Ha ha, kanske snarare tvĂ€rtom att jag borde smutta mer pĂ„ lördagsvinet sĂ„ att denna trĂ„kattityd löses upp!Har Ni redan smuttat pĂ„ lördagsvinet? Max 7 stycken?!? Madre mĂa!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ha ha, kanske snarare tvĂ€rtom att jag borde smutta mer pĂ„ lördagsvinet sĂ„ att denna trĂ„kattityd löses upp!Har Ni redan smuttat pĂ„ lördagsvinet? Max 7 stycken?!? Madre mĂa!
STN-displayen som bland annat sitter i stÄlisarna upplever jag som helt ok gÀllande lÀsbarhet. Vet inte om de Àven sitter i BT-modellerna av 5600. Men jag upplever de displayerna som sÀmre Àn stÄlmodellerna.
Jag beklagade mig över att jag inte hade en g-shock som passade till skjorta. SÄ skaffade tvÄ dw-5600. Gillar denna svarta, men den negativa displayen lÀmnar en hel del att önska gÀllande lÀslighet.
Finns det andra varianter av negativ display som Àr lite enklare att lÀsa av nÀr man inte sitter i direkt solljus?
STN-displayen som bland annat sitter i stÄlisarna upplever jag som helt ok gÀllande lÀsbarhet. Vet inte om de Àven sitter i BT-modellerna av 5600. Men jag upplever de displayerna som sÀmre Àn stÄlmodellerna.
Ăr det maximal lĂ€sbarhet man Ă€r ute efter sĂ„ Ă€r GBX-100 i en klass för sig.Jag förstĂ„r. Och stĂ„lisar det Ă€r GMW-B5000 vi snackar dĂ„? SĂ„ man gör inte bort sig om man köper en negativ stĂ„lis?
Men vad Àr detta och varför poster du inte mer bilderFick bli ett glas skumpa nÀr paketet med min nya ögonsten ramlade in. Bara originaldelar och i galet skick. Troligtvis en av fÄ med originalplast kvar pÄ boettlocket
Aldrig gjort sjĂ€lv men glas och packning Ă€r det som behövs. Vad ska du byta till vad?Jag Ă€r lite sugen pĂ„ att byta glas pĂ„ en av min gw- b5600. Ăr det nĂ„gon (@Fujoor ?) som gjort detta tidigare? Jag tĂ€nkte köpa ett glas och en packning, men Ă€r det nĂ„got mer man bör inhandla?
Men vad Àr detta och varför poster du inte mer bilder
Funderar pÄ ett "porterglas" till antingen den gula eller negativa displayen. Blev inspirerad av Luc Alberts modAldrig gjort sjÀlv men glas och packning Àr det som behövs. Vad ska du byta till vad?
Jag skulle inte svÀra pÄ att det behövs packning, men den kostar sÄ lite att det nog Àr vÀrt det. Jag kollade inte sÄ noga, men Àr det exakt samma dimension pÄ glasen? Plast vs Mineralglas.Funderar pÄ ett "porterglas" till antingen den gula eller negativa displayen. Blev inspirerad av Luc Alberts mod
Sjukt bra eller hur. En porter med gummi bezel vore guld. Han hintade om att det inte var super enkel mod. Tror inte det bara Àr att pressa?Funderar pÄ ett "porterglas" till antingen den gula eller negativa displayen. Blev inspirerad av Luc Alberts mod
Var i landet finns du? I Uppsala har jag vĂ€ldigt svĂ„rt att synka. Lösningen Ă€r en app som heter clock wave.HallĂ„ I trĂ„den. Ăr en ny Ă€gare av en G-Shock 5610 multiband. Den verkar ha problem med att synka med radiosignalen? Ăr det nĂ„gon som har samma problem eller vet om man kan Ă„tgĂ€rda det?
Finns i Stockholm och provade appen men dÄ hamnade jag en timme efter men det var kanske nÄgon instÀllning jag missade. Har du aldrig lyckats synka?Var i landet finns du? I Uppsala har jag vÀldigt svÄrt att synka. Lösningen Àr en app som heter clock wave.
Finns i Stockholm och provade appen men dÄ hamnade jag en timme efter men det var kanske nÄgon instÀllning jag missade. Har du aldrig lyckats synka?
Tackar! Ska prova detta.Du mÄste stÀlla /aktivera DST. Det gör du genom att hÄlla in övre/vÀ knapp och blÀddra dig fram till DST instÀllningen genom att trycka pÄ nedre /vÀ knapp.
Alla glasen Àr mineral vill jag tro, och dimensionerna pÄ boetterna Àr ocksÄ samma förutom knapparna som Àr större pÄ Portern, men det Àr inget som spelar roll i detta fall, men möjligen Àr dimensionerna pÄ glasen inte helt lika...Jag skulle inte svÀra pÄ att det behövs packning, men den kostar sÄ lite att det nog Àr vÀrt det. Jag kollade inte sÄ noga, men Àr det exakt samma dimension pÄ glasen? Plast vs Mineralglas.
Ja, jag lÀste att det inte var helt okomplicerat, lite dÀrför jag frÄgade. Men det kanske var för att det var en modul, en boett, ett glas och slutligen en bezel och band. Allt ifrÄn olika modeller... Jag tÀnker nÀrmast pÄ om det Àr nÄgot dubbelglas för solpanelen eller liknande, men det ska det vÀl inte vara pÄ B5600? Glas och packning ca 400kr skickat och klart, jag tÀnker mer som en 5610:a med Bt modul, och skulle det se bra ut med den negativa Àr det dessutom den "bra" negativa.Sjukt bra eller hur. En porter med gummi bezel vore guld. Han hintade om att det inte var super enkel mod. Tror inte det bara Àr att pressa?
Ja och negativt lÀr se grymt ut. Men ska du inte frÄga Luc? Han Àr vÀldigt hjÀlpsam.Alla glasen Àr mineral vill jag tro, och dimensionerna pÄ boetterna Àr ocksÄ samma förutom knapparna som Àr större pÄ Portern, men det Àr inget som spelar roll i detta fall, men möjligen Àr dimensionerna pÄ glasen inte helt lika...
Ja, jag lÀste att det inte var helt okomplicerat, lite dÀrför jag frÄgade. Men det kanske var för att det var en modul, en boett, ett glas och slutligen en bezel och band. Allt ifrÄn olika modeller... Jag tÀnker nÀrmast pÄ om det Àr nÄgot dubbelglas för solpanelen eller liknande, men det ska det vÀl inte vara pÄ B5600? Glas och packning ca 400kr skickat och klart, jag tÀnker mer som en 5610:a med Bt modul, och skulle det se bra ut med den negativa Àr det dessutom den "bra" negativa.