• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

32765141-68F9-41CE-8034-D0771D98540B.jpeg
Min G-9300 sÀger god natt ;)

"Jag tycker att GST-modeller Àr helt enkelt metalisk bling och passar inte som G-Shock... inte heller ana-digi-blanda-Àpplen-och-pÀron passar egentligen som G, en G skall vara digital och enkel, dvs. mest avancerad som Rangeman...
en G skall vara digital, tuff och rÄ... allt annat kan vara en pro-trek med massa BT och mail och musik osv, men INTE en G.... och en G förtjÀnar att vara smutsig, dÄ visar den sitt rÀtta ansikte och sitt ursprungliga syfte. "

KLOCKrent skrivet dÀr !:)

MissförstĂ„ mig inte, GST Ă€r vackra som sportiga dressklockor men de hade varit Ă€nnu vackrare utan ”G-shock / shock resist” ingravering pĂ„ bezeln.
Jag har förstÄelse att folk med större vrister vill ha större klockor och Casio har ju alla GA- och GDA-modeller som Àr lite större och ser mer hip-hopiga, men det stör mig att de envisas med vissa fÀrgkombinationer dÀr visarna Àr i samma fÀrg som bakgrunden - sÄ du mÄste titta noga bÄde en och tvÄ gÄnger för att gissa hur mycket klockan Àr...
Pga den obeskrivliga analoghysterin som smittade de senaste Master- modellerna var Casio nog tvungna att designa klockor av storlek XL sÄ alla visarna fÄr plats, jag tycker de Àr tuffa men fula och klumpiga, speciellt nÀr man ska bÀra de pÄ sommaren...

Jag tycker att Casio skulle hÄlla sig till följande koncept:
G-Shock skall förbli en beater, arbetsklocka med ”keep in simple stupid”- instĂ€llning
Pro-Trek - smartklocka
Edifice - sportig kronograf

Hej, jag funderar pÄ att köpa en g shock klocka men vet inte vilken dÄ jag inte Àr sÄ insatt med klockor. Klockan ska anvÀndas dagligen till arbete. Har ni nÄgra tips ?:)

5600 Àr ju klassisk o finns i en uppsjö av varianter, tÄl tuffa tag o funkar Àven bra till kostym.
En svart Rangeman Àr aldrig fel. Ser grov ut och finns med en hel del finesser.
Svarta G-shocks passar till det mesta, fÀrgade har ju en tendens att sticka ut en hel del men dÄ kan man ju matcha sin klÀdsel. :cool: Beror pÄ vilken slags person du Àr.
Om du bara ska ha en sÄ tÀnk över vad du vill ha för finesser o vad du vill hosta upp för pluring.
Tough solar (solcellsdriven) och Multiband (radiokontrollerad sÄ den alltid gÄr rÀtt) Àr tvÄ vÀldigt bra finesser.
Men om du scrollar uppÄt i trÄden sÄ ser du min Frogman som visar ebb och flod + mÄnstÄndet och det Àr ju kanske finesser man inte mÄste ha dagligen.
Ja jÀklar. Sen har du ju med eller utan visare. (Personligen tycker jag att visare pÄ G-shocks Àr en styggelse i 99% av fallen.)
Botanisera lite i den hÀr trÄden o kolla vad du gillar. Ingen dum ide att knata in till nÄn försÀljare o prova hur den sitter.
Hoppas att jag kunnat vara till nÄn hjÀlp. Har du mer funderingar sÄ Àr det bara att frÄga vidare :)

Hej, jag funderar pÄ att köpa en g shock klocka men vet inte vilken dÄ jag inte Àr sÄ insatt med klockor. Klockan ska anvÀndas dagligen till arbete. Har ni nÄgra tips ?:)
Köp inte en som Àr för klumpig om du ska anvÀnda den dagligen. Satsa pÄ en klassisk square som typ en GW-5000 eller liknande sÄ trÀffar du bullseye pÄ första försöket! Den kommer följa dig resten av livet.

Det viktigaste Àr att sluta kolla pÄ klockor nÀr man vÀl köpt, för man hittar alltid nÄgot annat man vill testa (men man kan inte hÄlla sig). DÀrför har nog de flesta av oss haft flertalet G-Shocks. ;)

Men jag hÄller med, en square i 5600/5610-serierna Àr ett bra val. Jag kör ofta 5600BB (negativ display) pÄ jobbet, funkar vÀldigt bra.

Min rekommendation:
GW-M5610 pga att den fyrkantig och passar hyffsat ihop med skjortan, har bÄde retrokÀnsla och diskret nÀrvaro... jag Àr sjÀlv starkt sugen pÄ den eftersom den har ALLT som en G ska ha i en liten och smidig förpackning under 1300 kr!
DW-6900 pga den Àr lagom stor och samtidigt tillrÀckligt liten att den kan gömma sig under skjortan... den finns i flera fÀrgkombinationer och Àr inte rÀdd för varken kontorsmiljön eller dirty jobs. Den Àr rund, pÄlitlig och ett bullet proof val utan massa trams.

Tillbaka
Topp