Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag har aldrig förstÄtt vitsen med det och har lÀnge funderat över vem det egentligen Àr som anvÀnder det och i vilka situationer sÄ tack för förklaringen.Den bÀsta och mest anvÀndbara funktionen av alla pÄ en G-Shock Àr signalen för ny heltimme (förutom det uppenbara att visa rÀtt tid). Jag fattade inte grejen med den funktionen innan jag av misstag aktiverade funktionen. Nu har den rÀddat mig vid ett flertal tillfÀllen. Möten som jag annars missat, möten dÀr tiden Àr slut (för att inte dra över), nÀr ungarna ska cykla till skolan, nÀr jag behöver ta en benstrÀckare efter att ha suttit för lÀnge framför datorn, listan kan göras lÄng.
Vad Àr er erfarenhet av funktionen? AnvÀnder ni den eller upplever ni den bara som störande?
Grym jÀmförelse. Jag har en dw-5600bb och har gÄtt runt och stört mig pÄ adjustknappen Ànda sedan jag satte tiden första gÄngen!
FÄr ta mig en titt pÄ b5600, har funderat över m5610 ett tag men inte riktigt kommit till skott.
Detta gör en ju inte mindre sugen pÄ en b5600. För visst Àr det GW-B5600BC-1B?
Edit: klart det inte Àr. Positiv display ju! Snygg mod isf!
TÀnkte exakt lika dant, men testa, den Àr mycket anvÀndbar, i alla fall om du Àr som mig glömsk och har mycket pÄ agendan. Glöm bara inte att stÀnga av under nattenJag har aldrig förstÄtt vitsen med det och har lÀnge funderat över vem det egentligen Àr som anvÀnder det och i vilka situationer sÄ tack för förklaringen.
Jag tÀnkte faktiskt precis pÄ det, att det skulle vara praktiskt med ett automatiskt nattlÀge sÄ att man slipper höra pipandet hela dygnet. Det kanske gÄr att ordna pÄ nyare modeller som t.ex. GBX/GBD?TÀnkte exakt lika dant, men testa, den Àr mycket anvÀndbar, i alla fall om du Àr som mig glömsk och har mycket pÄ agendan. Glöm bara inte att stÀnga av under natten
Har ungefÀr samma erfarenhet, förvÄnansvÀrt praktisk funktion i mÄnga lÀgen! En anledning till att jag har klocka Àr att inte behöva fippla med mobilen, men detta Àr ju ett steg lÀngre sÄ att sÀga. T.ex. skönt att inte behöva bryta ögonkontakt om man sitter i ett möte.Den bÀsta och mest anvÀndbara funktionen av alla pÄ en G-Shock Àr signalen för ny heltimme (förutom det uppenbara att visa rÀtt tid). Jag fattade inte grejen med den funktionen innan jag av misstag aktiverade funktionen. Nu har den rÀddat mig vid ett flertal tillfÀllen. Möten som jag annars missat, möten dÀr tiden Àr slut (för att inte dra över), nÀr ungarna ska cykla till skolan, nÀr jag behöver ta en benstrÀckare efter att ha suttit för lÀnge framför datorn, listan kan göras lÄng.
Vad Àr er erfarenhet av funktionen? AnvÀnder ni den eller upplever ni den bara som störande?
Har tÀnkt exakt samma sak, vore en bra produktutveckling. PÄ tal om GBX:en, vore det inte fantastisk om dom kunde göra en retro variant i ett traditionellt square case med bantade funktioner (typ GX-56)? MIPs displayen verkar ju grymt bra, men notifieringar och steptracker klarar sig nog mÄnga utan.Jag tÀnkte faktiskt precis pÄ det, att det skulle vara praktiskt med ett automatiskt nattlÀge sÄ att man slipper höra pipandet hela dygnet. Det kanske gÄr att ordna pÄ nyare modeller som t.ex. GBX/GBD?
Framförallt mer vilsamt Jag har fortfarande inte haft en tough solar som dött för mig, sÄ varför oroa sigDet Àr mer spÀnnande utan
Den bÀsta och mest anvÀndbara funktionen av alla pÄ en G-Shock Àr signalen för ny heltimme (förutom det uppenbara att visa rÀtt tid). Jag fattade inte grejen med den funktionen innan jag av misstag aktiverade funktionen. Nu har den rÀddat mig vid ett flertal tillfÀllen. Möten som jag annars missat, möten dÀr tiden Àr slut (för att inte dra över), nÀr ungarna ska cykla till skolan, nÀr jag behöver ta en benstrÀckare efter att ha suttit för lÀnge framför datorn, listan kan göras lÄng.
Fantastisk matchning av klockan vs fingrarnaKalkstensmontering.
Har alltid stÀngt av timljudet dÄ jag inte har förstÄtt funktionen. FÄr testa att sÀtta pÄ den framöver
Fantastisk matchning av klockan vs fingrarna
Det skulle rÀckt med en "LÄg varnings ikon".Framförallt mer vilsamt Jag har fortfarande inte haft en tough solar som dött för mig, sÄ varför oroa sig
PÄ Ànnu mera tal om GBX-100... Varför Àr den redan slut överallt? Den kom ju precis...Har tÀnkt exakt samma sak, vore en bra produktutveckling. PÄ tal om GBX:en, vore det inte fantastisk om dom kunde göra en retro variant i ett traditionellt square case med bantade funktioner (typ GX-56)? MIPs displayen verkar ju grymt bra, men notifieringar och steptracker klarar sig nog mÄnga utan.
Hög efterfrÄgan i kombination med COVID-19 (=lÀgre produktion och försvÄrad distribution) ? De var rÀtt svÄra att fÄ tag i Àven i andra lÀnder i samband med lanseringen och Àr till viss del fortfarande det sÄ vitt jag vet.PÄ Ànnu mera tal om GBX-100... Varför Àr den redan slut överallt? Den kom ju precis...
Helt ny modell. Jag tror inte det tillverkats speciellt mÄnga i första batchen.PÄ Ànnu mera tal om GBX-100... Varför Àr den redan slut överallt? Den kom ju precis...
GBX/GBD/GPR och BT square Àr faktiskt rÀtt bra som negativa.Kom pÄ att denna Àr negativ, fast med bra lÀsbarhet.
Ska ocksÄ börja testa detta. :-D
GW-M5610-1ER Àr en no-brainer. Köp! Finns i princip inga fel eller brister. För priset sÄ Àr det inget att tveka pÄ. Tycker den har en grym retrokÀnsla över sig.
GBX/GBD/GPR och BT square Àr faktiskt rÀtt bra som negativa.
En kompis till mig... Sa att man kan ha bÄde Casioak OCH minst en 5610 och ett gÀng GW-B5600Jag var sjukt nÀra för nÄgon vecka sedan men det blev en CasiOak istÀllet. SmekmÄnad Àn sÄ lÀnge sÄ det ger ju mig tid att vela lite till
Visst Àr det sÄ men dÄ Àr man ju tyvÀrr lÄst till ganska stora klockor. Jag har inga problem att bÀra Frogman eller andra större modeller men upplevde att GBX-100 kÀndes oproportionerligt stor och tycker att BT square Àr en rimlig kompromiss. Förhoppningsvis kommer MIP-displayen att anvÀndas i fler modeller framöver men jag tycker ÀndÄ att BT-modellerna har en helt OK lÀsbarhet jÀmfört med övriga negativa.Bt square Àr ok men det Àr stor skillnad mot gpr och gbx.
Den hÀr trÄden var nog inte sÄ bra för mig. Oktober mÄnads inköp