• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Detta har jag vÀntat pÄ i minst 20 Är:) Om silvermodellen gÄr loss pÄ under 7000kr och den ser ut som pÄ bilderna IRL sÄ blir det ett köp.
Hallelujah sÄ hÀr exalterad har jag inte varit sedan julafton 1983;)

Detta har jag vÀntat pÄ i minst 20 Är:) Om silvermodellen gÄr loss pÄ under 7000kr och den ser ut som pÄ bilderna IRL sÄ blir det ett köp.
Hallelujah sÄ hÀr exalterad har jag inte varit sedan julafton 1983;)
Enligt Casio sjÀlva kommer den ju att kosta 5998 SEK i butik sÄ det Àr bara att bestÀlla :)
Tror sÀkert att forumsponsorn Klockmaster Globen tar emot förbokningar om du vill sÀkra ett exemplar!

Enligt Casio sjÀlva kommer den ju att kosta 5998 SEK i butik sÄ det Àr bara att bestÀlla :)
Tror sÀkert att forumsponsorn Klockmaster Globen tar emot förbokningar om du vill sÀkra ett exemplar!
Vill gÀrna se kÀnna Ä klÀmma innan jag slÄr till:)
Om man fÄr tro ryktet pÄ watchuseek sÄ kommer dlc versionen bara att göras i 500 exemplar men silver/guld kommer att tillverkas i ordentliga volymer.
Blir till att lÀsa allt pÄ http://forums.watchuseek.com/f17/new-gmw-chrome-models-4613847.html framöver.

Bra fixat @Magnus (Sthlm)! Sjukt cool!
4C9B4DD6-129A-42D6-8FD9-2FFAACD01362.jpeg

Snackade med Robert pÄ KM-Globen. Han lovade ringa nÀr dom kommer :) Han fick bara mars som leverans besked...men dÄ ska den införskaffas :hungry: (den gÄr inte att boka innan dom fÄtt datum)

Tegelstensmönstret gör att man flyger rakt tillbaka till 80-talet! Jag har en GW-5610M som ocksÄ smakar lite retro men den saknar ju som bekant bÄde tegelstenarna samt screwback.
Yes, fÄr en att tÀnka pÄ Super Mario. Hade sjÀlv ocksÄ en M5610 förra Äret men den fick lÀmna dÄ jag konverterade till Screwback-sekten.
Har du koll pÄ ungefÀrligt pris pÄ DW-5635D?

Yes, fÄr en att tÀnka pÄ Super Mario. Hade sjÀlv ocksÄ en M5610 förra Äret men den fick lÀmna dÄ jag konverterade till Screwback-sekten.
Försökt hitta nÄgonting ang priset (bla pÄ WUS) men det Àr svÄrt att hitta nÄgot tillförlitligt Àn sÄ lÀnge. Hittar heller inte info om berÀknat lanseringsdatum.

Försökt hitta nÄgonting ang priset (bla pÄ WUS) men det Àr svÄrt att hitta nÄgot tillförlitligt Àn sÄ lÀnge. Hittar heller inte info om berÀknat lanseringsdatum.

Hoppas personligen pÄ runt 3k. Men det Àr klart dom kan ju bli dyrare. jag tar hellre denna Àn metall g shocken.

AlltsÄ om det Àr screwback pÄ denna sÄ mÄste man ju bara ha den.
g-shock-35th-anniversary-d-series-thumb.jpg
SÄhÀr tÀnker jag om de kommande utgÄvorna:
dw-5035d - ett mÄsteköp för mig som Ànnu inte har slagit till pÄ nÄgon vintagesquare.
dw-5735d - om den Àr screwback sÄ trillar jag nog dit.
gmw-b5000d-1er - en square helt i stÄl! Vilken dröm. Men troligen alldeles för blank finish för mig. KÀnns som pass just nu.
gmw-b5000tfg-9er - guld? Pass.
GMWB5000TFC - grym. StÄl. RÀtt fÀrg. Men $1200 och 500 ex? Pass.
Ingen stÄlsquare för mig den hÀr omgÄngen mao. Jag fÄr hoppas pÄ fler modeller...

Gruppköp pÄ DW-5035D nÄgon? Jag börjar bli mer och mer sugen...
Helt klart pÄ. Har dock ingen aning om hur sÄnt brukar gÄ till.
SÄg först nu att bÄde dw5035d och dw5735d har modul 3421 enligt pacparts. dw5735c som inte Àr screwback (vÀl?) har syskonet 3229. Det borde vÀl bÄda gott för att samtliga 35d Àr screwbacks?

Blev lite inspirerad av följande trÄd pÄ wus och funderar nu pÄ att sÀtta ihop en egen franken-5030:
http://forums.watchuseek.com/f17/my-self-build-dw-5030-project-4608887.html

Jag har en dw5600m-4 (orange) och -2 (blÄ) som jag "fyndade" nÄgon gÄng med oklart syfte. Den ena har enbart tjÀnstgjort som tandborstetimer Ät treÄringen och den andra fick följa med pÄ gymmet en gÄng. SÄ nÄgon av de modulerna (3229) tÀnkte jag anvÀnda.

NÄgra förslag pÄ vilket armband och bezel som skulle passa? Och Àr det nÄgon hÀr som har erfarenhet av att handla delar frÄn pacparts? Blir det billigare Àn frÄn Sverige?

Blev lite inspirerad av följande trÄd pÄ wus och funderar nu pÄ att sÀtta ihop en egen franken-5030:
http://forums.watchuseek.com/f17/my-self-build-dw-5030-project-4608887.html

Jag har en dw5600m-4 (orange) och -2 (blÄ) som jag "fyndade" nÄgon gÄng med oklart syfte. Den ena har enbart tjÀnstgjort som tandborstetimer Ät treÄringen och den andra fick följa med pÄ gymmet en gÄng. SÄ nÄgon av de modulerna (3229) tÀnkte jag anvÀnda.

NÄgra förslag pÄ vilket armband och bezel som skulle passa? Och Àr det nÄgon hÀr som har erfarenhet av att handla delar frÄn pacparts? Blir det billigare Àn frÄn Sverige?

Hör gÀrna av dig om det blir bestÀllning. Jag har lite grejer jag vill ha dÀrifrÄn sÄ kan vi splitta frakten.

Tillbaka
Topp