• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Är det nĂ„gon som har erfarenhet av klockrulle och g-shock?

Jag har kommit upp i en samling nu och har ett behov av att förvara klockorna. Jag gillar klockrullarna som bestÄr av ett tyg med fickor dÀr klockorna rullas in.

DÀremot sÄ misstÀnker jag att det kanske inte fungerar att ha en sÄn med plastarmband, ens med metall dÀr spÀnnet gör att armbandet sitter ihop??

G-shocks passar bÀst i Pelicase :)

Baklock ska ha mycket text. :)

IMG_20201112_080320.jpg

Är det nĂ„gon som har erfarenhet av klockrulle och g-shock?

Jag har kommit upp i en samling nu och har ett behov av att förvara klockorna. Jag gillar klockrullarna som bestÄr av ett tyg med fickor dÀr klockorna rullas in.

DÀremot sÄ misstÀnker jag att det kanske inte fungerar att ha en sÄn med plastarmband, ens med metall dÀr spÀnnet gör att armbandet sitter ihop??
Jag tror du har rÀtt. Det nÀrmaste Àr kanske en rulle med kuddar, som denna.
91DCDD9F-9D01-4DDA-B20A-0F97142F8748.jpeg

Är det ingen som vill lĂ€gga ett bud pĂ„ denna? En grym Square men har tvĂ„ 25th sĂ„ denna ligger bara och orkar inte med post till Japan :(

Köpte den sjÀlv för drygt 4 lax :D

Hello G-shock fans! Eller shockers kan man sĂ€ger đŸ€Ș.

behöver hjÀlp om nÄn har mkt kunskap om G-shocks. NÄn gÄng pÄ 90-talet sÄ köpte jag en G-shock. Hade den under vÀrnplikt och under utlandstjÀnst. Slet ut armbandet och fick ha den pÄ nÄn form av nato i slutet. NÄgon gÄng 2000 eller 2001 sÄ mÄste jag ha slÀngt klockan, eller den försvann i alla fall.

Har lÀnge velat ha en sÄn igen men inte hittat och inte riktigt vetat vad den hette.

Men nu har jag identifierat referensen. Det var en DW-6600C

en sÄn hÀr:
AA1AC26E-FB9D-486B-963A-333794AE892D.jpeg

De finns ju inte att köpa. Vet nÄn om det finns nÄn obskyr webshop i Japan eller nÄtt dÀr man kan finna en?

/ beastie

behöver hjÀlp om nÄn har mkt kunskap om G-shocks. NÄn gÄng pÄ 90-talet sÄ köpte jag en G-shock. Hade den under vÀrnplikt och under utlandstjÀnst. Slet ut armbandet och fick ha den pÄ nÄn form av nato i slutet. NÄgon gÄng 2000 eller 2001 sÄ mÄste jag ha slÀngt klockan, eller den försvann i alla fall.

Har lÀnge velat ha en sÄn igen men inte hittat och inte riktigt vetat vad den hette.

en sÄn hÀr:

De finns ju inte att köpa. Vet nÄn om det finns nÄn obskyr webshop i Japan eller nÄtt dÀr man kan finna en?

/ beastie

Hej och vÀlkommen!
Jag hade en likadan 6600 och nu finns de begagnade pÄ Ebay:

en sÄn hÀr:

/ beastie
@Fujoor har vĂ€l minst en sĂ„n om jag inte har helt fel😁

Hej,
UpptÀckte en morgon nÀr jag cyklade till jobbet att det blev kondens innanför displayen (ca 2-4 grader ute). Det har inte hÀnt sen dess igen, men Àr det vÀrt att provtrycka klockan (kostar mellan tummen och pekfingret) ? Eller bÀttre att köra pÄ bara och inte oroa sig dÄ det Àr en sÄdan prisvÀrd klocka.
Tack o hej! :)

Bilagor

• 20201112_194959.jpg
    20201112_194959.jpg
    379.8 KB · Visningar: 5

en sÄn hÀr:

/ beastie
Jag har t.om tvÄ :)
Fick leta ĂŒberlĂ€nge för att hitta dom :)
8CCCA76C-04EA-439A-B90E-ECD19C5A95C5.jpeg
A985064C-5814-4B9F-A81A-5235BC432050.jpeg

