• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ble handel av en Casio DW-5400C-9 "round face" i dag.
MÄ ha litt vinter-prosjekt i bakhÄnd. :)

Casio DW-5400C.jpg

Snygg :) Vad hade du tÀnkt köpa för bezel?
 
Snygg :) Vad hade du tÀnkt köpa för bezel?

Det blir gjerne en ettermarket rund bezel om anledningen byr seg.

Om glasset er like bra som pÄ bildet, blir det Ä gi det en omgang med cerium oxid.
  • PrĂžve forsiktig om bezel-skruene lar seg fjerne. -Om dem sitter fast betyr ikke det sĂ„ mye.
  • Ut med modulen, og en liten bit carbon-tape pĂ„ innsiden av glasset ved alarm-fjĂŠra.
  • Ut med knapper, fjĂŠrer og o-ringer for rengjĂžring og litt silikon.
  • Ny pakning og batteri.
  • Litt lett polering .

Mange timer med "mysighet" i en liten klokke :)
 
Det hĂ€rliga med detta intresset Ă€r att man aldrig blir nöjd. Det Ă€r nog dĂ€rför man fortfarande hĂ„ller det vid liv 😍
Its a blessing and a curse. Jag upplever att det hindrar mig frÄn att uppskatta det jag har. Det tog en vecka med en MRG tills dess att jag började spekulera i vilken bankad MRG det ska bli. Lyckligtvis har det inte kommit nÄgon perfekt Ànnu, Àven om MRG-G2000GA Àr vÀldigt nÀra.

446B4EEA-89B6-437B-93C8-3B50A9E22990.jpeg
 
Det blir gjerne en ettermarket rund bezel om anledningen byr seg.

Om glasset er like bra som pÄ bildet, blir det Ä gi det en omgang med cerium oxid.
  • PrĂžve forsiktig om bezel-skruene lar seg fjerne. -Om dem sitter fast betyr ikke det sĂ„ mye.
  • Ut med modulen, og en liten bit carbon-tape pĂ„ innsiden av glasset ved alarm-fjĂŠra.
  • Ut med knapper, fjĂŠrer og o-ringer for rengjĂžring og litt silikon.
  • Ny pakning og batteri.
  • Litt lett polering .

Mange timer med "mysighet" i en liten klokke :)

Borde verkligen ta tag i att ge min Gold Speed samma TLC samt glasputs. Men som smĂ„barnsförĂ€lder har jag varken tid eller ork 😭
 
Det blir gjerne en ettermarket rund bezel om anledningen byr seg.

Om glasset er like bra som pÄ bildet, blir det Ä gi det en omgang med cerium oxid.
  • PrĂžve forsiktig om bezel-skruene lar seg fjerne. -Om dem sitter fast betyr ikke det sĂ„ mye.
  • Ut med modulen, og en liten bit carbon-tape pĂ„ innsiden av glasset ved alarm-fjĂŠra.
  • Ut med knapper, fjĂŠrer og o-ringer for rengjĂžring og litt silikon.
  • Ny pakning og batteri.
  • Litt lett polering .

Mange timer med "mysighet" i en liten klokke :)
LÄter fantastiskt trevligt. Vore kul om du tog lite bilder under arbetets gÄng och la upp!
 
KvÀllens ideella Àventyr... frÄn att dammsuga tumbling-och -fristÄende mattor i gymnastikhall, till avhÀmtning frÄn ishall...puuh. G fÄr kÀmpa pÄ.
 

Bilagor

  • 20201130_204314.jpg
    20201130_204314.jpg
    177.6 KB · Visningar: 5
  • 20201130_204149.jpg
    20201130_204149.jpg
    264.2 KB · Visningar: 9
En frÄga till er med fler g-shocks Àn en annan.
Jag har sportat min ga-2100 i ca ett Är, över lag Àr jag vÀldigt nöjd med klockan. DÀremot Àr jag inte superimpad över det faktum att om jag slÄr pÄ bakgrundsbelysningen och sedan trycker pÄ mode sÄ slocknar belysningen. Det gör det lite stökigare att anvÀnda klockan i mörker. Det jag undrar Àr om alla g-shocks gör likadant eller om det finns modeller dÀr ljuset Àr kvar trots att man fipplar runt i menyerna :)

