• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ah, just. Nu ser jag. :)

Jag har sjÀlv squares med bÄde 5600 och 5610. Det jag kan sakna pÄ 5600 Àr frÀmst tough solar. Men att kunna se tiden vid timer och stopwatch Àr rÀtt praktiskt ...
Funktionen jag anvÀnder mest Àr nedrÀkning med exakt tid, typ 1:30. Inte bara hela minuter. Dessutom kan du loopa sÄ den börjar om nedrÀkningen igen.

Jag tycker iaf det :) vet inte om du var ironisk eller inte. Men batterierna rÀcker ju sÄ lÀnge ÀndÄ. 5 Är Àr ju inte ovanligt. Ingen big deal att byta.
Jo, jag menade det jag skrev. KÀnns skönt med tough solar och auto el, men att ha tiden medan man kör timer/stpwatch vinner över det. :)

Har en sÄn hÀr lÀckerbit pÄ ingÄng.
DTArhpLUMAA5jmu.jpg
pmg015534.jpg
Cool och vettig storlek!

Vi har pratat alldeles för lite om dessa G-steelmodeller, tycker jag. NÄgon som har testat?
GST-B100-1A:
GST-B100-1A.jpg

GST-B100D-1A:
GST-B100D-1A.jpg

GST-B100D-1A9JF:
GST-B100D-1A9.jpg

Finns nÄgra modeller till, men dessa Àr de som tilltalar mig bÀst, speciellt tvÄtonarn. Just den verkar dessvÀrre bara finnas i Asien och Nordamerika.

Vi har pratat alldeles för lite om dessa G-steelmodeller, tycker jag. NÄgon som har testat?
GST-B100-1A:
GST-B100-1A.jpg

GST-B100D-1A:
GST-B100D-1A.jpg

GST-B100D-1A9JF:
GST-B100D-1A9.jpg

Finns nÄgra modeller till, men dessa Àr de som tilltalar mig bÀst, speciellt tvÄtonarn. Just den verkar dessvÀrre bara finnas i Asien och Nordamerika.
Varför sitter det en flÀkt kl nio? Jag har svÄrt för Casios stÄlmodeller och gillar bÀttre transformerslooken. Kanske Àr det det lilla barnet i mig som en gÄng trÄnade sÄ mycket?

Det första jag tÀnkte var: hoppas han inte andas in det dÀr, om det nu har samlats sÄ mycket i klockan.

Ja det försöker man skydda sig emot sÄ gott det gÄr med masker osv men likt förbannat sÄ kan man snyta ut svart pÄ kvÀllen.. inte kul!

En efterbild glömde jag ta, men det blev mycket bÀttre. NÀsta rengöring om ca ett halvÄr igen, dÄ blir det före och efterbilder! (Om jag inte bytt jobb dvs)

NĂ„gon som har erfarenhet av Natoadapters till dw5600 tex. Är det vĂ€rt det eller kan man lika bra modifiera ett 22-24 mm nato?

GST-B100-1A:
GST-B100-1A.jpg

GST-B100D-1A:
GST-B100D-1A.jpg

GST-B100D-1A9JF:
GST-B100D-1A9.jpg

Jag kan beskriva en G-Shock med tvĂ„ enkla ord och för mig Ă€r de en definition av G-Shock... och inget annat kan vara en riktig G-Shock, det Ă€r bara sĂ„ en G-Shock skall vara: ”DIGITAL GUMMIKLUMP” :)
I min sökande efter ny G har jag spenderat timmar framför datorn och jÀmfört olika modeller och vad Àr det jag behöver... jag har en ganska smal vrist och vissa större modeller Àr helt uteslutna för mig... jag köpte en g-9300 mudman till slut och ör mycket nöjd med köpet...
Jag tycker att GST-modeller Àr helt enkelt metalisk bling och passar inte som G-Shock... inte heller ana-digi-blanda-Àpplen-och-pÀron passar egentligen som G, en G skall vara digital och enkel, dvs. mest avancerad som Rangeman...
en G skall vara digital, tuff och rÄ... allt annat kan vara en pro-trek med massa BT och mail och musik osv, men INTE en G.... och en G förtjÀnar att vara smutsig, dÄ visar den sitt rÀtta ansikte och sitt ursprungliga syfte.

NĂ„gon som har erfarenhet av Natoadapters till dw5600 tex. Är det vĂ€rt det eller kan man lika bra modifiera ett 22-24 mm nato?
Tips till alla: köp GUL- gummiband i valfri bredd och fÀrg, PASSAR PERFEKT till alla Casios med trÄnga stift !!!
De sitter skönt pÄ armen utan att klockan Äker upp och ner eller snurrar runt, har ventilationskanaler och stoppspÀrr. Jag har provat armbandet pÄ aq-s810 och w87 och det funkar och hÄller perfekt, 18mm pÄ bilden.

Bilagor

• F1028B23-3959-4771-9676-856F879AC702.jpeg
    F1028B23-3959-4771-9676-856F879AC702.jpeg
    120.2 KB · Visningar: 33
Tillbaka
Topp