572A2384-E96E-4127-8CFC-7C74058C59CE.jpeg

Hej,
UpptÀckte en morgon nÀr jag cyklade till jobbet att det blev kondens innanför displayen (ca 2-4 grader ute). Det har inte hÀnt sen dess igen, men Àr det vÀrt att provtrycka klockan (kostar mellan tummen och pekfingret) ? Eller bÀttre att köra pÄ bara och inte oroa sig dÄ det Àr en sÄdan prisvÀrd klocka.
Tack o hej! :)
Det brukar kosta runt 150-300kr att göra ett trycktest sÄ inget man vanligtvis gör pÄ en klocka som kostar typ en femhundring. Jag hade kört pÄ sÄ lÀnge den hÄller och sen bytt ut den mot en ny. Jag tror inte heller att man behöver vara överdrivet nervös över kondens i en G-Shock, det Àr ju trots allt plast och gummi och det finns nog lite flex i materialet.

Snyggt.
jag kollade lite pÄ e-bay nyss och det var rÀtt saftiga priser.
ska ha lite bevakning framöver. Spontan Köpte en DW-6900-1V som plÄster pÄ sÄren nyss....
Jag skulle just föreslÄ att det finns liknande att fÄ tag i, men det Àr inte alltid det rÀcker.

Även jag gör debut i trĂ„den. DĂ„ gamla DW-9100 inte överlevde batteribyte utan att bezeln sprack och gick sönder behövde jag en ny g-shock. Efter en del lĂ€sande i den hĂ€r trĂ„den bestĂ€mde Ă€ven jag mig för 5610. OsĂ€ker pĂ„ om jag ville ha lite coolare negativa displayen eller den klassiska köpte jag bĂ„da med instĂ€llningen att sĂ€lja den jag trivdes minst bra med. Har kommit fram till att jag behĂ„ller bĂ„da trots att lĂ€sbarheten pĂ„ den mörka lĂ€mnar en del att önska. Problemet med den gamla kvarstĂ„r dock. NĂ„gon som vet om/var man kan fĂ„ tag pĂ„ ny bezel?
p.s det Àr riktigt trevligt att lÀsa om och se era klockor d.s
Av en hÀndelse sÄ rÄkade jag se den hÀr för nÄgra veckor sedan (letade egentligen efter reservdelar till en annan modell men den hÀr videon dök upp i sökresultaten)...

Jag skulle just föreslÄ att det finns liknande att fÄ tag i, men det Àr inte alltid det rÀcker.

Är det jag som gör nĂ„t galet nĂ€r jag söker i SĂ€ljes eller Ă€r det nĂ„n bugg pĂ„ hemsidan...?
Vissa annonser kommer inte upp i listan... jag vĂ€ljer ”detta forum” och skriver sökord G-Shock... senaste annonsen var frĂ„n tisdags... 🧐
Är det nĂ„gon som upplever samma problem?

Av en hÀndelse sÄ rÄkade jag se den hÀr för nÄgra veckor sedan (letade egentligen efter reservdelar till en annan modell men den hÀr videon dök upp i sökresultaten)...
Jag har sett dessa. Kontaktade dem pÄ whatsapp och frÄgade om de hade det jag behöver. Fick ett kort yes som svar. FrÄgade om kostnad 14e oktober, har fortfarande inte fÄtt svar. :(

Är det jag som gör nĂ„t galet nĂ€r jag söker i SĂ€ljes eller Ă€r det nĂ„n bugg pĂ„ hemsidan...?
Vissa annonser kommer inte upp i listan... jag vĂ€ljer ”detta forum” och skriver sökord G-Shock... senaste annonsen var frĂ„n tisdags... 🧐
DÄ Àr vi tvÄ isÄfall.. Tycker ocksÄ att sök blivit mer svÄranvÀnd/förstÄdd.
Kan ju iofs bero pĂ„ handhavandefel frĂ„n min sida 😄

Jag brukar göra tvÄ separata sökningar, en pÄ "shock" och en pÄ "casio". Ger en del irrtrÀffar men brukar tÀcka upp det mesta.

Tillbaka
Topp