• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Yes! Mitt paket hade inte försvunnit :D Nu fÄr vi dock vÀnta pÄ att PostNord ska tullhantera det innan jag fÄr hem min screwback och MR-G :meh:

Screenshot_20201010-183037~2.jpg

Hur fungerar de olika motiven i bakgrundsbelysningen? Jag kom att tĂ€nka pĂ„ det igĂ„r nĂ€r jag tĂ€nde belysningen pĂ„ min ARR och antar att det Ă€r nĂ„got slags urklipp ur ett lager plastfilm som gör att den endast genomlyses i vissa partier men det skulle vara kul att se en bild pĂ„ hur det ser ut i slaktat tillstĂ„nd dĂ€r lagret syns. Är det nĂ„gon som kĂ€nner till om det finns nĂ„gon sĂ„dan bild/video? :)

Jag tror inte att det Àr sÄ lÀtt tyvÀrr. Det som kanske kan ske att lÄgan falnar och dör ut, inte att den för alltid brinner pga MRG. Och det Àr ju ett trÄkigt slut...
SÄ var det för mig nÀr jag skaffade min första Speedmaster. Det var noll rotation i klocklÄdan under sex mÄnader och det i sin tur innebar knappt nÄgon tid alls pÄ Klocksnack, för vad skulle man snacka om - samma klocka dag ut och dag in?

Nu för tiden behÄller jag alltid minst en grail samtidigt som jag flippar lite billigare klockor parallellt. Det hÄller intresset vid liv :)

Jag tror inte att det Àr sÄ lÀtt tyvÀrr. Det som kanske kan ske att lÄgan falnar och dör ut, inte att den för alltid brinner pga MRG. Och det Àr ju ett trÄkigt slut...

Jag försöker bredda min hobby för att fÄ lite balans. Och Àn sÄ lÀnge gillar jag fortfarande klockor, kanske inte lika extremt hÄrt och intensivt som i början men glöden lever kvar. Satsar man 100% pÄ en hobby tror jag man till slut kan rÄka ut för lite "utbrÀndhet".

Hur fungerar de olika motiven i bakgrundsbelysningen? Jag kom att tĂ€nka pĂ„ det igĂ„r nĂ€r jag tĂ€nde belysningen pĂ„ min ARR och antar att det Ă€r nĂ„got slags urklipp ur ett lager plastfilm som gör att den endast genomlyses i vissa partier men det skulle vara kul att se en bild pĂ„ hur det ser ut i slaktat tillstĂ„nd dĂ€r lagret syns. Är det nĂ„gon som kĂ€nner till om det finns nĂ„gon sĂ„dan bild/video? :)

Ja jag tror det Àr nÄgot man kan modda sjÀlv med plastfilm. Tror jsg har sett det pÄ Youtube.

• Like
Reactions: HSK
Jag försöker bredda min hobby för att fÄ lite balans. Och Àn sÄ lÀnge gillar jag fortfarande klockor, kanske inte lika extremt hÄrt och intensivt som i början men glöden lever kvar. Satsar man 100% pÄ en hobby tror jag man till slut kan rÄka ut för lite "utbrÀndhet".

SÄ Àr typ alla mina intressen. Periodare om nÄgot. Snöade in pÄ psytrance och att arrangera raves. Gjorde det hÄrt i ca 10 Är. Nu börjar jag hitta tillbaka att iaf producera musik igen och spela live.
Periodklottrare ocksÄ dÄ jag i perioder mÄlar mycket graffiti för att i andra perioder pyssla med annat.
Men det Àr alltid all in vad som Àn görs.

Ibland undrar jag om klockintresset funkar lite som en snuttefilt för mig. Det Àr behagligt att köpa en klocka dÄ och dÄ nÀr jag istÀllet kanske borde ta tag i gamla drömmar pÄ riktigt som att börja flyga paragliding till exempel.

SÄ var det för mig nÀr jag skaffade min första Speedmaster. Det var noll rotation i klocklÄdan under sex mÄnader och det i sin tur innebar knappt nÄgon tid alls pÄ Klocksnack, för vad skulle man snacka om - samma klocka dag ut och dag in?

Nu för tiden behÄller jag alltid minst en grail samtidigt som jag flippar lite billigare klockor parallellt. Det hÄller intresset vid liv :)

SjÀlv sÄ skulle jag fÄ Ängest av att inte anvÀnda min grail dÄ dessa oftast kostar en slant :hilarious:

Men vi fÄr la se, tycke och smak utvecklas stÀndigt nÀr man hÀnger hÀr :)

Har inte varit aktiv hÀr pÄ ett tag, har provat lite annat Àn GShock. Har gÄtt sÄdÀr mÄste jag sÀga, ömsom vin, ömsom vatten.
Men har i alla fall kommit fram till att jag nog trivs allra bÀst hÀr.
Efter mycket funderande fram och tillbaka beslutade jag dÀrför att det var den hÀr jag helst vill ha. Hoppas det hÄller i sig.
- Fler bilder kommer naturligtvis framöver :)
95DC2100-C004-411A-8392-E0890B202CD1.jpeg

Har hittils inte behövt vÀnta överdrivet lÀnge pÄ att PostNord ska behaga slÀppa paketet. Men dÄ jag vill ha paketet NU sÄ lÀr dom sitta pÄ det lÀnge :drowning:
Ja det var inte tiden jag reagerade pÄ, tyckte bara att texten var sÄ himla kul.
Det gÄr inte att sÀga en tid, paketet Àr hos postnord. Det kan komma imorgon eller nÀsta vecka. :hilarious: Underbart!

Tillbaka
Topp