Det lÄter som om du talar av erfarenhet![]()
Ahem, ja det blev lite vÀl mycket utrensande

Och andra sidan sÄ ger det ju mig en chans att bygga upp en ny samling
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det lÄter som om du talar av erfarenhet![]()
Skönt att se att den Àr pÄ plats!
Tycker att det Ă€r genuint roligt att sprida âMRG-evangelietâ.![]()
BerÀtta om denna?
Har vÀl 4 kvar sÄ ingen panik Àn sÄ lÀnge.Det Àr mycket tacksamt att fÄ testa MRG.
Nu har du inte mÄnga kvar!
Eller har du nÄn ny mrg pÄ g?
Har vÀl 4 kvar sÄ ingen panik Àn sÄ lÀnge.
Ingen ny MRG (eller annan klocka öht) pÄ ingÄng, intresset Àr nog svalare Àn nÄnsin.
Det finns ju en Porter modell som Àr hiskeligt dyr som egentligen bara Àr en gmw-b5000 med annan tavla. Jag har tagit den vanliga silvriga stÄlisen och bett en vÀn modda den med porter tavlan och satt den pÄ original DLC bezel fast utan lÀnk (dÄ jag tycker den Àr för tung). Har gummi istÀllet.BerÀtta om denna?
Det Àr ju den perfekta g-shockenDet finns ju en Porter modell som Àr hiskeligt dyr som egentligen bara Àr en gmw-b5000 med annan tavla. Jag har tagit den vanliga silvriga stÄlisen och bett en vÀn modda den med porter tavlan och satt den pÄ original DLC bezel fast utan lÀnk (dÄ jag tycker den Àr för tung). Har gummi istÀllet.
SÄ en moddad gmw-b5000 med porter tavla kan man sÀga att det Àr. Mycket nöjd. Skillnaden Àr att min har silverknappar (originalet har svarta) och annorlunda baklock.
Köpte frÄn watchtech.seDet Àr ju den perfekta g-shocken
Synd att jag missade. Var hittade du tavlan?
Fotboja dlxAlla fina bilder pÄ MR Gs. Hoppas att de gör en mindre version nÄgon gÄng sÄ att jag med mina taniga vrister ocksÄ kan ha en sÄn utan att det ser löjligt ut.
Skulle sÀga att det Àr betydligt bÀttre. En polerad guldstÄlis Àr dock ganska kÀnslig för repor/hairlines SÄg @Derix otroligt fina ex tidigare i trÄden - jag lyckades inte hÄlla min i det skicket trots anvÀndning nÀstan uteslutande i kontorsmiljöNi som har square guldstÄlisar, Àr ni nöjda med kvalitén pÄ dess IP coating? Hur lÀnge kan man förvÀnta sig belÀggningen Àr fin innan den börjar skavas bort?
Jag har en retroCasio i guld dÀr belÀggningen skavts bort runt spÀnnet och den klockan har jag sammanlagt burit i ca ett halvÄr. I övrigt Àr den fin.
Ăr coatingen bĂ€ttre pĂ„ square-modellerna tro?![]()
Jag har riktigt trÄkiga repor pÄ min, tyvÀrr. De Àr ganska svÄra att fÄnga pÄ bild men i vissa vinklar sÄ syns de vÀl.Skulle sÀga att det Àr betydligt bÀttre. En polerad guldstÄlis Àr dock ganska kÀnslig för repor/hairlines SÄg @Derix otroligt fina ex tidigare i trÄden - jag lyckades inte hÄlla min i det skicket trots anvÀndning nÀstan uteslutande i kontorsmiljö
Jag som har den med neg display har ju borstad topp pÄ bezel, lite mer vilsamtJag har riktigt trÄkiga repor pÄ min, tyvÀrr. De Àr ganska svÄra att fÄnga pÄ bild men i vissa vinklar sÄ syns de vÀl.
![]()
Precis. Det Àr snyggt med polerad bezel men det Àr ocksÄ dÀr som man stöter emot sakerJag som har den med neg display har ju borstad topp pÄ bezel, lite mer vilsamt![]()
De repas vÀldigt lÀtt enligt min erfarenhet.Ni som har square guldstÄlisar, Àr ni nöjda med kvalitén pÄ dess IP coating? Hur lÀnge kan man förvÀnta sig belÀggningen Àr fin innan den börjar skavas bort?
Jag har en retroCasio i guld dÀr belÀggningen skavts bort runt spÀnnet och den klockan har jag sammanlagt burit i ca ett halvÄr. I övrigt Àr den fin.
Ăr coatingen bĂ€ttre pĂ„ square-modellerna tro?![]()
Repas, men skavs den bort sÄ man ser metallen igenom? Det bör vÀl ÀndÄ ta en stund vid normal anvÀndning?De repas vÀldigt lÀtt enligt min erfarenhet.
Jag har riktigt trÄkiga repor pÄ min, tyvÀrr. De Àr ganska svÄra att fÄnga pÄ bild men i vissa vinklar sÄ syns de vÀl.
![]()
Det behöver du nog inte oroa dig över.Repor kan jag leva med, det Àr vÀrre om belÀggningen försvinner...
Bara repor för min del.Repas, men skavs den bort sÄ man ser metallen igenom? Det bör vÀl ÀndÄ ta en stund vid normal anvÀndning?
Inte dagsfÀrsk, men bara för att...
![]()
för mig Àr den en riktig sommar-G
Ja, jag tycker den Àr skit ballJag tycker den funkar Äret runt, jag blir bara sÄ glad nÀr jag ser guldCasios. Det Àr nÄgot förlÄtande med dem som skiljer dem frÄn the real thing. GuldstÄlis Àr party!
Syntes inte pÄ första bilden - sÄg ut ungefÀr som min. Tycker att den polerade bezelen Àr grym, men mindre bra om man gillar att anvÀnda denJag har riktigt trÄkiga repor pÄ min, tyvÀrr. De Àr ganska svÄra att fÄnga pÄ bild men i vissa vinklar sÄ syns de vÀl.
![]()