• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Snygga bilder! 👍Jag skulle tro att du klarar dig betydligt lĂ€ngre Ă€n sĂ„ med tanke pĂ„ att de brukar vara vĂ€ldigt konservativa med den angivna livslĂ€ngden och mĂ„nga upplever bĂ„de det dubbla och tredubbla. Jag vet inte vad de specar för just denna modell men GBD-H1000 har jag för mig att de specade till tvĂ„ Ă„r (troligtvis betydligt lĂ€ngre i verkligheten) och dĂ„ var det om man anvĂ€nde alla funktioner frekvent.

Även om det nu mot förmodan skulle vara helt slut efter tvĂ„ Ă„r sĂ„ Ă€r det Ă€ndĂ„ ett ickeproblem med tanke pĂ„ att ett batteribyte kostar typ 150 kr. 😊
Tack! :) 📾
Eller 29kr om man gör det sjÀlv :)

Don’t worry, jag har en likadan... tracking har jag anvĂ€nt 3 ggr, tĂ€nt ljuset 1 gĂ„ng nĂ€r jag köpte den, kompassen vĂ€ldigt sĂ€llan ocksĂ„... förvĂ€ntar mig minst 4 Ă„r utan batteribyte 👍
Och tack för era svar. Det hĂ€r forumet alltsĂ„, det Ă€r fan en fröjd att hĂ€nga hĂ€r. otroligt sĂ€llan man ser dĂ„ligt bemötande pĂ„ Klocksnack :D👏

SjĂ€lvaste Darth Vader Ă€r nöjd med kvĂ€llens G😁
IMG_20201109_171437.jpg

Ni i trÄden som vet, kan man fÄ tag i brasiliansk AM-bezel Àven till denna modell? Har sjÀlv köpt till DW-5600C och vet att det Àven ska finnas till DW-5000.

Finns en portugis som sÀljes am delar, köpte frÄn hen till min Gold Speed :)

För inte sĂ„ lĂ€nge sen kĂ€ndes marknaden stendöd för 5600c. De som lĂ„g ute hĂ€r för en tusing blev knappt sĂ„lda. Är en 5200 mer sĂ€llsynt?
Ja definitivt mer ovanlig Àn 5600C. Vanligare Àn gul 5600c men ovanligare Àn den vanliga varianten. Roligare fÀrgkombo ocksÄ. Har vÀl sett ett 3-4 tal pÄ tradera hittils.

Snygga bilder! 👍Jag skulle tro att du klarar dig betydligt lĂ€ngre Ă€n sĂ„ med tanke pĂ„ att de brukar vara vĂ€ldigt konservativa med den angivna livslĂ€ngden och mĂ„nga upplever bĂ„de det dubbla och tredubbla. Jag vet inte vad de specar för just denna modell men GBD-H1000 har jag för mig att de specade till tvĂ„ Ă„r (troligtvis betydligt lĂ€ngre i verkligheten) och dĂ„ var det om man anvĂ€nde alla funktioner frekvent.

Även om det nu mot förmodan skulle vara helt slut efter tvĂ„ Ă„r sĂ„ Ă€r det Ă€ndĂ„ ett ickeproblem med tanke pĂ„ att ett batteribyte kostar typ 150 kr. 😊
Liten sidenote. GBDH-1000 har solar panel och det medföljer en laddare sĂ„ den behöver man nog inte oroa sig för, dĂ€remot GBD-100 tror jag Ă€r specad till 2 Ă„r. Jag var tvungen @HSK . Jag har aldrig sett dig ha fel om nĂ„got tidigare 😁😉

• Like
Reactions: HSK
Liten sidenote. GBDH-1000 har solar panel och det medföljer en laddare sĂ„ den behöver man nog inte oroa sig för, dĂ€remot GBD-100 tror jag Ă€r specad till 2 Ă„r. Jag var tvungen @HSK . Jag har aldrig sett dig ha fel om nĂ„got tidigare 😁😉
Tur att nĂ„gon Ă€r vaken! 😊 Helt rĂ€tt, jag syftade givetvis pĂ„ GBD-100.

PremiÀr för mig i denna trÄd. Har snookat runt lite efter ha funnit ett behov av en G-shock. Alla klocklÄdor ska ju ha en G-shock i samlingen och jag behövde en beater. SÄ dÄ fick det bli en GW-5610. :)

Är faktiskt vĂ€ldigt positivt överraskad. Gillar squaren och det svarta och röd/orangea. Blir en bra hugga ved- och trĂ€ningsklocka. Espresso kunde den ju ta tiden pĂ„ ocksĂ„ 😎

20201110_215100.jpg

PremiÀr för mig i denna trÄd. Har snookat runt lite efter ha funnit ett behov av en G-shock. Alla klocklÄdor ska ju ha en G-shock i samlingen och jag behövde en beater. SÄ dÄ fick det bli en GW-5610. :)

Är faktiskt vĂ€ldigt positivt överraskad. Gillar squaren och det svarta och röd/orangea. Blir en bra hugga ved- och trĂ€ningsklocka. Espresso kunde den ju ta tiden pĂ„ ocksĂ„ 😎

20201110_215100.jpg
VĂ€lkommen till trĂ„den👍🙂
5610an Ă€r nog sĂ„ nĂ€ra en ultimat beater man kan komma😁

Tillbaka
Topp