• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_20201025_090826.jpg

MR-G. Enda klockan i min samling som stÀller om till normaltid automatiskt. Vad mer kan man önska?
IMG_20201025_073346-01.jpeg
Jag har aldrig fattat hur DST fungerar pĂ„ mina G-shocks. Jag brukar stĂ€lla in DST pĂ„ auto och hemstad till Stockholm men Ă€ndĂ„ stĂ€ller de inte om sig? đŸ€” De hade i och för sig inte synkat men det borde vĂ€l inte spela nĂ„gon roll dĂ„ jag antar att det Ă€r en kalenderfunktion?

Har dock för mig att tidigare G-shocks jag haft till och med synkade utan att det Àndrades sÄ det kanske bara Àr jag som har gjort fel men man tycker ju att auto skulle vara just det, en automatisk Àndring av DST nÀr det krÀvs.

MR-G. Enda klockan i min samling som stÀller om till normaltid automatiskt. Vad mer kan man önska?
IMG_20201025_073346-01.jpeg

Jag har aldrig fattat hur DST fungerar pĂ„ mina G-shocks. Jag brukar stĂ€lla in DST pĂ„ auto och hemstad till Stockholm men Ă€ndĂ„ stĂ€ller de inte om sig? đŸ€” De hade i och för sig inte synkat men det borde vĂ€l inte spela nĂ„gon roll dĂ„ jag antar att det Ă€r en kalenderfunktion?

Har dock för mig att tidigare G-shocks jag haft till och med synkade utan att det Àndrades sÄ det kanske bara Àr jag som har gjort fel men man tycker ju att auto skulle vara just det, en automatisk Àndring av DST nÀr det krÀvs.
Om man stĂ€ller DST pĂ„ Auto, inte On eller Off och samtidigt har rĂ€tt hemstad instĂ€llt funkar det. Tro mig, jag har aldrig haft nĂ„gra problem med mina squares med det dĂ€r. 👋😊

Rapportera

Rapportera inte

Min gw-m5610 var instÀlld pÄ daylight saving auto, men bytte inte timme i natt.

NÄgon som vet vad detta beror pÄ?

Den hade ingen received, Àr det en orsak?

Kan rapportera att min BT-modul med DST pÄ auto och BT-synk off stÀllde om inatt utan att klockan synkade mot radiomast. Jag blev sjÀlv förvÄnad! För övrigt saknar jag min MRG svÄrt och hÄrt med allt detta MRG-spammande :)

Ta bÄda, jÀmför resultat och rapportera i trÄden! :bookworm:
TyvÀrr sÄ kom det givetvis en skur precis nÀr jag skulle ut! SÄ det fÄr bli vid annat tillfÀlle. Har dock jÀmfört GBD-H1000 och Garmin Fenix 6 och det har varit liknade resultat. Förutom att man hinner gÄ ganska lÄngt innan Casion hittar satelliterna :wideyed:

• Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp