀker ur sig det mest idiotiska kommentarer om allt och alla. Instagram dÀremot har jag behÄllit dÄ jag gillar foto i allmÀnhet.

Mycket Rangeman:heart: i trÄden just nu. Jag kör en till bild pÄ dagens 9400 som blev vÀl anvÀnd.
OBS! Inget för den kÀnslige. :p
20200812_233035.jpg
Jag har varit utan FB sedan Snowden och jag har aldrig saknat det förrÀn pÄ senare tid nÀr mer och mer saker börjar sÀljas pÄ deras marknadsplats istÀllet för Blocket. Men jag ska inte falla för frestelsen. Jag fick samma chock nÀr jag bestÀllde en google take out efter att ha haft Android i ett par Är. Nu kör jag iPhone men det sÀkraste vore att göra som @Fujoor och köra lineage med f-droid eller köpa en dorotelefon.

Har du köpt den frÄn @HSK eller Àr det den tredje pÄ forumet? SjÀlv försöker jag köra 6WG men det gÄr sÄdÀr eftersom jag nu ska öppna paketet frÄn @Hans B 1955 :) Kanske mÄste jag avyttra nÄgon klocka framöver...

Jag köpte den frÄn @HKS :). Haha det brukar va sÄ ;). Vad Àr det för trevligt som du har köpt?

Har du köpt den frÄn @HSK eller Àr det den tredje pÄ forumet? SjÀlv försöker jag köra 6WG men det gÄr sÄdÀr eftersom jag nu ska öppna paketet frÄn @Hans B 1955 :) Kanske mÄste jag avyttra nÄgon klocka framöver...
Det Àr min gamla. :) Jag var orolig för storleken pÄ D1000 sÄ jag fegade ur och valde lillebror istÀllet. Jag var jÀttenöjd med den nÀr den var nyinköpt och den Àr sÄ klart vÀldigt smidig för att vara en froggie men den har inte fÄtt nÄgon handledstid alls sedan jag fick hem min ARR och nÀr jag vÀl tagit fram och provat den sÄ har den kÀnts lite liten och oproportionerlig sÄ den fick sig ett nytt kÀrleksfullt hem. :happyhappy: SpÀnnade att fÄ se vad det Àr du har köpt!

Har bestÀmt att de blir en 9400 nÀr det Àr dags.
Men hur exakt Àr berÀkningen av upp och nedgÄng av solen pÄ den?
Sorry för mycket frÄgor.
Mvh Tim

Sorry för mycket frÄgor.
Mvh Tim
Du kan stÀlla in exakt position genom longitud/latitud sÄ det bör ge vÀldigt precist resultat. Var inte rÀdd för att stÀlla frÄgor, vi Àr alla snÀlla och hjÀlpsamma hÀr i trÄden och tycker bara att det Àr jÀttekul att fler hittar hit! :happyhappy:

Jag köpte @Hans B 1955 100% felfria otroligt fina GMW-B5000-1ER. Det blev ingen wristshot eftersom jag mÄste justera lÀnken lite. Hasse har lite biffigare handleder Àn mig tydligen. Jag har lite saknat tyngden av en merallsquare och sÄ tÀnkte jag att jag behöver en finklocka som passar till kostym. Mitt i prick faktiskt. Helnöjd!
4C0569B8-FBA6-478C-BA35-6AF258E6DE0D.jpeg

Sorry för mycket frÄgor.
Mvh Tim
Man matar in latitud och longitud eller n och e i tre siffrors noggrannhet, man blÀddrar upp och ner. Det gÄr ganska fort. NÄgon kartvetare, gis-mÀstare eller lantmÀtare som törs uttala sig om hur exakta koordinaterna blir med tre siffrors noggrannhet?

• Like
Reactions: HSK
Jag köpte @Hans B 1955 100% felfria otroligt fina GMW-B5000-1ER. Det blev ingen wristshot eftersom jag mÄste justera lÀnken lite. Hasse har lite biffigare handleder Àn mig tydligen. Jag har lite saknat tyngden av en merallsquare och sÄ tÀnkte jag att jag behöver en finklocka som passar till kostym. Mitt i prick faktiskt. Helnöjd!
4C0569B8-FBA6-478C-BA35-6AF258E6DE0D.jpeg
StÄlisen Àr nog den bÀsta vardags-G'n som funkar bra till bÄde kostym och tisha. Det Àr nog ocksÄ den klockan som jag fÄtt mest kommentarer pÄ, av icke klockintresserade mÀnniskor :)

Du kan stÀlla in exakt position genom longitud/latitud sÄ det bör ge vÀldigt precist resultat. Var inte rÀdd för att stÀlla frÄgor, vi Àr alla snÀlla och hjÀlpsamma hÀr i trÄden och tycker bara att det Àr jÀttekul att fler hittar hit! :happyhappy:
Absolut en riktigt trevlig och kunnig trÄd detta :) Men den tenderar att bli dyr... Man kan ju inte hÄlla sig frÄn att köpa fler G-shockare:D:rolleyes::D

Sorry för mycket frÄgor.
Mvh Tim
Det enda som Àr irriterande med funktionen solens upp- och nedgÄng Àr att den visar tiden nÀr solen har krupit över horisonten och dÄ Àr det ju redan dag. Det vore bÀttre om den visade gryning istÀllet, dvs nÀr centrum pÄ solens skiva stÄr 6 grader under horisonten sÄ att man inte missar soluppgÄngen.