Tack pÄ förhand!
gshock2 (2).jpg
 
En frÄga till er med fler g-shocks Àn en annan.
Jag har sportat min ga-2100 i ca ett Är, över lag Àr jag vÀldigt nöjd med klockan. DÀremot Àr jag inte superimpad över det faktum att om jag slÄr pÄ bakgrundsbelysningen och sedan trycker pÄ mode sÄ slocknar belysningen. Det gör det lite stökigare att anvÀnda klockan i mörker. Det jag undrar Àr om alla g-shocks gör likadant eller om det finns modeller dÀr ljuset Àr kvar trots att man fipplar runt i menyerna :)

Tack pÄ förhand!
gshock2 (2).jpg
Ha, det har jag inte tÀnkt pÄ tidigare men sÄ Àr nog pÄ de flesta, inklusive min Frogman jag har pÄ mig för tillfÀllet. Jag förmodar att din klocka piper med en högre frekvens nÀr du kommer tillbaka till tidsvisning? Sen Àr det ju bara till att rÀkna pip nÀr du blÀddrar och stanna pÄ din funktion du vill komma Ät.
 
Efter tvÄ veckor med ihÄllande drittvÊr sÄ blir plötsligt allt helt perfekt! VÀktarstrejk i Norge gör att jag sitter pÄ standby och vÀntar pÄ besked om det blir jobb eller ej? Imorgon gÄr jag pÄ ledigt men kan tyvÀrr inte Äka hem pÄ grund av karantÀnsbestÀmmelser nÀr jag ÄtervÀnder tillbaka, sÄ jag stannar hÀr ett par veckor till. Hoppas pÄ ett bÀttre Är nÀsta Är och Àr ÀndÄ glad att jag fortfarande har ett jobb och att det finns morgnar som dessa :)
4C7A6623-2255-42FB-8EF6-27FE10445DA1.jpeg
 
Ha, det har jag inte tÀnkt pÄ tidigare men sÄ Àr nog pÄ de flesta, inklusive min Frogman jag har pÄ mig för tillfÀllet. Jag förmodar att din klocka piper med en högre frekvens nÀr du kommer tillbaka till tidsvisning? Sen Àr det ju bara till att rÀkna pip nÀr du blÀddrar och stanna pÄ din funktion du vill komma Ät.
Absolut, den hÀr rackaren har ocksÄ det "högre" pipet vid tidsvisningen. jag fÄr som du sÀger gÄ pÄ det. Det Àr ju inte vÀrldens största issue.
 
Efter tvÄ veckor med ihÄllande drittvÊr sÄ blir plötsligt allt helt perfekt! VÀktarstrejk i Norge gör att jag sitter pÄ standby och vÀntar pÄ besked om det blir jobb eller ej? Imorgon gÄr jag pÄ ledigt men kan tyvÀrr inte Äka hem pÄ grund av karantÀnsbestÀmmelser nÀr jag ÄtervÀnder tillbaka, sÄ jag stannar hÀr ett par veckor till. Hoppas pÄ ett bÀttre Är nÀsta Är och Àr ÀndÄ glad att jag fortfarande har ett jobb och att det finns morgnar som dessa :)
4C7A6623-2255-42FB-8EF6-27FE10445DA1.jpeg
AlltsÄ, det Àr ju inte sÄ lite vackert dÀr :D
Fast vill du smita landet Ă€r det ju bara att kidnappa din helikopeter och flyga hem ??😁 Iofs kanske det dĂ€r med jobb sen skiter sig sen bara:bag:
 
En frÄga till er med fler g-shocks Àn en annan.
Jag har sportat min ga-2100 i ca ett Är, över lag Àr jag vÀldigt nöjd med klockan. DÀremot Àr jag inte superimpad över det faktum att om jag slÄr pÄ bakgrundsbelysningen och sedan trycker pÄ mode sÄ slocknar belysningen. Det gör det lite stökigare att anvÀnda klockan i mörker. Det jag undrar Àr om alla g-shocks gör likadant eller om det finns modeller dÀr ljuset Àr kvar trots att man fipplar runt i menyerna :)

Tack pÄ förhand!
gshock2 (2).jpg
Vet inte om ljuset slocknar för att man trycker pÄ ex mode pÄ alla, men jag har aldrig haft en casio som gÄr att fippla med nÀr det Àr mörkt eftersom lyset inte Àr pÄ tillrÀckligt lÀnge.
 
Tillbaka
Topp