• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Verktyg finns men tre hĂ€nder kan bli svĂ„rt att fĂ„ fram 😂.

Fan vad skönt för dig 🙏🙌, hĂ€r har det tyvĂ€rr blivit för mĂ„nga som köpts och sĂ„lts minst lika snabbt typ haha.
Ett tips Àr att klÀmma fast klockan i ett bord med en tving eller liknande (med lÀmpligt skydd och mÄttlig kraft, naturligtvis), sÄ slipper du sprÀtta ivÀg klockan och/eller skada skruvarna.
 
Stort tack för tipset 🙏😊, ska sova pĂ„ saken ifall det blir Porter bezel och band.
För att förtydliga ocksÄ - porter kittet Àr bara bezel och band, som Àr DLC pÄ porter istÀllet för IP som pÄ vanliga GMW. Glaset med röd rand och turkos text mÄste bytas separat om man vill ha det, och det krÀver lite mod, verktyg, kunskap och sjÀlvförtroende. Sen skiljer Àven baklocket.
För min del var jag mest ute efter det röda och turkosa (som pÄ DW-5000C/GW-M5610) med silvriga knappar, sÄ jag utgick ifrÄn GMW-B5000D, men eftersom knapparna pÄ GMW följer boettfÀrg Àr det nÀrmare en Àkta att utgÄ frÄn GMW-B5000G. Jag gissar dock att Àven knapparna pÄ Porter Àr DLC.
 
FÄr nog bli att köpa en till GA-2100 :)

Fel trÄd att frÄga i kanske eftersom det inte Àr nÄgon G men Àr det nÄgon som provat den nya Casioak'en? Runt en tusenlapp tror jag och ser betydligt bÀttre ut Àn en stÄl-moddad 2100 tycker jag.


EFR-S108D-1AVUEF.JPG
 
Fel trÄd att frÄga i kanske eftersom det inte Àr nÄgon G men Àr det nÄgon som provat den nya Casioak'en? Runt en tusenlapp tror jag och ser betydligt bÀttre ut Àn en stÄl-moddad 2100 tycker jag.


EFR-S108D-1AVUEF.JPG
- Snyggt diskret datumvisning!
 
För att förtydliga ocksÄ - porter kittet Àr bara bezel och band, som Àr DLC pÄ porter istÀllet för IP som pÄ vanliga GMW. Glaset med röd rand och turkos text mÄste bytas separat om man vill ha det, och det krÀver lite mod, verktyg, kunskap och sjÀlvförtroende. Sen skiljer Àven baklocket.
För min del var jag mest ute efter det röda och turkosa (som pÄ DW-5000C/GW-M5610) med silvriga knappar, sÄ jag utgick ifrÄn GMW-B5000D, men eftersom knapparna pÄ GMW följer boettfÀrg Àr det nÀrmare en Àkta att utgÄ frÄn GMW-B5000G. Jag gissar dock att Àven knapparna pÄ Porter Àr DLC.
Det Ă€r dĂ€rför jag eventuellt bara kommer köra pĂ„ bezel och band 😎. Jag saknar tid, verktyg, kunskap och sjĂ€lvförtroende för att ge mig pĂ„ byte av glaset đŸ˜‚đŸ€Ł.
 
Fel trÄd att frÄga i kanske eftersom det inte Àr nÄgon G men Àr det nÄgon som provat den nya Casioak'en? Runt en tusenlapp tror jag och ser betydligt bÀttre ut Àn en stÄl-moddad 2100 tycker jag.


EFR-S108D-1AVUEF.JPG

Den hade jag missat! Bra pris pÄ Amazon ocksÄ :)

 
Den Àr grym, sÄlde min...dock blev jag tvungen att köpa en till...;)
Det var jag som köpte den första. Den fĂ„r stanna hos mig, ha ha! Även om jag inte anvĂ€nder den hela tiden sĂ„ Ă€r den najs att ta pĂ„ sig ibland. Har haft den idag t.ex. men har inte fotat skönheten. Är litet si och sĂ„ med ljuset just nu. Det blir inga bra bilder i tvĂ„ plusgrader och regn... 🙄
 
DÄ jag inte har degen att köpa en "Àkta" Porter fÄr jag nöja mig med en Porter moddad fyrkant :angel:.
DÀrför söker jag dig som har kunskap och kompentens gÀllande moddning :) och som skulle vilja modda min kommande GMW-B5000G-1ER.
Jag tĂ€nkte bestĂ€lla Porter bezel + band frĂ„n https://www.tiktox.com/gmw-b5000tfc-1-bracelet-and-bezel-set.html men skulle Ă€ven vilja ha Porter glaset sĂ„ att den blir sĂ„ lik en Porter som möjligt. Jag stĂ„r givetvis för alla kostnader och sjĂ€lvklart betalar dig för jobbet du utför. Är du den personen jag söker, skicka mig gĂ€rna ett PM sĂ„ kan vi diskutera mer dĂ€r :).
 
NÄgon hÀr som skulle vilja överta den hÀr omgÄende?
Som vanligt med mina GShock Àr den i mycket fint skick och komplett med allt. Jag har sjÀlv tagit ut den ny hos Klockmaster Globen. Jag har inte skruvat nÄt med den och tycker den Àr i nÀrmast nyskick, givetvis fungerar den ocksÄ perfekt,
Det Ă€r den limiterade ”35Ă„rs”-versionen.
LÀngtan efter nytt gör dock att klockkontot behöver fyllas pÄ.
Listpriset var 8498 kr, för 4900 kr skickar jag den vÀlpaketerad (rek) till dig. Vill du hellre trÀffas f2f sÄ försöker vi lösa det pÄ ett smittsÀkert sÀtt, jag bor i norra VÀstmanland och har bil.
Hör av dig via pm med dina funderingar.
NÄgra fÀrska bilder:
F73A9C34-F771-4D48-8D20-41988966A859.jpeg
D8A1585E-84E0-4D0B-BE13-141FEDCACA90.jpeg
79801651-5DC2-4D19-BFD8-BE6C19BA3DA7.jpeg
F5FE9682-549E-43F3-BFF6-D70112A84829.jpeg
 
Senast Àndrad:
Ni som moddar era klockor och pressar ut glas mm, stör ni er inte pĂ„ att klockan eventuellt börjar lĂ€cka som ett sĂ„ll? SjĂ€lva tanken med G-Shock gĂ„r ju dĂ€rmed förlorad! Är det inte G-Shock med allt vad det betyder som Ă€ndĂ„ Ă€r det viktiga? Jag förstĂ„r att man fixar med gamla klockor men sjĂ€lv hade jag haft svĂ„rt att trycka ut glaset pĂ„ en ny.
 
Tillbaka
Topp