• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Synkad och klar mot FMS! Zulutid sÄklart :)
99912160-3ECB-41A2-A4B7-BB50BDB8D3D5.jpeg
Simulatorerna Àr sÄ realistiska nu för tiden. Byggt sjÀlv?

Idag kom ett paket frÄn Japan...

Jag som varit utan en G-shock ett tag (Àr det att svÀra i kyrkan? ;) började lÀsa pÄ om en Gulfman en G-9100 (för att den har baklock i titan (allergi)).
Sent i söndags kvĂ€ll hamnade jag pĂ„ ett Youtube-klipp, men det var inte en G-9100 som klippet handlade om, utan om en annan Gulfman som jag aldrig hört talas om, Ă€n mindre sett. En stor skillnad mot G-9100 var att denna har solcell och radiosync! En snabb sökning visade att det finns ett exemplar hĂ€r pĂ„ forumet đŸ€“
Sagt och gjort, jakten var igÄng. SÄklart var klockan JDM :rolleyes:.
tempImageQRjJzZ.png

Min Samurai ville sÄklart vara med pÄ bilden nÀr en landsman skulle hÀlsas vÀlkommen.

IMG_1059.jpeg

VÀl inpackad minsann, kÀnns lite ironiskt nÀr det som ni förstÄr Àr en G-shock
IMG_1060.jpeg

Flott förpackning, ingen vanlig plÄtburk eller enkel kartong
IMG_1061.jpeg

En GW-9110 :D
IMG_1062.jpeg

Avslutningsvis ett första WS pĂ„ min 15,5cm handled. Lov it 😍

Jag köpte klockan pÄ shoppinginjapan.net och fick ett grymt bra bemötande och service. TvÄ dagar tog frakten med DHL hem till dörren!!

Senast Àndrad:

Jag som varit utan en G-shock ett tag (Àr det att svÀra i kyrkan? ;) började lÀsa pÄ om en Gulfman en G-9100 (för att den har baklock i titan (allergi)).
Sent i söndags kvĂ€ll hamnade jag pĂ„ ett Youtube-klipp, men det var inte en G-9100 som klippet handlade om, utan om en annan Gulfman som jag aldrig hört talas om, Ă€n mindre sett. En stor skillnad mot G-9100 var att denna har solcell och radiosync! En snabb sökning visade att det finns ett exemplar hĂ€r pĂ„ forumet đŸ€“
tempImageQRjJzZ.png

Min Samurai ville sÄklart vara med pÄ bilden nÀr en landsman skulle hÀlsas vÀlkommen.

IMG_1059.jpeg

IMG_1060.jpeg

IMG_1061.jpeg

IMG_1062.jpeg

Jag köpte klockan pÄ shoppinginjapan.net och fick ett grymt bra bemötande och service. TvÄ dagar tog frakten med DHL hem till dörren!!
Grattis till en riktigt trevlig G🙂👍 HĂ€r Ă€r kompisen😉
IMG_20201126_222757.jpg
IMG_20201126_222914.jpg

Senast Àndrad:

tempImageQRjJzZ.png

IMG_1059.jpeg

IMG_1060.jpeg

IMG_1061.jpeg

IMG_1062.jpeg

Är spĂ€nnet ocksĂ„ i titan och hur ser det ut? (Allergi hĂ€r ocksĂ„)

KÀnde mig lite pepp pÄ att fixa klockan sÄ jag tog isÀr den och spritade delarna. Det fixade inte problemet.
B879D891-CD37-4B96-975F-8AE932EFC2F0.jpeg

DĂ„ fattade jag problemet. Den saknade dammhöljet. SĂ„ jag fixade med eltejp tills den blev ”tjock nog”.
B77A1045-79BC-4EFB-A269-ADF3D67B7688.jpeg

Tadaa. Nu fungerar lampan.
2651E149-CAE2-418B-8B93-499B03A70868.jpeg

Tillbaka
Topp