• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Gulfen idag igen
IMG_20180324_094919_030.jpg

Dum frÄga kanske, men har inte riktigt sÄ bra koll pÄ alla olika G-Shocks mer Àn att jag Àgt ett par stycken..

FrÄgan Àr alltsÄ- finns det nÄgon fyrkantig modell i Kamoflagemönster?

Grymt! FÄr leta upp en sÄdan med andra ord :) eller nÄgot liknande, föredrar dom fyrkantiga dÄ dom kÀnns lite mindre..

Mm rÀtt stor skillnad, Àgde en 5600 och 5500 samtidigt och den senare Àr rejÀlt mkt större. Dock vÀldigt bekvÀm. Men tror dock camo Àr rÀtt dyra... :bag:

Mm rÀtt stor skillnad, Àgde en 5600 och 5500 samtidigt och den senare Àr rejÀlt mkt större. Dock vÀldigt bekvÀm. Men tror dock camo Àr rÀtt dyra... :bag:
FÄr kÀnslan av det ocksÄ :/ men camo Àr ju coolt, fÄtt en konstig begÀr att jag behöver en... fÄr nog övervÀga en rund modell...

Now for something completely different...

En klocka som jag gav min bÀttre hÀlft för nÄgra Är sedan,

1793_AE13-_ECB5-46_D4-8_C6_A-405_A6_BB2725_D.jpg

7_D55432_A-_B5_F6-4532-_A8_D7-99_D09105_CBA8.jpg

A3445_ED1-3090-4_AA9-_A694-_D39_FA5_D2_A7_B0.jpg

C082351_C-603_B-475_D-969_E-1_EDE9_A4_E4952.jpg

Inte sÄ stor IRL som sista bilden vill lura en att tro.
Och lite knepig att stÀlla om tiden pÄ, annorlunda modul/funktion i dessa jmf med alla varianter jag haft sÄ behövde googla lite för att luska ut hur det skulle gÄ till (vi har bott ett antal Är utomlands utan behov att stÀlla om mellan sommar & vintertid).

StorleksjÀmförelse @parasec

Gulfen Àr ju högre sÄ den ser lite större ut Àn vad den Àr. Men det Àr klart att protrek Àr en pytte i jmf .
IMG_20180326_091713.jpg
Tack! SÀger bara oj... det dÀr kommer aldrig att gÄ Àven om L2L-mÄttet pÄ Gulfmastern verkar OK.

EDIT:
Protrek - Size of case : 56×47.1×12mm
Gulfmaster - Size of case : 48×57.3×17mm

Hur kan ögonen luras sĂ„? Är det formen pĂ„ Gulfmastern som gör det?

Senast Àndrad:
Tack! SÀger bara oj... det dÀr kommer aldrig att gÄ Àven om L2L-mÄttet pÄ Gulfmastern verkar OK.

EDIT:
Protrek - Size of case : 56×47.1×12mm
Gulfmaster - Size of case : 48×57.3×17mm

Hur kan ögonen luras sĂ„? Är det formen pĂ„ Gulfmastern som gör det?
Den Àr sÄ stor som den ser ut att vara. Inget luras. Den krÀver sin handled :)

PÄ dina wristshots tycker jag inte att storleksskillnaden Àr sÄ tydlig.

TrÄkigt att man Àr specifikstions-/tekniknörd och fortsÀtter att övervÀga denna bjÀsse.
17.5 Jag med. Kolla in g shock high fashion pÄ Youtube. Han gör roliga review. Han har en grön gulf och han har 15.5. den sitter bra ÀndÄ. Man fÄr bara bli bekvÀm i att den ser lite annorlunda ut frÄn ens andra klockor.

17.5 Jag med. Kolla in g shock high fashion pÄ Youtube. Han gör roliga review. Han har en grön gulf och han har 15.5. den sitter bra ÀndÄ. Man fÄr bara bli bekvÀm i att den ser lite annorlunda ut frÄn ens andra klockor.
Tack för tipset om tuben.
FÄr vÀl ta och mÀta igen, har för mig att jag lÄg runt 16.5-17 fast vÀldigt platt vilket kan vara tacksamt för vissa klockor.
EDIT/UPDATE: @Fujoor @Nicke75 Tydligen Àr jag ocksÄ med i 17.5-klubben... KontrollmÀtte ocksÄ för sÀkerhets skull...

Senast Àndrad:
FörstÄr exakt vad du menar. Jag jobbar som en vaktmÀstare ibland pÄ ett hotell. Kan inte tÀnka mig en annan klocka Àn g-shock som Àr mer lÀmplig och prisvÀrd.

Bilagor

• casio-GA-100-1A1ER.jpg
    casio-GA-100-1A1ER.jpg
    25.9 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp