• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Mudman day.

00000IMG_00000_BURST20200927075029912_COVER.jpg

En fisk? Borde ju vare en groda men man vet aldrig.;)
Försökte hitta antalet grodor men fann bara detta: The Frogman line was introduced in 1993. To celebrate its 25th birthday, several Frogman graphics are placed around the watch to be discovered, such as on the front screws, LCD subdisplay, lower band, and band keeper.

En fisk? Borde ju vare en groda men man vet aldrig.;)
Försökte hitta antalet grodor men fann bara detta: The Frogman line was introduced in 1993. To celebrate its 25th birthday, several Frogman graphics are placed around the watch to be discovered, such as on the front screws, LCD subdisplay, lower band, and band keeper.
Vet att jag Àr en förvirrad mÀnniska , men den nedre skruven fick min hjÀrna till en fisk:bag:
Du fÄr ta en bild till som Àr tydligare, sÄ ska jag putsa glasögonen:watching:

Och det frÄgar du han som har 8st GW-B5600? :D
Jag var egentligen ute efter en Range med negativ display att ha till lite ombyte till den gröna. TÀnkte ha nr2 till att testa lite olika klÀder pÄ:)

Åtta st :eek: :eek: !? Men kĂ€nner att jag kastar sten i glashus hĂ€r, samlar pĂ„ tvspel och Nintendo Ă€r ju expert pĂ„ att fĂ„ en att köpa samma spel om och om igen :angel:

Åtta st :eek: :eek: !? Men kĂ€nner att jag kastar sten i glashus hĂ€r, samlar pĂ„ tvspel och Nintendo Ă€r ju expert pĂ„ att fĂ„ en att köpa samma spel om och om igen :angel:
Fast av dom 8 Àr ju iofs 7 olika versioner ;)
Har ett par lÄdor med Àldre Nintendokonsoller/spel oxÄ:D
JÀkla tur man har en förstÄende/idiotförklarande Frugis:rolleyes::D

DW-5600BB-1ER vs GW-M5610-1ER
Nu har jag hunnit bÀra tvÄ squares i nÄgra veckors tid och jag tÀnkte dela mina erfarenheter. Mycket Àr likt, vissa saker uppenbara olika (negativ vs positiv display, tough solar, multiband, wt osv.) medan andra skillnader Àr mer svÄrupptÀckta.
* Storleken - Visst, det skiljer nÄgra mm enligt spec, men upplevelsen pÄ armen Àr att 5600 Àr betydligt större. Gillar 5600 bÀttre.
* Formen - Siffrorna tyder pÄ ett mer fyrkantigt utseende pÄ 5610:an, men att skillnaden var sÄ stor nÀr man vÀl bÀr uren blev jag förvÄnad över. Gillar 5600s formfaktor bÀttre.
* Hanterbarhet - Adjust knappen pÄ 5600:an Àr otroligt svÄr att trycka in, hade lÀst och sett videoklipp dÀr man pÄpekade detta, men sanning Àr att det fÄr anses som en rÀtt grov design miss. SÄ grov att jag drar mig för att anvÀnda timer och stopur.
* Funktioner - Uppskattar 5600:ans enkelhet. KÀnns mer logisk att hantera. TyvÀrr faller allt platt iom. att man nollstÀller timer och stoppur med adjust-knappen
* Komfort - 5610:an Àr mycket skönare att bÀra. Kanske beroende pÄ att den Àr smalare?

BÀgge klockorna fyller sin funktion för mig. 5600:an anvÀnder jag enbart för att visa aktuell tid och pÄminna om varje heltimma. Den har en intressantare formfaktor och Àr i mitt tycke snyggare och enklare att matcha med klÀder och stil. 5610:an Àr klockan jag drar pÄ mig nÀr jag behöver mer funktioner (WT Àr grymt trevlig nÀr man har kunder runt om i olika tidszoner) eller bÀr klÀder som matchar med den grymma retro looken som jag tycker man bara fÄr dÄ man har en positiv display.

Skulle man kunna vÀlja hade man gÀrna haft en kombination av de tvÄ. 5600s formfaktor men aningen smalare, enkelheten i 5600s modul men med 5610:ans knappar. Tough solar och multiband. Kanske finns en sÄdan typ av kombo? I sÄ fall Àr jag jÀtteintresserad av att höra era förslag pÄ vilket min nÀsta G-Shock square ska vara.

Vore Àven intressant att höra andras upplevelser av 5600 vs 5610.

gshock1.jpg

Tillbaka
Topp