• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag Àr lite sugen pÄ att testa en GMW-B5000G-1ER men Àr lite orolig att jag ska störa mig pÄ mixen av matt gummistrap mot högglans metall. Ni som Àger eller har Àgt, Àr detta nÄgot man överhuvudtaget ser eller tÀnker pÄ nÀr klockan sitter pÄ armen?
 
Wow, det Ă€r ju precis det jag vill ha. Älskar min gw-m5610:a men stör mig lite pĂ„ solcellerna. HĂ€r snackar vi tegelstenar, metall, screwback. FullĂ€ndad med andra ord. Antar att dom inte Ă€r gratis....
I know och jag hade sjĂ€lv gĂ€rna haft en Ă€kta Porter ifall priserna var lite mer humana 😎.
Jag personligen köper hellre en till MR-G för dom pengarna Ă€n vad en Porter kostar men alla resonerar/prioriterar olika 😎.
 
Jag Àr lite sugen pÄ att testa en GMW-B5000G-1ER men Àr lite orolig att jag ska störa mig pÄ mixen av matt gummistrap mot högglans metall. Ni som Àger eller har Àgt, Àr detta nÄgot man överhuvudtaget ser eller tÀnker pÄ nÀr klockan sitter pÄ armen?
Jag bestĂ€llde mig igĂ„r en som jag hoppas kommer till veckan 😊. Kan Ă„terkomma med ett första intryck nĂ€r jag fĂ„tt den.
 
0A35DB62-04A2-4092-8D7E-40DDD8B80134.jpeg

Cool pryl till samlingen :)

En sÄn borde man ha. Finns det en lampa inuti?
 
Jag Àr lite sugen pÄ att testa en GMW-B5000G-1ER men Àr lite orolig att jag ska störa mig pÄ mixen av matt gummistrap mot högglans metall. Ni som Àger eller har Àgt, Àr detta nÄgot man överhuvudtaget ser eller tÀnker pÄ nÀr klockan sitter pÄ armen?

Det enda som jag mÀrker Àr lite reflektioner frÄn ljuskÀllor, inget som poppar ut nÀmnvÀrt. Metall och gummi Àr en vÀldigt lyckad kombo.
 
Wow, det Ă€r ju precis det jag vill ha. Älskar min gw-m5610:a men stör mig lite pĂ„ solcellerna. HĂ€r snackar vi tegelstenar, metall, screwback. FullĂ€ndad med andra ord. Antar att dom inte Ă€r gratis....
- Det Àr inte sÄ bara att köpa en Àkta Porter idag. Jag gissar att min Àr den enda som finns i Sverige, jag kÀnner i alla fall inte till nÄn mer. Min kommer ursprungligen frÄn Klockmaster Globen, jag fick sedan möjlighet att köpa den i andra hand förmÄnlig.
TyvÀrr verkar de som Àr till salu nu finnas utanför EU, vilket ju betyder att moms och tull tillkommer. Dessutom Àr priserna minst sagt höga, blir nog svÄrt att fÄ hem en under 40000 kr :-(
Jag vet inte vilka originaldelar man kan köpa löst nu, men antar att tex baklocket inte finns? Ni som vet vad som finns och vad det kostar, berÀtta gÀrna!
VÀskan har jag sett sÀljas separat, men den kÀnns vÀl inte sÄ viktig i sammanhanget.
07575EE7-98AD-4EBF-965F-956FAC62BBD5.jpeg
940AFA01-E4D3-4D0A-81A9-E3EE1F98310F.jpeg
ADC307FC-0BF9-49C4-9EE5-3178F831E89A.jpeg
 
- Det Àr inte sÄ bara att köpa en Àkta Porter idag. Jag gissar att min Àr den enda som finns i Sverige, jag kÀnner i alla fall inte till nÄn mer. Min kommer ursprungligen frÄn Klockmaster Globen, jag fick sedan möjlighet att köpa den i andra hand förmÄnlig.
TyvÀrr verkar de som Àr till salu nu finnas utanför EU, vilket ju betyder att moms och tull tillkommer. Dessutom Àr priserna minst sagt höga, blir nog svÄrt att fÄ hem en under 40000 kr :-(
Jag vet inte vilka originaldelar man kan köpa löst nu, men antar att tex baklocket inte finns? Ni som vet vad som finns och vad det kostar, berÀtta gÀrna!
VÀskan har jag sett sÀljas separat, men den kÀnns vÀl inte sÄ viktig i sammanhanget.
07575EE7-98AD-4EBF-965F-956FAC62BBD5.jpeg
940AFA01-E4D3-4D0A-81A9-E3EE1F98310F.jpeg
ADC307FC-0BF9-49C4-9EE5-3178F831E89A.jpeg
Galet fin!
 