SÄna coola badbilder med klockan ger mig skumma tvÄngstankar... TÀnk om man tappar mobilen nÀr man fotar klockan.... :snaphappy::D (det har nog slagit över i vÀrmen hÀr idag)

Det blir nog inga problem med min nÀsta mobil... just nu anvÀnder jag en 3 Är gammal Iphone SE och Àr sÄ himla trött pÄ att den inte Àr det minsta vattentÄlig eller att den inte klarar av kylan under +5C, det Àr sÄÄÄÄ irriterande nÀr skiten stÀnger av sig precis innan man hinner fota en vacker vinterbild!
Min nĂ€sta blir en riktig ”G-Shock tĂ„lig mobil”... Ă€ntligen en Blackview eller en Ulefone.

Det Àr min gamla. :) Jag var orolig för storleken pÄ D1000 sÄ jag fegade ur och valde lillebror istÀllet. Jag var jÀttenöjd med den nÀr den var nyinköpt och den Àr sÄ klart vÀldigt smidig för att vara en froggie men den har inte fÄtt nÄgon handledstid alls sedan jag fick hem min ARR och nÀr jag vÀl tagit fram och provat den sÄ har den kÀnts lite liten och oproportionerlig sÄ den fick sig ett nytt kÀrleksfullt hem. :happyhappy: SpÀnnade att fÄ se vad det Àr du har köpt!
Tuff konkurrens sÄklart! Men den skÀnkte stor glÀdje den första veckan vill jag minnas :)

• Like
Reactions: HSK
Det blir nog inga problem med min nÀsta mobil... just nu anvÀnder jag en 3 Är gammal Iphone SE och Àr sÄ himla trött pÄ att den inte Àr det minsta vattentÄlig eller att den inte klarar av kylan under +5C, det Àr sÄÄÄÄ irriterande nÀr skiten stÀnger av sig precis innan man hinner fota en vacker vinterbild!
Min nĂ€sta blir en riktig ”G-Shock tĂ„lig mobil”... Ă€ntligen en Blackview eller en Ulefone.
Jag minns fan det nÀr jag hade en iPhone SE. Gillade storleken men den stÀngde av sig hela tiden under vintern. Apple vÀgrade ju erkÀnna att det var ett problem.

StÄlisen Àr nog den bÀsta vardags-G'n som funkar bra till bÄde kostym och tisha. Det Àr nog ocksÄ den klockan som jag fÄtt mest kommentarer pÄ, av icke klockintresserade mÀnniskor :)
Den Ă€r verkligen mĂ„ngsidig men jag blir lika förvirrad varje gĂ„ng nĂ„gon postar bild pĂ„ sin. Är det silver? Är det guld? Den verkar fĂ„nga upp ljus pĂ„ ett vĂ€ldigt specielltsĂ€tt för jag har flera gĂ„nger tagit miste pĂ„ dessa för guldisen.
Det enda som Àr irriterande med funktionen solens upp- och nedgÄng Àr att den visar tiden nÀr solen har krupit över horisonten och dÄ Àr det ju redan dag. Det vore bÀttre om den visade gryning istÀllet, dvs nÀr centrum pÄ solens skiva stÄr 6 grader under horisonten sÄ att man inte missar soluppgÄngen.
Nu killgissar jag och riskerar att skÀmma ut mig totalt men Àr inte vÀrdet linjÀrt? :bag:
SÄna coola badbilder med klockan ger mig skumma tvÄngstankar... TÀnk om man tappar mobilen nÀr man fotar klockan.... :snaphappy::D (det har nog slagit över i vÀrmen hÀr idag)
Dags för en uppgradering med andra ord. Har hört att @livinl0ud har viss erfarenhet av mobiler. ;)
SÄ jÀkla bra! :happyhappy:
20200813_133147.jpg

Tuff konkurrens sÄklart! Men den skÀnkte stor glÀdje den första veckan vill jag minnas :)
Absolut. Jag inspirerades ju av din och var helt sÄld pÄ den men efter att ha provat storebror sÄ fanns det ingen ÄtervÀndo. Den Àr sÄ klart stor och bökig och krÀver ibland att man byter ut den beroende pÄ aktivitet men fasen vilken klocka, man kÀnner verkligen kvaliteten i tyngden, knapparna, bandet etc.

Tillbaka
Topp