• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Även jag gör debut i trĂ„den. DĂ„ gamla DW-9100 inte överlevde batteribyte utan att bezeln sprack och gick sönder behövde jag en ny g-shock. Efter en del lĂ€sande i den hĂ€r trĂ„den bestĂ€mde Ă€ven jag mig för 5610. OsĂ€ker pĂ„ om jag ville ha lite coolare negativa displayen eller den klassiska köpte jag bĂ„da med instĂ€llningen att sĂ€lja den jag trivdes minst bra med. Har kommit fram till att jag behĂ„ller bĂ„da trots att lĂ€sbarheten pĂ„ den mörka lĂ€mnar en del att önska. Problemet med den gamla kvarstĂ„r dock. NĂ„gon som vet om/var man kan fĂ„ tag pĂ„ ny bezel?
p.s det Àr riktigt trevligt att lÀsa om och se era klockor d.s

Bilagor

• A843EE6D-6A38-4563-8E6A-6DA4C9241A6A.jpeg
    A843EE6D-6A38-4563-8E6A-6DA4C9241A6A.jpeg
    267.6 KB · Visningar: 16
Även jag gör debut i trĂ„den. DĂ„ gamla DW-9100 inte överlevde batteribyte utan att bezeln sprack och gick sönder behövde jag en ny g-shock. Efter en del lĂ€sande i den hĂ€r trĂ„den bestĂ€mde Ă€ven jag mig för 5610. OsĂ€ker pĂ„ om jag ville ha lite coolare negativa displayen eller den klassiska köpte jag bĂ„da med instĂ€llningen att sĂ€lja den jag trivdes minst bra med. Har kommit fram till att jag behĂ„ller bĂ„da trots att lĂ€sbarheten pĂ„ den mörka lĂ€mnar en del att önska. Problemet med den gamla kvarstĂ„r dock. NĂ„gon som vet om/var man kan fĂ„ tag pĂ„ ny bezel?
Jag kollade bÄde pÄ tiktox och watchtech. Den Àr ute ur sortimentet. Verkar inte ens finnas pÄ eBay. trots detta skulle jag nog sÀga att eBay Àr din bÀsta chans. Har inte sett nÄgra tredjepartstillverkare heller.

Gillar tĂ€nket med att jag köper bĂ€gge pĂ„ en gĂ„ng😁
G'na Ă€r ju riktigt prisvĂ€rda sĂ„. Muchos klockos för pesetasen👍😃

PremiÀr för mig i denna trÄd. Har snookat runt lite efter ha funnit ett behov av en G-shock. Alla klocklÄdor ska ju ha en G-shock i samlingen och jag behövde en beater. SÄ dÄ fick det bli en GW-5610. :)

Är faktiskt vĂ€ldigt positivt överraskad. Gillar squaren och det svarta och röd/orangea. Blir en bra hugga ved- och trĂ€ningsklocka. Espresso kunde den ju ta tiden pĂ„ ocksĂ„ 😎

20201110_215100.jpg

VĂ€lkommen 😁

Gillar tĂ€nket med att jag köper bĂ€gge pĂ„ en gĂ„ng😁
G'na Ă€r ju riktigt prisvĂ€rda sĂ„. Muchos klockos för pesetasen👍😃
Köpte ju bĂ„da med ursĂ€kten att en skulle sĂ€ljas, trots att jag nog innerst inne visste hur det skulle gĂ„. Mao inget annat Ă€n sjĂ€lvbedrĂ€geri. BedrĂ€geriet fortsĂ€tter nĂ€r frun undrar om jag köpt tvĂ„ klockor nĂ€r hon sett mig med bĂ„da. NĂ€rĂ„, det Ă€r samma klocka du sett, men de har en kul funktion att man kan Ă€ndra fĂ€rg pĂ„ displayen 🙈🙉🙊

Är det nĂ„gon som har erfarenhet av klockrulle och g-shock?

Jag har kommit upp i en samling nu och har ett behov av att förvara klockorna. Jag gillar klockrullarna som bestÄr av ett tyg med fickor dÀr klockorna rullas in.

DÀremot sÄ misstÀnker jag att det kanske inte fungerar att ha en sÄn med plastarmband, ens med metall dÀr spÀnnet gör att armbandet sitter ihop??

Tillbaka
Topp