- Det Àr inte sÄ bara att köpa en Àkta Porter idag. Jag gissar att min Àr den enda som finns i Sverige, jag kÀnner i alla fall inte till nÄn mer. Min kommer ursprungligen frÄn Klockmaster Globen, jag fick sedan möjlighet att köpa den i andra hand förmÄnlig.
TyvÀrr verkar de som Àr till salu nu finnas utanför EU, vilket ju betyder att moms och tull tillkommer. Dessutom Àr priserna minst sagt höga, blir nog svÄrt att fÄ hem en under 40000 kr :-(
Jag vet inte vilka originaldelar man kan köpa löst nu, men antar att tex baklocket inte finns? Ni som vet vad som finns och vad det kostar, berÀtta gÀrna!
VÀskan har jag sett sÀljas separat, men den kÀnns vÀl inte sÄ viktig i sammanhanget.
07575EE7-98AD-4EBF-965F-956FAC62BBD5.jpeg
940AFA01-E4D3-4D0A-81A9-E3EE1F98310F.jpeg
ADC307FC-0BF9-49C4-9EE5-3178F831E89A.jpeg
Jag köpte lÀnk och bezel/skal till min mod, tror jag fick betala runt 2400kr.
 
Är det detta kitt som du tidigare köpt https://www.tiktox.com/gmw-b5000tfc-1-bracelet-and-bezel-set.html ?
NĂ„got att tĂ€nka pĂ„ ifall jag vill montera kittet pĂ„ en GMW-B5000-G 😊?
Min portermod bestÄr av en silverstÄlis som jag bytt bezel och glas pÄ till porterdelar. Sen drog jag pÄ ett svart gummiband.

VÀldigt lÀtt att skilja den frÄn Àkta vara mao eftersom knapparna och skruvarna Àr silvriga och inte svarta. Min mÄlsÀttning var att efterlikna en dw-5000c.

Glasbytet Àr det enda som Àr knepigt att göra sjÀlv, men det Àr vÀrt det för att fÄ den röda ramen!
 
Min portermod bestÄr av en silverstÄlis som jag bytt bezel och glas pÄ till porterdelar. Sen drog jag pÄ ett svart gummiband.

VÀldigt lÀtt att skilja den frÄn Àkta vara mao eftersom knapparna och skruvarna Àr silvriga och inte svarta. Min mÄlsÀttning var att efterlikna en dw-5000c.

Glasbytet Àr det enda som Àr knepigt att göra sjÀlv, men det Àr vÀrt det för att fÄ den röda ramen!
Tack snĂ€lla för info 🙌. Om jag bestĂ€ller kittet via Tiktox mĂ„ste jag dĂ„ byta glaset eller kan jag inte bara byta till Porter bezeln och bandet pĂ„ klockan?
Är inte sugen pĂ„ att behöva byta packningar/tĂ€ta klockan dĂ„ jag inte har den kunskapen haha.
 
- Det Àr inte sÄ bara att köpa en Àkta Porter idag. Jag gissar att min Àr den enda som finns i Sverige, jag kÀnner i alla fall inte till nÄn mer. Min kommer ursprungligen frÄn Klockmaster Globen, jag fick sedan möjlighet att köpa den i andra hand förmÄnlig.
TyvÀrr verkar de som Àr till salu nu finnas utanför EU, vilket ju betyder att moms och tull tillkommer. Dessutom Àr priserna minst sagt höga, blir nog svÄrt att fÄ hem en under 40000 kr :-(
Jag vet inte vilka originaldelar man kan köpa löst nu, men antar att tex baklocket inte finns? Ni som vet vad som finns och vad det kostar, berÀtta gÀrna!
VÀskan har jag sett sÀljas separat, men den kÀnns vÀl inte sÄ viktig i sammanhanget.
07575EE7-98AD-4EBF-965F-956FAC62BBD5.jpeg
940AFA01-E4D3-4D0A-81A9-E3EE1F98310F.jpeg
ADC307FC-0BF9-49C4-9EE5-3178F831E89A.jpeg
FĂ„r man fem stycken till det priset? 😁
 
Tack snĂ€lla för info 🙌. Om jag bestĂ€ller kittet via Tiktox mĂ„ste jag dĂ„ byta glaset eller kan jag inte bara byta till Porter bezeln och bandet pĂ„ klockan?
Är inte sugen pĂ„ att behöva byta packningar/tĂ€ta klockan dĂ„ jag inte har den kunskapen haha.
Du behöver inte byta glaset. Tiktoxkittet innehÄller inget glas heller sÄ vitt jag kunde se.

KunskapsnivÄn Àr inte speciellt hög hÀr heller, rÀknar benhÄrt med att min mod inte Àr vattenresistent. Kanske tar den till en urmakare en vacker dag...
 
Tillbaka
Topp