• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Blev tvungen att göra en lite jĂ€mförelse sĂ„ att man verkligen ser skillnaden. Är ju inte alltid sĂ„ lĂ€tt att fĂ„ en uppfattning pĂ„ alla klockor som lĂ€ggs ut hĂ€r (objektiv, perspektiv, vinkel, grovlek pĂ„ handleder osv) Tror dock att flertalet Ă€r bekant med storleken pĂ„ 5600. HĂ€r fĂ„r nu min DW-5600E möta min GX-56BB. Resultatet Ă€r ju att 5600 ser lite strykrĂ€dd ut.:(
Vore kul att se lite andra jÀmförelser frÄn alla G-shock entusiaster.
RIMG1309.JPG
RIMG1307.JPG
RIMG1311.JPG
RIMG1310.JPG

Daaaaamn....

Fick hem den nÄgra dagar innan jag drog pÄ semester sÄ jag hann inte posta förrÀns nu. RÀtt sjysst .
Fick min rÀtt snabbt frÄn Hong Kong, tog ungefÀr en vecka. Bra storlek tycker jag och bÀrs ungefÀr som square 5610. Den översta knappen pÄ vÀnster sidan (som de ej vill att man ska trycka pÄ i onödan antar jag) sitter lite vÀl lÄngt in och Àr lite bökig att anvÀnda men utöver det Àr det ju en mycket trevlig klocka och ett bra komplement till M5610. Hur tycker du att den Àr jÀmfört med din G-2000?

Fick min rÀtt snabbt frÄn Hong Kong, tog ungefÀr en vecka. Bra storlek tycker jag och bÀrs ungefÀr som square 5610. Den översta knappen pÄ vÀnster sidan (som de ej vill att man ska trycka pÄ i onödan antar jag) sitter lite vÀl lÄngt in och Àr lite bökig att anvÀnda men utöver det Àr det ju en mycket trevlig klocka och ett bra komplement till M5610. Hur tycker du att den Àr jÀmfört med din G-2000?
Tycker den bÀrs ganska likt G2000. Möjligtvis pyttelite större. Har inte gjort en direkt jÀmförelse dock. Men det jag gillar mest med den hÀr Àr att jag upplever skÀrmen som vÀldigt skarp, iaf i jÀmförelse med standard 5600 modellerna.

Tycker den bÀrs ganska likt G2000. Möjligtvis pyttelite större. Har inte gjort en direkt jÀmförelse dock. Men det jag gillar mest med den hÀr Àr att jag upplever skÀrmen som vÀldigt skarp, iaf i jÀmförelse med standard 5600 modellerna.
Ja, den Àr skarpare och har bÀttre betraktningsvinkel Àn min M5610. Bör vÀl vara att M5610 har solcellspanel medan 5750 Àr batteridriven?

Ja, den Àr skarpare och har bÀttre betraktningsvinkel Àn min M5610. Bör vÀl vara att M5610 har solcellspanel medan 5750 Àr batteridriven?
Fast jag jÀmförde med dw-5600e. Den Àr ju ocksÄ batteri. NÄgot har dom gjort med dom iaf. Förut var det bara dw-5600p och dw-5030 som hade sÄhÀr skarp skÀrm .

Ajajaj... var du tvungen att dra pekfingret över displayen?
Annars en hÀrlig snöeffekt ;) ... hade du inte skrivit nÄt dÄ hade man undrat: snö, heroin, fÀrg, mjöl...?
Jepp, det Àr en bruksklocka för bövelen :) Lite skit ska klockan tÄla. Om jag hade blandat betong sÄ hade nog klockan Äkt av.

Ok G-Shock tokar, befinner mig i Kina just nu och kommer imorgon att anlöpa Hong Kong, nÄtt man ska spana efter?

1. BlÀddra snabbt igenom G- trÄdarna hÀr och pÄ WUS...
2. Ta med en tjock plÄnbok och gÄ in överallt dÀr det stÄr CASIO...
3. Leta och köp sĂ„ mĂ„nga OVANLIGA G’s som du har rĂ„d med, som INTE sĂ€ljs i Europa eller USA
5. NÀr du kommer hem till Sverige, bestÀmm dig vilka av de du vill behÄlla och sÀlj resten DYRT

Man behöver inte Äka till Kina för att hedra MÀstaren...
Första Bruce Lee-statyn i vÀrlden, i naturlig storlek, frÄn staden jag kommer ifrÄn...
NÀr jag Äker dit igen sÄ ska jag sÀtta pÄ en G pÄ hans arm och ta ett foto speciellt för KS.
Den i Kina Àr nr.2 och de tvÄ Àr de enda som finns i vÀrlden ;)

EF3CAFDE-23FA-4DFD-AC90-C04AA15DC32C.jpeg

Tillbaka
Topp