• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

87DCC3EA-B42C-49D1-8D5A-C3C3AE0B3C7E.jpeg

Och jÀdrigt tung :O

Absolut :) hyfsat likvÀrdig skulle jag sÀga, Àven om MR-G ser lite smalare ut.

IMG_20201014_224759.jpg

PS: om nÄgon har en bezelskruv över fÄr den gÀrna om:a mig, lovar att skruva i den ordentligt :facepalm:
Ouf dom dÀr Àr super svÄr hittade och riktigt eftertraktade! BÀst att du letar upp den igen. Annars blir det att bestÀlla am skruvar frÄn samma stÀlle du bestÀllde am bezel:)

SÄg denna pÄ blocket nyss, vill poÀngtera att trots att det Àr mina bilder (nÄgon kanske kÀnner igen dem frÄn K&S) Àr det ej jag som sÀljer utan nya Àgaren som vill tjÀna en hundring. Klockan Àr ej i absolut nyskick som han skriver, den Àr i fint skick absolut men metallkeepern har repor och bezeln har nÄgot blankt hörn efter skav.

931436962ac8f67ad49c9a339f75d85e.png

Är det bĂ€sta att lĂ„ta klockan ligga pĂ„ fönsterbrĂ€dan och fĂ„ solljus eller under en lampa?
DDC04C6B-5B8E-4218-A655-F2AAA0F6D1C0.jpeg

Jag upplever att stÄl inkl titan vÀrms upp mycket fort i bÄde solljus och under en stark lampa. Solljus laddar ju fortast men se upp sÄ att klockan inte blir sÄ varm. Höstens temperaturer rÄder vÀl bot pÄ det till en viss del. Jag föredrar iaf mulet vÀder.

Har du en led lampa som inte blir varm hade jag testat det först. Och förstÄs nÀr det vankas dagsljus.

GPS Àr den pÄ? Den drar mycket batteri. Jag har stÀngt av den pÄ min.

Jag upplever att stÄl inkl titan vÀrms upp mycket fort i bÄde solljus och under en stark lampa. Solljus laddar ju fortast men se upp sÄ att klockan inte blir sÄ varm. Höstens temperaturer rÄder vÀl bot pÄ det till en viss del. Jag föredrar iaf mulet vÀder.

Har du en led lampa som inte blir varm hade jag testat det först. Och förstÄs nÀr det vankas dagsljus.

GPS Àr den pÄ? Den drar mycket batteri. Jag har stÀngt av den pÄ min.

Stort tack för ett mycket utförligt svar 🙏😊. FrĂ„gan Ă€r hur lĂ„ng tid det tar att ladda klockan full? Brukar du lĂ€gga klockan pĂ„ fönsterbrĂ€dan eller har du nĂ„got bĂ€ttre tips? Nje har ingen bra LED-lampa tyvĂ€rr. Jag tror inte min har nĂ„gon GPS 😊.

Stort tack för ett mycket utförligt svar 🙏😊. FrĂ„gan Ă€r hur lĂ„ng tid det tar att ladda klockan full? Brukar du lĂ€gga klockan pĂ„ fönsterbrĂ€dan eller har du nĂ„got bĂ€ttre tips? Nje har ingen bra LED-lampa tyvĂ€rr. Jag tror inte min har nĂ„gon GPS 😊.

FönsterbrÀdan fungerar ju ypperligt. Men som sagt, lÄt inte solen skina pÄ den i timmar utan kontroll utan kÀnn pÄ den dÄ och dÄ för att se hur vÀrmeutvecklingen Àr. Min var halvfull circus, och det tog nÄgra dagar innan den blev full. > DÄ hade jag inte den vid fönstret i timtals utan laddade nÄgon timma hÀr, nÄgon timma dÀr.

FönsterbrÀdan fungerar ju ypperligt. Men som sagt, lÄt inte solen skina pÄ den i timmar utan kontroll utan kÀnn pÄ den dÄ och dÄ för att se hur vÀrmeutvecklingen Àr. Min var halvfull circus, och det tog nÄgra dagar innan den blev full. > DÄ hade jag inte den vid fönstret i timtals utan laddade nÄgon timma hÀr, nÄgon timma dÀr.

Stort tack igen 👏🙌😃.

Tillbaka
Topp