• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Klockbyte :pompus:
IMG_20200814_115038.jpg
Silver? Guld? Perfekt exempel pÄ det jag skrev om tidigare. :D

Oki, en vitt kombi lÀnk hade ju annars varit nice

Ska ge mig pÄ lite fÀrg mod med dom tre 5600 i helgen Ä se om man kan fÄ till nÄtt som Àr skönt för arm och öga.
Ska du ha nÄgon Square med mumsig fÀrg sÄ ska du köpa @livinl0ud Žs GW-B5600AR ocksÄ;) Den röda displayen Àr riktigt lÀcker live.
Jag Àr iofs lite jÀvig i fallet, jag har ju tvÄ sÄna:D

Jag köpte @Hans B 1955 100% felfria otroligt fina GMW-B5000-1ER. Det blev ingen wristshot eftersom jag mÄste justera lÀnken lite. Hasse har lite biffigare handleder Àn mig tydligen. Jag har lite saknat tyngden av en merallsquare och sÄ tÀnkte jag att jag behöver en finklocka som passar till kostym. Mitt i prick faktiskt. Helnöjd!
4C0569B8-FBA6-478C-BA35-6AF258E6DE0D.jpeg
- Kul att du blev nöjd!

Hittade denna helsvarta GA-2100-1A1E hos den lokala urisen och slog till direkt. Gillar den verkligen. Lagomt stor men supersmidig dÄ sÄ pass tunn. Enda haken, precis som andra sagt: det Àr inte alltid lÀtt att se vad klockan Àr...

Bilagor

• 20200812_163853.jpg
    20200812_163853.jpg
    598.8 KB · Visningar: 4
Visade för frun hur man kan se tiden för soluppgÄng och solnedgÄng pÄ min GPR-B1000TF.
Hon tyckte det var enklare att titta ut om man vill veta om solen Àr uppe ... de Àr konstiga de dÀr :)
Och nej, den Àr inte sÄ dÀr gigantisk, det Àr fotovinkeln.
37DEBBE6-0075-4E1B-A4FC-876D6A69BE23.jpeg

Haha, det Àr ju sjÀlvklart att man mÄste fölita sig pÄ sina mÄngsidiga gadgets för att se om det Àr fint vÀder eller om solen gÄtt upp/ner istÀllet för att lÄta sina sinnen göra ett halvtaskigt jobb. :-D Rangeman Àr ju en perfekt gadget för detta ÀndamÄl.

Senast Àndrad:
Visade för frun hur man kan se tiden för soluppgÄng och solnedgÄng pÄ min GPR-B1000TF.
Hon tyckte det var enklare att titta ut om man vill veta om solen Àr uppe ... de Àr konstiga de dÀr :)
1. HĂ€rlig bild. Älskar jĂ€rnvĂ€gar! :)
2. Kan ju vara anvÀndbart att veta i förvÀg nÀr solen gÄr ner, och nÀr den sen gÄr upp?

1. HĂ€rlig bild. Älskar jĂ€rnvĂ€gar! :)
2. Kan ju vara anvÀndbart att veta i förvÀg nÀr solen gÄr ner, och nÀr den sen gÄr upp?
Ja precis, visst ser man att solen gÄtt ner/hÄller pÄ att gÄ ner men man vill ju gÀrna veta i förvÀg ungefÀr nÀr den kommer att gÄ ner/upp. JÀtteanvÀndbart. AnvÀnde alltid den funktionen nÀr jag körde Garmin GPS-klockor.

Mitt ex var tvÀrtom, hon kunde ligga kvar i sÀngen pÄ morgonen och konsultera vÀderappen pÄ telefonen istÀllet för att titta ut. :rolleyes:
PÄ tal om annat sÄ Àr gbx100 pÄ idag:
20200814_153602.jpg

Min fru gillar din frus instÀllning. Och jag fattar inte alls vad hon menar:D Jag hÄller med dig @Hans B 1955. Dom Àr konstiga:)

Min fru gillar din frus instÀllning. Och jag fattar inte alls vad hon menar:D Jag hÄller med dig @Hans B 1955. Dom Àr konstiga:)
FörstÄr inte vad ni menar? Allt ni behöver Àr ju denna fantastiskt nödvÀndiga sida! :D
https://www.isitdarkoutside.com/

Och för att denna post inte bara ska vara ot bifogar jag en bild pÄ min första G-Shock som köptes för nÄn vecka sen. MisstÀnker att modellen Àr en gateway drug in i G-ShocktrÀsket för mÄnga fler Àn mig...
6D6CFBE1-DB8D-4EAF-8859-265B47BFCA57.jpeg

Tillbaka
Topp