Haha! Nog lika bra. Ingen aning om vad jag skulle med den till. Men den sÄg rÀtt kul ut!Fasen ta mig eller??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Haha! Nog lika bra. Ingen aning om vad jag skulle med den till. Men den sÄg rÀtt kul ut!Fasen ta mig eller??
Det var ju det den gjorde. Tror den kommer göra sig bland klockorna.Haha! Nog lika bra. Ingen aning om vad jag skulle med den till. Men den sÄg rÀtt kul ut!
GRATTIS! Den Àr fin. Nytt band/bezel pÄ den dÀr sÄ har du en vinnare.
Ett sÄlt hÀr erbjudande gÄr inte att tacka nej till
Tack! Yes, en klar kandidat för moddning Screwback Àr alltid trevligt.GRATTIS! Den Àr fin. Nytt band/bezel pÄ den dÀr sÄ har du en vinnare.
Har du köpt en igen, ha ha! à ngrade du försÀljningen?
Japp, dÄ dom börjar försvinna frÄn marknaden...sÄ fick det bli en nyHar du köpt en igen, ha ha! à ngrade du försÀljningen?
Har för mig att jag sett en G-Shock med stegrÀknare. Finns det? Isf vilka modeller Àr det som gÀller?
Ett sÄlt hÀr erbjudande gÄr inte att tacka nej till
Ska jag vara helt Àrligt sÄ lÀgger jag lite för mycket tid pÄ att bevaka auktioner ocksÄFasen vad roliga/bra prissatta grejer du hittar pÄ tratten dÄ !
Mudmaster (GGB100) harHar för mig att jag sett en G-Shock med stegrÀknare. Finns det? Isf vilka modeller Àr det som gÀller?
Tack!Jag vet iaf att GBA-800-1AER har det, finns sÀkert flera! https://www.gshock.com/technology/gba800
Ska jag vara helt Àrligt sÄ lÀgger jag lite för mycket tid pÄ att bevaka auktioner ocksÄ
Trist att vÀnta. RÀkna med att den blir liggandes i Sverige i ett par veckor ocksÄFinns betydligt sÀmre saker att sysselsÀtta sig med tycker jag
SjÀlv sÄ sitter jag fortfarande och vÀntar pÄ min screwback, ingen uppdatering sen den skickades frÄn Japan för en vecka sedan
Trist att vÀnta. RÀkna med att den blir liggandes i Sverige i ett par veckor ocksÄ
Var köper man bezelkit? Ăr det tiktox som gĂ€ller?
HÀr har du enHar för mig att jag sett en G-Shock med stegrÀknare. Finns det? Isf vilka modeller Àr det som gÀller?
HÀr Àr jÀmförelse mellan B5600 och B5000 glas. B5600 Àr mindre pÄ alla dimensioner, men framförallt pÄ höjden. Varför det Àr sÄ nÀr skillnaden Àr sÄ liten vÄgar jag inte uttala mig om. Glaspackningen Àr mycket mindre pÄ B5600 ocksÄ, vilket Àr rimligt eftersom boetten ger med sig lite. Dock inte vÀrre Àn att B5000-glaset fÄr plats. Det skulle nog gÄ rÀtt bra att anvÀnda kortsidorna av glaspackningen och nÄgon droppe lim pÄ rÀtt stÀllen. Synd pÄ vattentÀtheten dock.Ja, drog frÄgan i dm till honom, Äterkommer med svaret
Glaset Àr tydligen bÄde för högt och för smalt
Inte vÀrre Àn att det krÀvdes en del trixande med packningen, sÄ han var ganska skeptisk till vattentÀtheten
Jag fÄr vÀl se vilken lösning det blir för att fÄ glaset pÄ plats (för det Àr redan bestÀllt ). UV-lim kÀnns som en tÀnkbar lösning...
Tack som fan för bra bilder Jag uppfattade ocksÄ att man fick tÀlja i packningen och bara behÄlla sidorna. Ett lÀttflytande UV-lim borde funka för att fÄ fast det, eller loctite. Man fÄr vÀl provtrycka den efter för att se om man vÄgar diska med denHÀr Àr jÀmförelse mellan B5600 och B5000 glas. B5600 Àr mindre pÄ alla dimensioner, men framförallt pÄ höjden. Varför det Àr sÄ nÀr skillnaden Àr sÄ liten vÄgar jag inte uttala mig om. Glaspackningen Àr mycket mindre pÄ B5600 ocksÄ, vilket Àr rimligt eftersom boetten ger med sig lite. Dock inte vÀrre Àn att B5000-glaset fÄr plats. Det skulle nog gÄ rÀtt bra att anvÀnda kortsidorna av glaspackningen och nÄgon droppe lim pÄ rÀtt stÀllen. Synd pÄ vattentÀtheten dock.
Ingen mod alls. Knyckte solcellen frÄn denna för att ersÀtta den jag sprÀckte i min Porter-mod stÄlis. SÄ nu har jag den sprÀckta i denna istÀllet, som fÄr bli reservdelsbank eller nÄt.Tack som fan för bra bilder Jag uppfattade ocksÄ att man fick tÀlja i packningen och bara behÄlla sidorna. Ett lÀttflytande UV-lim borde funka för att fÄ fast det, eller loctite. Man fÄr vÀl provtrycka den efter för att se om man vÄgar diska med den
*vad Àr det för mod du ger dig pÄ?
Ah du satte det överblivna glaset pÄ resin? Briljant! LÀr bli skit snyggt med svart gummi!HÀr Àr jÀmförelse mellan B5600 och B5000 glas. B5600 Àr mindre pÄ alla dimensioner, men framförallt pÄ höjden. Varför det Àr sÄ nÀr skillnaden Àr sÄ liten vÄgar jag inte uttala mig om. Glaspackningen Àr mycket mindre pÄ B5600 ocksÄ, vilket Àr rimligt eftersom boetten ger med sig lite. Dock inte vÀrre Àn att B5000-glaset fÄr plats. Det skulle nog gÄ rÀtt bra att anvÀnda kortsidorna av glaspackningen och nÄgon droppe lim pÄ rÀtt stÀllen. Synd pÄ vattentÀtheten dock.
Jag hoppades att det skulle funka, men avstod.Ah du satte det överblivna glaset pÄ resin? Briljant! LÀr bli skit snyggt med svart gummi!
Man undrar hur gamla alla dom dÀr lösningarna som dyker upp Àr? Appar is da shitFör er som har en radiosynkad klocka som bara funkar i Japan eller helt enkelt har taskig mottagning.
HÀr Àr den geekigaste lösningen nÄgonsin. Bygg en egen sÀndare!
https://github.com/hzeller/txtempus
I am living in a country where there is no DCF77 sender nearby for my European radio controlled wristwatch to get its time. This vintage Junghans Mega doesn't have any buttons to set the time, so to bring it back to life, I built my own 'transmitter', taking the NTP time of a Raspberry Pi and generating a modulated signal via GPIO pins to then magnetically couple it into the watch ferrite.
Since many other long-wave time stations around the world use similar concepts of sending amplitude modulated time, other time services have been added.
This program is useful if you have a clock that otherwise does not get any reception.
Haha, I love it! Appar med nÄgon tramsig övertonsoljud Àr ju hemskt, bara hemskt!Man undrar hur gamla alla dom dÀr lösningarna som dyker upp Àr? Appar is da shit