• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Har inte varit aktiv hÀr pÄ ett tag, har provat lite annat Àn GShock. Har gÄtt sÄdÀr mÄste jag sÀga, ömsom vin, ömsom vatten.
Men har i alla fall kommit fram till att jag nog trivs allra bÀst hÀr.
Efter mycket funderande fram och tillbaka beslutade jag dÀrför att det var den hÀr jag helst vill ha. Hoppas det hÄller i sig.
- Fler bilder kommer naturligtvis framöver :)
95DC2100-C004-411A-8392-E0890B202CD1.jpeg
Öppna locket! :woot:

Har inte varit aktiv hÀr pÄ ett tag, har provat lite annat Àn GShock. Har gÄtt sÄdÀr mÄste jag sÀga, ömsom vin, ömsom vatten.
Men har i alla fall kommit fram till att jag nog trivs allra bÀst hÀr.
Efter mycket funderande fram och tillbaka beslutade jag dÀrför att det var den hÀr jag helst vill ha. Hoppas det hÄller i sig.
- Fler bilder kommer naturligtvis framöver :)
95DC2100-C004-411A-8392-E0890B202CD1.jpeg
Kul! Har Àven saknat bilder pÄ din grymma Porter:)

Jag försöker bredda min hobby för att fÄ lite balans. Och Àn sÄ lÀnge gillar jag fortfarande klockor, kanske inte lika extremt hÄrt och intensivt som i början men glöden lever kvar. Satsar man 100% pÄ en hobby tror jag man till slut kan rÄka ut för lite "utbrÀndhet".
Hur breddar du hobbyn? Olika mÀrken pÄ klockor eller rentutav andra aktiviteter Àn klocknörderi :nailbiting:

Hur breddar du hobbyn? Olika mÀrken pÄ klockor eller rentutav andra aktiviteter Àn klocknörderi :nailbiting:

Tja, jag försöker hÄlla igÄng med vikttrÀning, datorintresse mm, vilka hobbies jag alltid haft men engagemanget har varit som en berg och dal-bana pÄ alla. Just nu kÀnns det rÀtt balanserat. GÄr den ena ner lite gÄr den andra upp lite. RÀtt skönt. Det vore nÀmligen trist om de relativt fÄ intressen man har skulle dala samtidigt! Vad gör man dÄ liksom. Hemska tanke.
Är dock inte sugen pĂ„ att testa nĂ„t helt nytt typ vindsurfing och dylikt. :)

Andra hobbyn jag brunnit för (för typ 20 Är sedan) Àr dykning men det kÀnns inte aktuellt pÄ nÄt sÀtt idag. SÄ oerhört mÄnga mans-timmar som gÄr Ät att iordningstÀlla utrustning, Äka till nÄt dykcenter, fylla flaskan, bÀra i grejerna i bÄten, Äka ut 1 timme med en dieselstinkande bÄt, krÀnga i sig en jobbig torrdrÀkt och all utrustning för att sen dyka 40 min i grumligt och kallt vatten, ta diselstinkande bÄten tillbaka till dykentret, lasta av alla grejer, skölja med vatten bÀra allt till bilen osv. Ryser bara jag tÀnker pÄ det och fascineras av hur mycket ork man hade för 20 Är sedan. Enklare som sagt att klicka hem en dykarklocka istÀllet :)

Men du som jobbar med helikopter, Àr du inte sugen pÄ att testa andra av de fyra elementen, t ex vatten?

Lustigt.. TĂ€nkte faktiskt detsamma i morse.:D
@S.L MÄndagstrött??;)

har blivit en vana att se en (oftast g-shock) pÄ 5.18 snÄret... klart man reagerar nÀr det lÀggs pÄ en halvtimme liksom :)

Bra att nÄgra Àr vakna idag, jag var det ju som synes inte...
Aktiverade fel larm igÄr kvÀll sÄ vÀcktes en halvtimma försent av hustruns dito, jobbig start pÄ veckan. :wtf:

Tillbaka
Topp