• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Nyinkommet! 🙂
20201203_191321.jpg
Svart stÄlis med positiv display Àr en vinnare!
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Tack sĂ„ mycket 🙏🙌😊. Jag Ă€r nöjd som tusan med klockan MEN har börjat fundera om jag ska sĂ€lja den för att kunna finansiera en sĂ„dan istĂ€llet đŸ€”.
99283776-9DD3-4B77-9263-4CEF941013FF.jpeg
- Kommer ihÄg nÀr det lÄg en nÀstan ny sÄn för 26000 kr pÄ Kaplans. Togs tillbaka efter en tid nÀr ingen köpte den - tyvÀrr inte jag heller :-(
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
- Kommer ihÄg nÀr det lÄg en nÀstan ny sÄn för 26000 kr pÄ Kaplans. Togs tillbaka efter en tid nÀr ingen köpte den - tyvÀrr inte jag heller :-(
Va sĂ€ger du 26k för denna 🙄. Hade slagit till direkt om jag hitta en för det priset. Synd att du inte slog till pĂ„ den 😊.
 

3LUME

Omega
Nu sÄ... uppackad ... hÀr kommer Àven innehÄllet i Fragile/Handle with care boxen. NÄgot motsÀgelsefullt...

min Första square blev den AR som jag tror att det kan varit @livinl0ud som tipsade om pÄ tradera. Tack för tipset!!! En tidig klapp till mig sjÀlv.
Helt klart hÀrligt Àn sÄ lÀnge.

Anar lÀtt början till beroende (2a g pÄ 3v):eek:
 

Bilagor

  • 20201204_112228.jpg
    20201204_112228.jpg
    245.6 KB · Visningar: 5

roosterman

G-shock
2-Faktor
Nu sÄ... uppackad ... hÀr kommer Àven innehÄllet i Fragile/Handle with care boxen. NÄgot motsÀgelsefullt...

min Första square blev den AR som jag tror att det kan varit @livinl0ud som tipsade om pÄ tradera. Tack för tipset!!! En tidig klapp till mig sjÀlv.
Helt klart hÀrligt Àn sÄ lÀnge.

Anar lÀtt början till beroende (2a g pÄ 3v):eek:
Mmm, blir glad varje gĂ„ng jag ser en sĂ„n😁
En kombilĂ€nk pĂ„ den och den Ă€r fullĂ€ndad👍😃
Men gör nu inte som @livinl0ud och sĂ€lj den det första, andra och tredje du gör.😉 ARen Ă€r en keeper!
 
Senast Àndrad:

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
- Det Àr ett tag sen och dÄ var MR-G stendöda begagnade. Med facit i hand skulle jag nog köpt den, men dÄ hade jag redan tvÄ och visste att den var osÀljbar om man skulle vilja avyttra den.
Jag kan ha fel men jag upplever fortfarande MR-G som ganska stendöda begagnade och inte med nÄgot vidare andrahandsvÀrde trÄkigt nog.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Mmm, blir glad varje gĂ„ng jag ser en sĂ„n😁
En kombilĂ€nk pĂ„ den och den Ă€r fullĂ€ndad👍😃
Men gör nu inte som @livinl0ud och sÀlj den det första, andra och tredje du gör. ARen Àr en keeper!
Hahaha đŸ€ŁđŸ˜‚ lyssna pĂ„ @roosterman och gör inte samma misstag som jag gjort 😉. Jag har till och med bestĂ€llt ett GW-5000 band till min AR frĂ„n Tiktox som jag vĂ€ntar pĂ„ 😊.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Hahaha den var bra đŸ„ł och du har absolut rĂ€tt 😉.
  • En mer seriös tanke Ă€r att en MR-G köper man bara om man tror att man kommer att behĂ„lla den eftersom det Ă€r ekonomiskt pĂ„frestande att sĂ€lja den. SjĂ€lv Ă€r jag lite sugen pĂ„ att köpa en till. Efter (vĂ€ldigt) mĂ„nga Ă„r i klocktrĂ€sket (jag Ă€r Ă„lderspensionĂ€r) sĂ„ köper jag sĂ„nt jag verkligen vill ha utan att bry mig om omvĂ€rldens reaktioner eller andrahandsvĂ€rde.
  • Finns en hos Klockmaster Globen jag tittar pĂ„ varje gĂ„ng jag Ă€r dĂ€r :)
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
  • En mer seriös tanke Ă€r att en MR-G köper man bara om man tror att man kommer att behĂ„lla den eftersom det Ă€r ekonomiskt pĂ„frestande att sĂ€lja den. SjĂ€lv Ă€r jag lite sugen pĂ„ att köpa en till. Efter (vĂ€ldigt) mĂ„nga Ă„r i klocktrĂ€sket (jag Ă€r Ă„lderspensionĂ€r) sĂ„ köper jag sĂ„nt jag verkligen vill ha utan att bry mig om omvĂ€rldens reaktioner eller andrahandsvĂ€rde.
  • Finns en hos Klockmaster Globen jag tittar pĂ„ varje gĂ„ng jag Ă€r dĂ€r :)
Klok tanke/plan 😊. Som du sĂ€ger köper man ingen MR-G ifall man tror att man ska gĂ„ med vinst 😊. FĂ„r jag frĂ„ga vilken eventuellt nĂ€sta MR-G det blir?
 

Meraborsten

Audemars
2-Faktor
  • En mer seriös tanke Ă€r att en MR-G köper man bara om man tror att man kommer att behĂ„lla den eftersom det Ă€r ekonomiskt pĂ„frestande att sĂ€lja den. SjĂ€lv Ă€r jag lite sugen pĂ„ att köpa en till. Efter (vĂ€ldigt) mĂ„nga Ă„r i klocktrĂ€sket (jag Ă€r Ă„lderspensionĂ€r) sĂ„ köper jag sĂ„nt jag verkligen vill ha utan att bry mig om omvĂ€rldens reaktioner eller andrahandsvĂ€rde.
  • Finns en hos Klockmaster Globen jag tittar pĂ„ varje gĂ„ng jag Ă€r dĂ€r :)
Om jag ska sÀlja min Bruce, fÄr det bli Chrono24, dÀr har den legat lÄng över list.
Kommer aldrig att sÀlja den under list, men jag gillar Min Bruce, sÄ den stannar tillsvidare :)
 

dragonhf

Rolex
- Men det kan bli nÄt helt annat ocksÄ, inget beslut taget :)
928BA5A5-8805-4DCD-A3D6-DF061B3941FA.jpeg
Den hÀr var grym fin med hamrade detaljer, sÀkert limited edition. Konstig att denna inte har Kanji tecken som dem hamrade bruka ha.
NÀstan bra att jag har för smala handleder för MR-G klockor, för dem kostar en hel del. Skulle vara svÄrt att motivera henne varför jag skulle behöva en sÄdan klocka.
Hon tycker att min Rolex Datejust och Credor klockor Àr onödig dyra redan och MR-G med hamrade detaljer bruka kostar mer. :)


MÄste tillÀgga att jag knappt anvÀnder mina automat klockor lÀngre, knappt mina analoga quartz klockor heller. G-shocks har tagit över.
Inte bra nÀr man inser att man har handlat över 10st G-shock i Är. Tur att ingen av dem kostar över 2500kr.

VÀntar med förvÀntan nÀr Hans B 1955 ska göra en recension av den hÀr sen. ;)
 
Senast Àndrad:
Topp