Lessismore
Basic
Kul modd, förvÄnansvÀrt bra kvalitetskÀnsla. Hiss eller diss?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det ser ju förvÄnansvÀrt bra ut tycker jag. Hur Àr övergÄngen frÄn bezel till lÀnk?![]()
Helt okej ÀndÄ, kanske till och med bÀttre Àn vÀntat med tanke pÄ prisetDet ser ju förvÄnansvÀrt bra ut tycker jag. Hur Àr övergÄngen frÄn bezel till lÀnk?
Det gÄr fort att fastna hÀr och i G-köpskrafternaAndra g-shocken den hÀr veckan. à terigen en trevlig KS medlem som levererade. Vilket grymt forum detta Àr.
![]()
Alltid samma ihÄliga kÀnsla efter att den första nyförÀlskelsen har lagt sigHar vÀl 4 kvar sÄ ingen panik Àn sÄ lÀnge.
Ingen ny MRG (eller annan klocka öht) pÄ ingÄng, intresset Àr nog svalare Àn nÄnsin.
- Grattis, MR-G Ă€r fantastiska!Ăntligen fick jag förmĂ„nen att Ă€ga en MRG! Jag har tagit över denna klocka frĂ„n @S.L och sĂ„klart Ă€r den i utmĂ€rkt skick! Riktigt hĂ€rlig klocka som behöver plats i klocklĂ„dan som ska rensas lite
![]()
![]()
Den dÀr Àr sÄ fin, en av dom bÀsta moderna screwbacks tycker jag.![]()
Lite rosé pÄ Coronatuben!
Alltid samma ihÄliga kÀnsla efter att den första nyförÀlskelsen har lagt sigDet Àr min anledning till varför jag försöker sÀlja av och bara behÄlla de bÀsta, MR-G inkluderad. Men det Àr svÄrt för det Àr sÄ trevligt hÀr pÄ forumet
Kan rekommendera âLev livet fullt utâ av Eckhart Tolle, han slĂ„r huvudet pĂ„ spiken!
Helt okej ÀndÄ, kanske till och med bÀttre Àn vÀntat med tanke pÄ priset
Tack för boktipset.Alltid samma ihÄliga kÀnsla efter att den första nyförÀlskelsen har lagt sigDet Àr min anledning till varför jag försöker sÀlja av och bara behÄlla de bÀsta, MR-G inkluderad. Men det Àr svÄrt för det Àr sÄ trevligt hÀr pÄ forumet
Kan rekommendera âLev livet fullt utâ av Eckhart Tolle, han slĂ„r huvudet pĂ„ spiken!
Tackar- Grattis, MR-G Àr fantastiska!
BerÀtta om denna?
Precis denna fina pjÀs som @Fujoor har inspirerade mig till min mod. Min Àr inte lika snygg men den fÄr duga sÄ lÀnge.Det finns ju en Porter modell som Àr hiskeligt dyr som egentligen bara Àr en gmw-b5000 med annan tavla. Jag har tagit den vanliga silvriga stÄlisen och bett en vÀn modda den med porter tavlan och satt den pÄ original DLC bezel fast utan lÀnk (dÄ jag tycker den Àr för tung). Har gummi istÀllet.
SÄ en moddad gmw-b5000 med porter tavla kan man sÀga att det Àr. Mycket nöjd. Skillnaden Àr att min har silverknappar (originalet har svarta) och annorlunda baklock.
Den ser splitter ny ut! Nya klÀder?Tredje gÄngen gillt!
![]()
![]()
![]()
FörstÄr inte varför jag trott att g-shock skulle vara stora klockor. Den hÀr klockan snodde grabben 9 bast och den ser inte pÄ nÄgot sÀtt onaturligt stor ut. Förutom att jag nu mÄste hitta en egen square (kanske en screw back den hÀr gÄngen) sÄ mÄste jag snegla pÄ lite större urAndra g-shocken den hÀr veckan. à terigen en trevlig KS medlem som levererade. Vilket grymt forum detta Àr.
![]()
FruktansvÀrt bra! Var bestÀllde du stÄldelarna frÄn? Snabbgooglade och sÄg nÄgot pÄ eBay för ca 1000kr?
Jag lĂ€ste för ett tag sedan hĂ€r att nĂ„gon hade testat en Gravitymaster och att den var vĂ€ldigt krĂ„nglig pga att det fattas display. Ăr det inte lite samma med MR G dĂ€r allt ocksĂ„ Ă€r analogt?
Det var jag som sĂ„gade Gravitymastern vid fotknölarna nĂ€r jag fick testa den under en passaround. Under recensionen utgick jag frĂ„n att klockan skulle vara designad för helikopterpiloter, speciellt för Search And Rescue uppdrag. Jag flyger inte SAR men dĂ€remot helikopter, jag kör ju bussen ut i Nordsjön. Det stĂ€mmer att en analog display Ă€r underlĂ€gsen att presentera information jĂ€mfört med en digital vilket jag kommenterade. Mycket av informationen pĂ„ Gravitymastern Ă€r dock helt omöjlig att utlĂ€sa i en cockpit, sĂ€rskilt pĂ„ natten. Bl a Ă€r AM/PM visaren mikroskopisk, kanske hĂ€lften sĂ„ stor som pĂ„ MRG. Dessutom krĂ€vs det en synkad mobiltelefon till Gravitymastern för att den skulle kunna utföra sina mer avancerade funktioner. Det gillar jag inte eftersom klockan dĂ„ endast Ă€r en repeater av info frĂ„n mobilen. Jag Ă€r lite allergisk mot den funktionen och jag brukar alltid slĂ„ av BT om jag kan. Informationen pĂ„ min MRG Ă€r ocksĂ„ svĂ„r att utlĂ€sa, speciellt jĂ€mfört med en digital klocka och sĂ€rskilt nĂ€r man Ă€r Ă€ldre Ă€n sin skostorlek och det börjar bli svĂ„rt att utlĂ€sa liten text i dĂ„lig belysning. Jag visste att jag fick ta den smĂ€llen med en MRG i utbyte mot andra kvalitĂ©er som t ex full titan, skitsnygg design med G-Shocks stryktĂ„lighet och en standalone GPS-synk som fungerar överallt pĂ„ klotet oberoende av radiomaster. Det sistnĂ€mnda tycker jag Ă€r riktigt coolt faktiskt. Att utlĂ€sa UTC tid pĂ„ 24h subdialen Ă€r svĂ„rt. DĂ„ Ă€r det lĂ€ttare att dra av 2h pĂ„ sommaren och 1h pĂ„ vintern. AM/PM visningen Ă€r ganska lĂ€tt att utlĂ€sa och dag/datum likasĂ„. Kronografen Ă€r hyfsat klurig att utlĂ€sa, timern stĂ„r förinstĂ€lld pĂ„ tiden det tar att hĂ„rdkoka ett Ă€gg, alarmet funkar ganska bra att stĂ€lla in. Man fĂ„r ta det onda med det goda helt enkeltJag lĂ€ste för ett tag sedan hĂ€r att nĂ„gon hade testat en Gravitymaster och att den var vĂ€ldigt krĂ„nglig pga att det fattas display. Ăr det inte lite samma med MR G dĂ€r allt ocksĂ„ Ă€r analogt?